Fortsätt försöka

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Lyan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 133
  • Visningar Visningar 81 097
Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet

Jag har tidigare sagt att Floor inte ska ställas ut pga det hon har varit med om, men hon är verkligen i toppskick både fysiskt och psykiskt och verkar äntligen ha hämtat sig helt och hållet från vanvården (PEPPAR PEPPAR!!!), men jag kommer aldrig att våga prova att ge henne något med gluten eller gasbildande grönsaker ändå. Det känns väldigt onödigt att utmana ödet nu när hon mår så bra och är så glad! Jag hoppas verkligen att jag kommer iväg så jag kan visa hennes uppfödare hur fin hon är nu för hon har inte träffat henne sedan jag fick hem henne och då var hon bara skinn och ben.
Sirenia får stanna hemma för hon och Floor möter varandra för båda går i tantklassen och hon har blivit ställd tidigare och visat att hon inte tyckte om det så då får hon slippa det

En sådan dag när allt svänger satan, men jag har iallafall fått en del gjort och dalarna har inte varit hela vägen ned i helvetet utan stannat i källaren. Just nu har jag kört fast. Största problemet är alltid när ett moment tar slut och ett annat egentligen ska börja, men istället för att börja så kommer ångesten och jag kör fast. Det räcker med att tex tråden tar slut när jag syr. Det är inte bara att byta den och fortsätta och det är jättestörigt!

Jag klantade mig med bakgrundsbilden på telefonen så nu måste jag göra om allt från början 😫😫

Jag håller fortfarande på med layouten på telefonen 🙄 Jag kan inte hitta någon bra text 😕

Såhär långt har jag kommit, men nu har jag kört fast fullkomligt. Jag vill ha en text där det är tomt över månen och en text längst ned, men hur jag än gör så blir texten suddig 😫 Jag kan komma undan det suddiga genom att använda en widget, men då kommer två rader att försvinna i mitten så jag inte kommer att ha plats för alla ikonerna och det kommer inte att gå att göra en längst ned
IMG_5302.webp

Jag vill inte behöva ha öronproppar och sova med huvudet i fotändan varje natt. Det är verkligen pissjobbigt och jag går och är arg på pojkvännen hela tiden trots att han inte kan hjälpa att han snarkar

Jag vill fortfarande ha en text längst ned, men det går inte utan att den blir suddig så det får vara tills vidare för nu har jag fått göra om allt så jäkla många gånger att jag är trött på det. Jag kollade och för att göra denna designen så har jag fått redigera 532 gånger 😅
Jag hade nog velat ha en ny text också för denna har hängt med så länge, men ja, 532 gånger plus att jag inte har hittat någon text som känns helt rätt
IMG_5387.webp

Jag var så genomtrött att faktiskt kunde sova en stund. Vaknade och kände mig piggare, gick upp och åt lite och *PANG* allting totalt kolsvart och meningslöst så nu vet jag inte vad jag ska ta mig till 😭

Tack 💖

Jag kan inte se hur jag är någon att beundra, men tack 💖💖

Jag är imponerad över hur du kämpar för att fortsätta vara här. Har själv psykiatriska diagnoser med mycket medicinering och det är så mycket man vill genomföra men som känns onåbart, i alla fall är det så för mig. Till slut känns det som ett krig bara att ta sig upp och göra det mest nödvändiga medans man förlorar sig själv i likgiltlighet och drömmar man inte lyckats hålla vid liv, en identitet man upplever sig ha förlorat. Att böjas och brytas mentalt är inte ett tecken på svaghet någonstans, men att kämpa trots att man har svårt att finna mening och låta andra få ta del av det man känner är väldigt modigt. Självklart är även de som kämpar tyst modiga med. Jag brukar tycka att det ger en ökad känsla av kontroll att sätta ord på saker och ting, så det är bra att du använder dagboken!

Men du lyser upp i mörkret, verkligen! Inte bara med din unika stil, men även med vad jag uppfattar som vänlighet, värme och empati. Vi ska båda klara oss igenom tuffa tider. ❤️

Jag är imponerad över hur du kämpar för att fortsätta vara här. Har själv psykiatriska diagnoser med mycket medicinering och det är så mycket man vill genomföra men som känns onåbart, i alla fall är det så för mig. Till slut känns det som ett krig bara att ta sig upp och göra det mest nödvändiga medans man förlorar sig själv i likgiltlighet och drömmar man inte lyckats hålla vid liv, en identitet man upplever sig ha förlorat. Att böjas och brytas mentalt är inte ett tecken på svaghet någonstans, men att kämpa trots att man har svårt att finna mening och låta andra få ta del av det man känner är väldigt modigt. Självklart är även de som kämpar tyst modiga med. Jag brukar tycka att det ger en ökad känsla av kontroll att sätta ord på saker och ting, så det är bra att du använder dagboken!

Men du lyser upp i mörkret, verkligen! Inte bara med din unika stil, men även med vad jag uppfattar som vänlighet, värme och empati. Vi ska båda klara oss igenom tuffa tider. ❤️
Håller verkligen med. @Lyan lyser upp i mörkret med allt från söta kjolar till sitt stora varma hjärta! ❤️

Du satte verkligen ord på flera av mina tankar! Samtidigt så kämpar jag inte riktigt för att jag vill utan för att jag inte har något val, men just eftersom jag inte har något val så finns ju heller inte alternativet att ge upp så det är bara att fortsätta.

Tack 💖💖
Det hoppas jag att du/vi gör! Det är hemskt att veta att andra också mår dåligt, samtidigt som det är skönt att inte vara ensam och veta att det finns folk som förstår hur tufft kämpandet är
Beklagar sorgen. 😢 Kramar 🩷 🩷 🩷

Håller verkligen med. @Lyan lyser upp i mörkret med allt från söta kjolar till sitt stora varma hjärta! ❤️
Tack 💖💖

——
Förlåt för att jag inte kan svara så bra. Jag är rätt kaputt denna veckan 😞

Du satte verkligen ord på flera av mina tankar! Samtidigt så kämpar jag inte riktigt för att jag vill utan för att jag inte har något val, men just eftersom jag inte har något val så finns ju heller inte alternativet att ge upp så det är bara att fortsätta.

Tack 💖💖
Det hoppas jag att du/vi gör! Det är hemskt att veta att andra också mår dåligt, samtidigt som det är skönt att inte vara ensam och veta att det finns folk som förstår hur tufft kämpandet är

Tack 💖💖

——
Förlåt för att jag inte kan svara så bra. Jag är rätt kaputt denna veckan 😞
Be inte om ursäkt! Svara bara om du orkar. Ingen av oss här inne som hejar på dig skulle ta illa upp ifall du inte orkar svara. Inte jag i alla fall. ☺️ Kram 🩷 🩷 🩷

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 636
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
440
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 324
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 864
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Retrievertråden
  • Valp 2025