Fortsätt försöka

Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet

Jag fattar det. Jag kände samma sak, men du kan ju inte fortsätta såhär heller? jag va 300% säker på att dom inte skulle hjälpa mig men det gjorde dom. Jag ångrar att jag va så motsträvig faktiskt
Jag vet inte hur jag ska fortsätta 😭 Det är så mycket som är fel på mig och jag har ingen aning om vad som gör vad o h jag orkar inte! Hade akutpsyk legat närmare så hade jag kanske vågat åka dit om pojkvännen eller mamma följer med, men det är 10 mil dit och jag har inte den energin. Och jag är livrädd att det bara kommer att göra allting ännu värre eller att de låser in mig

Jag vet inte hur jag ska fortsätta 😭 Det är så mycket som är fel på mig och jag har ingen aning om vad som gör vad o h jag orkar inte! Hade akutpsyk legat närmare så hade jag kanske vågat åka dit om pojkvännen eller mamma följer med, men det är 10 mil dit och jag har inte den energin. Och jag är livrädd att det bara kommer att göra allting ännu värre eller att de låser in mig

Får du tillräckligt med sömn för tiden? Hur är det med pulsen nu, är den fortfarande alldeles för hög?

Det känns som om dina batterier tappas ner mera och mera, inte konstigt att du mår dåligt och inte orkar någonting. :heart

Får du tillräckligt med sömn för tiden? Hur är det med pulsen nu, är den fortfarande alldeles för hög?

Det känns som om dina batterier tappas ner mera och mera, inte konstigt att du mår dåligt och inte orkar någonting. :heart
Nej, jag sover jättedåligt, men hur mycket jag än försöker så kan jag inte sova mer trots att jag aldrig känner mig utvilad. Har inte mätt pulsen på ett tag för jag hittar inte mätaren och orkar inte räkna själv, men om jag går efter hur det känns så är den lika hög

Ja 😞 men jag vet inte alls vad jag kan göra för att det ska bli bättre. Mer än sova mer, men det går ju inte 😞

Jag önskar att resten av dagarna var som förmiddagarna. Så länge jag inte tvingar mig att göra något som ångesten inte vill så funkar det bra och jag kan känna lite mening med livet, jag kan känna lite glädje, planerar och ser fram emot saker och det känns som att det finns lite hopp, men framåt eftermiddagen så bara rasar allt och blir outhärdligt, hela livet är totalt meningslöst och jag vill bara ge upp och slippa allting. Igår var det ännu sämre än det brukar och jag började tänka på att jag har si och så många tabletter och hur många behövs det för att ta livet av mig osv och det skrämmer mig rejält trots att jag inte kommer att våga göra det igen för jag dör ändå inte utan kommer bara att göra livet ännu mer outhärdligt. Jag vet inte om det var så mycket värre för att jag var ensam eller om jag hade mått lika dåligt om pojkvännen varit hos mig

Jag önskar att resten av dagarna var som förmiddagarna. Så länge jag inte tvingar mig att göra något som ångesten inte vill så funkar det bra och jag kan känna lite mening med livet, jag kan känna lite glädje, planerar och ser fram emot saker och det känns som att det finns lite hopp, men framåt eftermiddagen så bara rasar allt och blir outhärdligt, hela livet är totalt meningslöst och jag vill bara ge upp och slippa allting. Igår var det ännu sämre än det brukar och jag började tänka på att jag har si och så många tabletter och hur många behövs det för att ta livet av mig osv och det skrämmer mig rejält trots att jag inte kommer att våga göra det igen för jag dör ändå inte utan kommer bara att göra livet ännu mer outhärdligt. Jag vet inte om det var så mycket värre för att jag var ensam eller om jag hade mått lika dåligt om pojkvännen varit hos mig
Är det något med medicineringen som gör att du mår bättre på förmiddagarna? Tänker om du t.ex. tar någon medicin som verkar som bäst i några timmar, men där effekten sedan börjar avta?

Är det något med medicineringen som gör att du mår bättre på förmiddagarna? Tänker om du t.ex. tar någon medicin som verkar som bäst i några timmar, men där effekten sedan börjar avta?
I princip alla skulle jag gissa på. Jag har försökt byta tider på dem men det funkar ännu sämre 😕

Har du lyft frågan med din läkare? Det finns kanske någon annan variant som du kanske få testa istället?
Vi har pratat lite om tiderna jag tar dem, men det är längesedan nu för jag pratar med honom 5-10 minuter typ en gång om året och han är alltid så stressad och vill avsluta direkt. Byta tror jag inte att jag vågar efter försöket med modafinilen och vad jag har letat innan så är det nog ingen som har något liknande att byta till heller som jag inte redan har provat 😕

Igår var rätt okej faktiskt! Idag är sådär, men ingen tokångest hittills (nu jinxar jag väl mig själv säkert 😑). Imorgon är det dags för Sweden rock! Vi var på marknaden där en stund igår och det var trevligt, men inte mycket knallar. Jag hittade ingen hoodie jag ville ha denna gången heller. Jag har bara hittat en hoodie jag vill ha men den finns inte i min storlek plus att den kostar 1000 spänn och det har jag inte råd med

Fy fan vilken fruktansvärd ångest jag hade innan idag 😭 Men jag lyckades på något mirakulöst sätt låta bli att skada mig åtminstone. Nu är det bättre, men jag är helt slut 😓
Idag blir det Sweden rock! Jag hoppas så mycket att vi kan se båda banden, men med tanke på ångesten innan idag så vet jag inte om jag orkar vara där ända till 23.30 😕

Fy fan vilken fruktansvärd ångest jag hade innan idag 😭 Men jag lyckades på något mirakulöst sätt låta bli att skada mig åtminstone. Nu är det bättre, men jag är helt slut 😓
Idag blir det Sweden rock! Jag hoppas så mycket att vi kan se båda banden, men med tanke på ångesten innan idag så vet jag inte om jag orkar vara där ända till 23.30 😕

Håller tummarna att du får en fin kväll! 🥰

På plats!
IMG_1818.webp

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 957
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 053
Senast: soom
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 532
Senast: Hajfisk
·
  • Artikel Artikel
Dagbok och orolig att inte bli tagen på allvar! Jag har känt mig väldigt sliten och trött i många år och har väl kanske vant mig vid det och...
Svar
2
· Visningar
772
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama