Fortsätt försöka

Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet

Fixade till en kjol häromdagen och nu när jag tog på den så satt den stenhårt så jag knappt kunde andas 😭

Idag skulle Pärla ha fyllt 13år. Jag saknar henne så mycket 😭 Jag önskar att jag aldrig hade träffat henne för hon gav lika mycket sorg, om inte mer, som vad hon gav glädje. Samtidigt så älskade jag henne så mycket! Hon var den underbaraste, knäppaste och sötaste hunden någonsin och hennes pyttelilla kropp var fylld av såååå mycket kärlek och omtänksamhet som hon öste över alla hon mötte och så många skratt hon gav pga sin knasighet. Så fort någon mådde dåligt så vakade hon över en och lämnade knappt ens sida ens för mat eller promenad. Hon kunde aldrig vara för nära utan hon ville närmare till och med när hon redan satt i famnen. Hon var verkligen en once in a lifetimehund som jag aldrig kommer att kunna hitta någon som är ens i närheten av 🥺

Jag har blivit erbjuden en toypudeltik från en uppfödare jag känner. En underbar liten aprikos på sex år som är klar i aveln och som också älskar närhet och tar hand om sin människa och uppfödaren tror att hon är perfekt för mig, men nu när Bella har ont igen så vet jag inte om jag vågar skaffa en hund till. Violett bor just nu i Spanien så jag har tid på mig att fundera tills hon kommer till Sverige och så måste ju hon och Bella kommer överens också. Så jag får fortsätta att försöka ta en dag i taget och just nu ligger att få Bella smärtfri högst i prioriteringen! Vi har tid hos veterinären i eftermiddag för röntgen mm och Bella går runt och talar högljutt om att hon är kränkt för att hon inte fick hela sin frukost. Hade hon vetat om att det troligen väntas sprutor och kloklippning hos veterinären så hade hon nog gått och gömt sig istället för att hela tiden påminna om att och var hon finns 😅

Idag skulle Pärla ha fyllt 13år. Jag saknar henne så mycket 😭 Jag önskar att jag aldrig hade träffat henne för hon gav lika mycket sorg, om inte mer, som vad hon gav glädje. Samtidigt så älskade jag henne så mycket! Hon var den underbaraste, knäppaste och sötaste hunden någonsin och hennes pyttelilla kropp var fylld av såååå mycket kärlek och omtänksamhet som hon öste över alla hon mötte och så många skratt hon gav pga sin knasighet. Så fort någon mådde dåligt så vakade hon över en och lämnade knappt ens sida ens för mat eller promenad. Hon kunde aldrig vara för nära utan hon ville närmare till och med när hon redan satt i famnen. Hon var verkligen en once in a lifetimehund som jag aldrig kommer att kunna hitta någon som är ens i närheten av 🥺

Jag har blivit erbjuden en toypudeltik från en uppfödare jag känner. En underbar liten aprikos på sex år som är klar i aveln och som också älskar närhet och tar hand om sin människa och uppfödaren tror att hon är perfekt för mig, men nu när Bella har ont igen så vet jag inte om jag vågar skaffa en hund till. Violett bor just nu i Spanien så jag har tid på mig att fundera tills hon kommer till Sverige och så måste ju hon och Bella kommer överens också. Så jag får fortsätta att försöka ta en dag i taget och just nu ligger att få Bella smärtfri högst i prioriteringen! Vi har tid hos veterinären i eftermiddag för röntgen mm och Bella går runt och talar högljutt om att hon är kränkt för att hon inte fick hela sin frukost. Hade hon vetat om att det troligen väntas sprutor och kloklippning hos veterinären så hade hon nog gått och gömt sig istället för att hela tiden påminna om att och var hon finns 😅
Hoppas det går bra hos veterinären :heart

Usch vad jag är trött! Det var så skönt de dagarna jag hade energi och nu när jag är tillbaka i halvzombiestadiet så är det ännu jobbigare än vanligt eftersom jag fortfarande minns hur det var att ha energi och motivation. Igår till och med somnade jag på eftermiddagen trots att jag sovit i nio timmar och jag somnade ändå jättesnabbt och tidigt på kvällen, men vaknade lite efter tio för min syster ringde och var orolig för det brann i huset jag bor i. Som tur väl var så var det bara barnvagnar i trapphuset längst bort från mig så min trapp behövde inte evakueras och ingen blev skadad. Jag var tvungen att gå upp förbereda evakuering av djuren tills vi visste att faran var över och trots den stressen och oron så slocknade jag innan midnatt och förutom att jag var uppe och tog min medicin i morse så sov jag till kvart i tio?! Jag har redan tagit full dos elvanse och två av tre tabletter attentin men jag är ändå helt jävla slut bara av att ha fixat det viktigaste med djuren och suttit i sängen och fixat lite med ett par patchar jag har beställda. Vet inte om det är all oro för Bella som har gjort det så mycket värre igen för så mycket som jag har gråtit för detta har jag inte gråtit på jättelänge. Och jag är också ledsen för jag har blivit erbjuden att ta över en toypudeltik som är klar i aveln men nu vet jag inte om jag vågar det för det kommer troligen att bli jättedyrt att behandla Bella och jag vill inte behöva oroa mig för pengar hela tiden igen. Men jag saknar så mycket att ha en liten pudel och hennes nuvarande ägare säger att hon är en sådan hund som vill ta hand om människor och hela tiden vill vara nära och det saknar jag också eftersom jag bara duger för Bella när jag har mat för det är pojkvännen som är hela hennes liv. Jag får se hur det blir för jag har inte ens mött henne ännu för hon är i Spanien så kanske passar vi inte alls ihop, men jag kan ändå inte låta bli att hoppas. Det hade varit helt underbart att ha en egen liten hund igen. Jag älskar Bella jättemycket men hon kommer aldrig att bli min hund och hon är ingen pudel

Fortsatt jättetrött. Och jag har sådan panik över kaoset hemma och jag vet inte vad jag ska göra åt det. Enklast hade ju varit att bara rensa ut så det inte finns tillräckligt med prylar för att skapa kaos, men samtidigt så gillar jag ju att ha mycket dekorationer och pyssel. Kläderna hade jag behövt rensa ut allt som inte passar, men jag kan ju inte låta bli att hoppas på att det kommer att passa igen så då kommer jag att ångra mig om jag gör av med det och sedan går ned i vikt. Att bara plocka undan känns inte heller som en bra lösning för allt har ju sin plats i garderoberna, men ingen plats någon annanstans. Varför kan jag inte bara vara som jag vill?!!

Min kropp fick något jätteenergiryck igår kväll. Det var skönt att ha energi, men inte lika skönt att inte kunna gå och lägga mig förrän efter midnatt och så har jag sovit apdåligt hela natten med massa uppvak och drömmar. Jag hatar att drömma! Har ont i hela kroppen nu för jag är så trött, men jag kan inte slappna av och vila. Ska snart försöka gå till Coop och posten så jag har det gjort iallafall. Jag hade behövt städa till marsvinen också, men de klarar sig till imorgon om jag inte skulle orka. Jag hade behövt vila typ hela dagen imorgon för jag har jättemycket att göra på måndag

Nu har jag gått igenom mina långärmade och sorterat ut 13 tröjor, blusar och skjortor som ska säljas och 9 som ska läggas undan och avvaktas med. Jag har verkligen så sjukt mycket ångest nu för en del av tröjorna kunde jag ha för bara ett par veckor sedan 😭 Jag var så duktig och lyckades tappa 2kg men nu har jag gått upp allting igen och det kommer att fortsätta uppåt om jag inte tar tag i tröstätandet NU. För att inte tala om hur det påverkar plånboken att nuvarande fixeringen är Ben&jerrys half baked :banghead:

Nu ska jag iallafall försöka sova och hoppas på att det inte blir som förra natten!

Det där med att "ta tag i tröstätandet" - bästa sättet är ju att ta tag i anledningen för att du känner att du behöver tröstäta....
Jag vet att det är din hälsa som är den största boven, och att du försökt en massa, men jag tror verkligen någon form av terapi vore bra för dig, oavsett om det "bara" är via en app eller att ringa och prata med någon hjälplinje. :heart
Din ätstörning och fixering vid din vikt är ju också tydlig, men du känns inte så motiverad för att ta tag i DEN...?

Hoppas det går bra med att sälja kläderna iaf och att du får in lite pengar på dem.

Det där med att "ta tag i tröstätandet" - bästa sättet är ju att ta tag i anledningen för att du känner att du behöver tröstäta....
Jag vet att det är din hälsa som är den största boven, och att du försökt en massa, men jag tror verkligen någon form av terapi vore bra för dig, oavsett om det "bara" är via en app eller att ringa och prata med någon hjälplinje. :heart
Din ätstörning och fixering vid din vikt är ju också tydlig, men du känns inte så motiverad för att ta tag i DEN...?

Hoppas det går bra med att sälja kläderna iaf och att du får in lite pengar på dem.
Den största anledningen till tröstätandet är ångesten, men samtidigt så äter jag ofta lika mycket när jag inte har ångest för då minskar också ångesten över vikten och jag bryr mig inte lika mycket utan äter vad kroppen vill ha, men om jag hade gjort det hela tiden så hade jag varit både fet och luspank nu och det lär knappast göra den fysiska hälsan eller ångesten bättre. Att jag inte bryr mig om att göra något åt ”ätstörningen” är för att så länge jag håller rätt vikt (60-67kg vilket är normalvikt för min längd) så har jag ingen ätstörning när det gäller vikten utan bara att jag inte kan påverka vad kroppen vill äta och därför får ett tvång att äta onyttigt för min kropp vill bara ha onyttiga saker. Hade det inte varit för kläderna så hade jag inte haft superångest för vikten nu heller utan bara normal ångest över att inte bli ohälsosamt överviktig.

Jag har kollat på alla appar som jag har sett reklam för, men ingen tar emot någon som mig. Psykiatrin vägrar ju också. Jag VILL ha terapi och få ordning på hela mig från grunden, men det är helt omöjligt att få tag på 😭

Tack. Men jag vill inte sälja dem egentligen för jag vill ju kunna använda dem 😞

Edit: glömde ett ord

Senast ändrad:
Och nu började jag tänka på att jag inte är så godissugen ännu idag och genast så blir det som ett jättetvång att jag måste äta godis eller glass eller whatever onyttigheter trots att jag inte vill. Det är precis som det var med skärandet, det blir som ett tvång som uppfyller hela kroppen och blir det enda jag kan tänka på. Det är så jävla sjukt!

Imorgon bitti ska jag iväg till gyn och det i sig själv är inte roligt någonstans och som om inte det räcker så måste jag ta tåget som inte matchar besökstiden alls bra så jag kommer troligen att behöva vara iväg i flera timmar 😓 Och sedan ska jag på ”lever Lyan fortfarande”möte på psykiatrin på eftermiddagen och de mötena är aldrig roliga. Blir ingen rolig dag alls 😞

Trött, huvudvärk och så mycket ångest att straffavgiften för att inte komma iväg känns värt det, men om jag inte kommer iväg idag så lär det dröja evigheter innan jag kan få en ny tid 😓

Jag kom iväg efter mycket om och men. Sitter och väntar på tåget hem nu. Blir ”bara” tre timmar iväg för ett besök på en halvtimme. När jag kommer hem så behöver jag packa grejer som ska skickas och gå till posten och sedan kommer jag garanterat krascha och få lika mycket ångest som i morse när jag ska iväg till psykiatrin i eftermiddag

Jag fick pengar från fonden jag sökte i oktober :bump: :bump: De kommer att åka raka vägen in på sparkontot för mitt nyårslöfte är att sluta köpa en massa skit när jag redan har hela lägenheten full av skit och prylar. Kan jag bara lyckas komma i kläderna också så kommer jag nog inte behöva köpa ett enda klädesplagg utan allt kommer att vara villhöver. Kanske att jag kommer behöva köpa lite strumpor, men allt annat har jag. Tyg kommer jag nog att godkänna att köpa i begränsad omfattning eftersom det ger en någorlunda meningsfull sysselsättning utöver att det blir kläder av det och det är roligare att ha egensydda kläder än köpta. Blir det en till hund så kommer hon eventuellt att behöva lite grejer, men jag hoppas på att Pings eller Poppys utrustning ska passa. Pärla var så liten så hennes kommer inte att passa många hundar. Sedan kommer det ju att bli rätt mycket pengar på Bellas rehab, men jag hoppas att försäkringen kommer att ta en del iallafall

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 314
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
322
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 211
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 703
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar