Fortsätt försöka

Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet

Det är rätt sjukt, men förutom oro för de som bor i trapphusen det har brunnit i så är det enda jag tänker bara ”jaha, en helt vanlig dag för Lindström”. Sedan är jag såklart rädd för att det ska hända i min trapp också, men här står bara cyklar i trapphuset och de har äntligen lagat dörren så den går att låsa
Man vänjer sig vid det mesta och blir till slut avtrubbad. Du har ju bott i din lägenhet, med allt vad det innebär, länge nu.

Man vänjer sig vid det mesta och blir till slut avtrubbad. Du har ju bott i din lägenhet, med allt vad det innebär, länge nu.
Jo precis. Jag flyttade in 1/11 så ganska exakt 15 år har jag bott här nu. Tack och lov så är iallafall min lägenhet troligen bland de som är i bäst skick, men här är ju fortfarande mycket som behöver fixas

Igår var lite bättre tack och lov så jag fick iallafall en dag med mindre ångest. Idag är ångesten väl rätt okej, men jag är jättetrött. Jag ska egentligen till mamma och äta middag ikväll, men jag vet inte vad jag ska ha på mig för jag har gått upp ännu mer i vikt och klarar inte att gå igenom garderoben igen när jag redan har rensat bort så mycket så jag funderar på att stanna hemma pga det 😞 Att mina systrar är megasmala gör ju inte att jag känner mig bättre i min kropp heller. Sist började ena syster prata om att hon beställt kläder i small och fått hem xs men ändå kunde ha dem, medan jag satt och bara jag fick hem kläder i large som är för små 😞

Igår var lite bättre tack och lov så jag fick iallafall en dag med mindre ångest. Idag är ångesten väl rätt okej, men jag är jättetrött. Jag ska egentligen till mamma och äta middag ikväll, men jag vet inte vad jag ska ha på mig för jag har gått upp ännu mer i vikt och klarar inte att gå igenom garderoben igen när jag redan har rensat bort så mycket så jag funderar på att stanna hemma pga det 😞 Att mina systrar är megasmala gör ju inte att jag känner mig bättre i min kropp heller. Sist började ena syster prata om att hon beställt kläder i small och fått hem xs men ändå kunde ha dem, medan jag satt och bara jag fick hem kläder i large som är för små 😞

Skulle du kunna berätta för dina systrar att det är jobbigt för dig när det pratas om sånt?

Din familj vill nog väldigt gärna träffa dig oavsett vad du har för kläder, så jag tycker du ska försöka ta dig iväg om du orkar. :heart

Skulle du kunna berätta för dina systrar att det är jobbigt för dig när det pratas om sånt?

Din familj vill nog väldigt gärna träffa dig oavsett vad du har för kläder, så jag tycker du ska försöka ta dig iväg om du orkar. :heart
Jag vet inte. Känner mig så löjlig att må dåligt av det 😞

Jo, jag vet, men idag är det verkligen total viktpanik för jag vägde mig för första gången på en vecka för till och med mina cargobyxor sitter jättehårt nu och det var inga bra siffror 😭 Det gick ju så bra och gick nedåt när jag var ute långt med Bella nästan varje dag, men nu varken får eller vill hon gå längre än en kvart och jag får inte tummen ur att gå ensam 😞

Jag hittade ett par vettiga byxor som jag lyckades knöla mig ned i. Eftersom mamma och ena syster fyller år idag (och Ping om hon hade levat 🥺) så ville jag inte komma i cargos eller håliga jeans

Jag var också på posten och skickade paket så då gick jag en kort men rask promenad samtidigt när jag gick till tåget och så blir det en promenad från tåget till mamma så då kommer jag iallafall ha rört mig tillräckligt för att lätta på ångesten ikväll

Hoppas att du får en fin kväll hos din mamma. 🌺 Och GOTT NYTT ÅR i förskott! 🎆 Hoppas att vi båda kommer att må bättre 2025. ☺️ Kram från en "bukefalosvän" som hejar på dig! 🩷 🩷 🩷

Eftersom jag glömde ta med mig min medicin till mamma så tog jag den alldeles för sent så jag somnade inte förrän efter midnatt och eftersom jag har sovit jättedåligt sista nätterna (pojkvännen snarkar och vi har inte hittat någon lösning som funkar ordentligt) så var jag så slut att jag var bara uppe och tog min medicin i morse och sedan däckade jag igen till 11. Det är skönt att äntligen känna mig någorlunda utvilad, men min dygnsrytm kommer troligen att bli helt förvriden i flera dygn nu 😕 Som tur väl är så kommer inte boendestödet förrän 13.30 istället för vanliga 11 imorgon så jag behöver iallafall inte stressa då. Jag hoppas verkligen att jag kan röja undan det värsta idag så vi kan städa noga imorgon för nu är här smutsigt eftersom det inte var något förra veckan och jag har inte orkat hålla undan allt stök. Jag vill kunna hålla ordning!!

Denna veckan har det varit skitmycket 😓 Idag har jag inte fått något alls gjort för jag är så slut. Eller jo, Bella har fått en liten promenad och jag har klippt ut första delen till en tröja, men förutom det så har jag i princip bara legat och stirrat tomt på telefonen. Men jag tycker att jag märker en del skillnad efter höjningen av lamictal för jag är inte riktigt lika trött och deppig just nu iallafall. Får se hur länge det kommer hålla…
Men det som är absolut jobbigast just nu är att pojkvännen har börjat snarka något fruktansvärt så jag kan inte sova på nätterna och eftersom jag nästan aldrig kan somna på dagen så kan jag inte ta igen det jag har missat på natten. Häromnatten hade jag öronproppar, hörlurar med ljudet på högsta volym OCH hörselkåpor och jag kunde ändå höra. Nu tar han sådan spray i halsen och jag har öronproppar, men jag vaknar fortfarande av snarkandet trots att det blir mycket lägre med sprayen och jag håller på att bli tokig av att inte få sova 😞

Är jag dum i huvudet och egoistisk som tycker att pojkvännen kan offra en natts sömn för min skull?
Hur skulle han offra det?

Jag tänker att det bästa när man störs av någons snarkande är att sova i separata rum helt enkelt. Annars skulle jag rekommendera AirPods, dom är fantastiskt underbart bra på att stänga ute allt ljud. Dom är dyra och tyvärr inte sköna att sova med om man ligger på sidan men dom stänger verkligen ute allt.

Hmm jag vet inte! Har han testat såna där nässtrips man sätter på näsan för att minska snarkning? Jobbigt för dig med snarkningen i alla fall!

Vad betyder det? Ni behöver väl antagligen båda få sova? Kan ni inte sova i olika rum? Eller i era respektive lägenheter?

Hur skulle han offra det?

Jag tänker att det bästa när man störs av någons snarkande är att sova i separata rum helt enkelt. Annars skulle jag rekommendera AirPods, dom är fantastiskt underbart bra på att stänga ute allt ljud. Dom är dyra och tyvärr inte sköna att sova med om man ligger på sidan men dom stänger verkligen ute allt.
Han tar en medicin för att sova som får honom att snarka

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 314
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
322
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 211
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 703
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar