Fortsätt försöka

Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet

Snart dags att försöka masa mig iväg till gymmet :arghh: Jag vill absolut inte, men jag måste. Jag hatar all jävla ångest som hindrar! Men *STORT PEPPAR PEPPAR!!* jag tycker nog att ångesten har minskat en liten smula. Inte så mycket på dagen, men på kvällen när vi tar långpromenaden så är den helt klart mindre. Nätterna är dock jättejobbiga för jag vaknar så mycket just nu.
Alla säger ändå att jag ser mycket piggare ut och nu börjar faktiskt även jag själv att se det. Jag är inte alls lika glåmig och jättegroparna under ögonen har minskat. Denna bilden är tagen under helt vanlig lampa och det var typ omöjligt att få en vettig bild tidigare oavsett hur bra ljus och vinklar jag än hade. Det syns dock mycket av viktuppgången i ansiktet 😞
IMG_2036.webp

Jag kom iväg till gymmet till slut och klarade av passet, men jag kände mig varken stark eller vig denna gången. Jag hade velat göra yogan och pilatesen mer än en gång i veckan trots att det är så jobbigt att komma iväg, men de har inte fler pass och jag lyckas inte göra något hemma mer än promenader. Jag mår lite bättre när hela kroppen är ordentligt stretchad, men det funkar inte hemma ändå 😞

Nu har precis boendestödet gått och trots att jag låg efter när hon kom så hann vi både ikapp och fick mer gjort än vad mitt mål var och det känns bra! Men här hade verkligen behövts dammas i hela lägenheten. Jag hade velat ta in städhjälp till det någon gång om året så jag hade sluppit, men det är så svårt att klara att släppa in någon plus att det är ju rätt dyrt 😕

Och så har jag beställt en ny bäddmadrass så jag hoppas att sängen blir skönare och att jag kan sova lite bättre. Egentligen hade jag behövt en helt ny resårbotten, men min säng är bara 140cm bred och när jag och pojkvännen flyttar ihop så vill vi ha 160-180cm så det känns väldigt onödigt att köpa en ny för bara kanske ett år

På lördag är det utställning. Jag har ingen aning om jag vill åka eller inte för det är 1,5 timmes körning enkel resa och pojkvännen kan inte följa med så jag måste köra allt själv 😕 Och så måste ju marsvinen göras i ordning också och det har jag inte ens börjat med mer än att jag fått bort en tova från Sammets rumpa

Det blev mycket riktigt ingen utställning och jag har knappt fått något vettigt gjort på hela dagen 😞 Känner mig jätteblä på allt 😞

Jag är helt väck. Jag vill bara sova men jag kan inte. Jag hatar allt just nu för jag orkar inte. Har fått några av mina patchar sålda sista dagarna och just då känns det lite roligt och sedan rasar allt igen direkt 😞 Jag orkar inte

Jag har hittat en älva på tradera som jag så gärna vill ha till min samling, men den kommer att bli för dyr 😞

Boendestödet har varit här så nu är här undanplockat och dammsugat iallafall men jag orkade inte hela timmen. Nu sitter jag och fixar med patchar jag gjorde i förmiddags. Huvudet funkar inte längre men jag hade velat ha ut dem på tradera innan jag ger upp för dagen plus att allt ligger i sängen så jag måste ändå plocka undan det

Idag är det 10 år sedan jag skulle varit död. Jag är fortfarande förbannad! Både på de som ”räddade” mig, men framförallt på mig själv som klantade mig och glömde bort att jag bestämt en sak med en person och pga det så saknade de mig för tidigt. Jag är också förbannad och ledsen på mig själv för hur många jag gjorde illa helt i onödan 😭 Jag är fortfarande vän med de som larmade, men jag kommer aldrig att kunna förlåta dem helt trots att de ju egentligen inte gjort något fel

Idag är det 10 år sedan jag skulle varit död. Jag är fortfarande förbannad! Både på de som ”räddade” mig, men framförallt på mig själv som klantade mig och glömde bort att jag bestämt en sak med en person och pga det så saknade de mig för tidigt. Jag är också förbannad och ledsen på mig själv för hur många jag gjorde illa helt i onödan 😭 Jag är fortfarande vän med de som larmade, men jag kommer aldrig att kunna förlåta dem helt trots att de ju egentligen inte gjort något fel
🩷 🩷 🩷

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 956
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
6 433
  • Artikel Artikel
Dagbok och orolig att inte bli tagen på allvar! Jag har känt mig väldigt sliten och trött i många år och har väl kanske vant mig vid det och...
Svar
2
· Visningar
772
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama