Fortsätt försöka

Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet

Har en lite bättre dag idag så jag vill försöka få något gjort, men det är så mycket överallt att jag inte har en aning om vad jag ska göra eller var jag ska börja. Alltid är allting fel 😑

Jag hatar de där jävla krascharna!! Men efter att ha tagit en attentin och en halv stesolid och suttit och ynkat och gnällt åt pojkvännen en halvtimme-timme så släppte det värsta så jag har fått lite gjort iallafall. Jag fattar inte hur han står ut med mig. Nu hade jag egentligen behövt börja med att promenera Bella, men det vill inte min hjärna för den vill röja undan det värsta i sovrummet så nu är det stopp på allt igen och det är så irriterande 😫

Det svänger verkligen så inihelvete. Verkligen från minut till minut och har gjort i flera dagar och jag vet inte vad jag ska göra för jag kan inte påverka något

Men fy vad jobbigt! Jag kan tänka mig att bara det känsloköret måste ta helt slut på dig... :heart Skickar en styrkekram!
Det är skitjobbigt 😞 Visst, jag har fått rätt mycket gjort den tiden det har varit bra, men så fort något moment slutar eller något stör så kärvar allt ihop sig, ångesten kommer och hjärnan låser sig helt. Ena stunden sitter jag och pysslar glatt och nästa gråter jag helt utan anledning. Eller på promenaderna när allt känns jättebra och så pang så kommer ångesten och vi måste gå hem trots att jag vill gå längre. Att jag är förkyld och dödstrött pga det gör ju inte saken bättre heller

Tack 💖

Jag var hos osteopaten idag så det ska bli intressant att se hur det påverkar den senaste tidens extrema svängningar. De sista två gångerna så har han kunnat fortsätta lite framåt för varje gång istället för att bara gå tillbaka till någorlunda normal och det kunde han idag också. Vi pratade om att svängningarna kanske kan vara min kropp som försöker självreglera sig, men eftersom den inte är van vid normala känslor så slår det över åt alla håll och kanter istället. Jag får se vad som händer nu efter denna gången. Förra vintern när jag var inne i en rätt illa självskadeperiod igen så försvann det i princip helt efter att jag varit hos honom, men det har också varit gånger där han istället har släppt loss ångesten from hell. Det är jättejobbigt att min kropp är så inkonsekvent och opålitlig med allt för jag vet aldrig vad som kommer att hända med varken mediciner eller annat utan det blir alltid en ovälkommen överraskning

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 012
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 133
Senast: soom
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 318
Senast: Kajsalisa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok och orolig att inte bli tagen på allvar! Jag har känt mig väldigt sliten och trött i många år och har väl kanske vant mig vid det och...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25