Fortsätt försöka

Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet

Jo, jag förstår att det är jobbigt för dig att säga till honom att det inte är okej, men jag förmodar att han bryr sig om dig, och då borde inte han heller vilja göra ditt liv onödigt svårt. Som du säger ska du inte behöva lägga energi på sånt när du har i princip noll energi, och du har en hätsätningsproblematik som faktiskt är en beroendesjukdom på samma vis som alkoholism. Tyvärr förstår inte vanliga folk hur svårt det kan vara och hur mycket såna saker betyder, men jag hoppas du lyckas förklara för honom.

Om han nu är hos dig såpass mycket, så vore ju det bästa om ni kunde komma överens om gemensamma matrutiner, som även kunde hjälpa dig äta mera ordentliga middagar osv. Han kanske rent av kan minska sitt eget sötsug lite också om han inte har såna saker hos dig men äter "riktig" mat istället?
Jag tog upp det och det gick inte bra så nu är vi typ ovänner 😞 Jag sa att han kan ha godis och sådant om han har det in en låda som jag inte kan öppna för då vet jag ju inte om där är något eller om det är slut men det tyckte han var jättelöjligt.

Vi gjorde det i början men det funkade inte för jag fick så mycket ångest av att behöva lägga energi på att laga mat och så blev det alltid alldeles för stora portioner.

Men nu är jag iallafall på gymmet och de öppnade precis dörren så nu blir det pilates!

Båda hade lugnat oss när jag kom hem från gymmet så nu är låda beställd! Tyvärr kommer den inte förrän om två veckor men vi får lösa det tills dess.

Pilatesen gick ganska bra också. Jag vill verkligen komma iväg oftare till gymmet, men det är så svårt med tröttheten och ångesten. De har flera pass som jag hade velat vara med på, men det är snabbare tempo på dem och då hinner jag inte med för jag är för klumpig 😕

Idag har jag gjort helt sjukt mycket för att vara jag och jag kraschade inte förrän framåt slutet så medicinen verkar hjälpa rätt mycket. Nu är jag typ död så jag får se hur imorgon blir 😕 Det är pilates 10.10 och så behöver jag städa till marsvinen, men förutom det så har jag inget bestämt så jag ska försöka vila även om jag är piggare för annars blir det väl en totalkrasch igen

Jag lyckades på något sätt ta mig iväg till pilatesen igår och den gick bra, men resten av dagen var inte superbra direkt. Slutade med att jag tog en stesolid och melatonin på eftermiddagen så jag kunde sova en stund. Var ju som en zombie resten av dagen, men jag mådde bättre efter att ha fått sova iallafall.

Idag har jag städat till marsvinen för det orkade jag inte igår, men det var inte jättesmutsigt för det är två dagar innan det blir kris. Nu måste jag bara få upp ny spån också.
Floor och Sirenia har fått sina öron putsade och båda har badat. Jag hoppas att jag orkar fixa Yannis och Sammet också, men de är inte lika smutsiga så de klarar sig ett par veckor till om jag inte skulle orka.
Nu ska jag försöka klippa Bellas klor utan att få fingrarna avbitna :nailbiting:

Jag är rätt matt och har svårt att stå idag trots att pulsen ligger mycket lägre så jag gissar att det är blodtrycket som spökar. Borde nog skaffa en blodtrycksmätare

Jag är så satans godissugen så jag vet knappt vad jag ska ta mig till 😫 Innan har jag kunnat äta typ vad jag har velat och hur mycket som helst. Det är verkligen skitsvårt att vänja mig vid att bara få äta pyttelite i jämförelse 😞 Trots att jag verkligen kämpar jättemycket med maten så har vågen bara slutat att gå uppåt vilket gör att jag har tappat mycket av motivationen för jag vill ju att den ska gå nedåt och det gör det ÄNNU svårare att stå emot

Och jag är ledsen pga en annan tråd jag startade 😞

Det gick bra på praktiken idag men jag ställde in yogan för jag är för trött och det ösregnar. Behöver börja plocka undan för boendestödet kommer imorgon också.

Jag stör mig som fan på mitt huvud just nu. Jag har inte haft Netflix på länge för jag har inte känt att jag har haft råd och jag har velat titta på jättemycket, men nu när jag väl har Netflix igen så vill jag inte titta på något. Eller vill vill jag, men jag kan inte koncentrera mig på något. Och det är störigt att jag inte kan titta på TVn för min Appletv är för gammal så jag har bara telefonen

Idag har boendestödet varit här så nu är golvet rent överallt utom i extrarummet. Varit rätt trött och håglös under dagen och var inte alls pigg på någon promenad men när vi väl var ute så blev det en längre promenad än på länge 😃 Nu är jag i ett sådant jobbigt mellanläge där jag inte vet vad jag ska göra för jag orkar inte direkt göra något men jag är för pigg för att gå och lägga mig

Fast det är mest tomma och dåliga kalorier jag äter så det är därför jag försöker hitta sätt att få i mig tillräckligt med vettig näring också. Igår bestod liksom middagen av citronkladdkaka 😕 Förhoppningsvis kommer proteinmilkshaken funka en bit, men den är som sagt dyr. Helst hade jag velat ändra mina matvanor totalt, men det funkar inte när jag inte klarar att tvinga i mig mat jag inte vill ha. Jag har iallafall bytt ut ostchiafrallorna mot havregrynsgröt och pannkaka med proteinpulver så det är ju ett steg framåt, men pulver kan jag bara ha jättelite av för det är så äckligt

Köttbullar på fiberrikt hårt bröd? Kanske lite smörgåsgurka till. Det finns ju även leverpastej som är relativt kalorifattiga som du kan bre på hårt bröd och sedan färsk eller inlagd gurka. Brödet gör att du blir mätt.

Det går inte bra 😭 Ocv jag är så jävla godissugen så jag vet knappt var jag ska ta vägen och pojkvännen har allt möjligt med godis, bullar och grejer i kylen och det gör suget bara ännu värre. Jag vill inte ha socker hemma alls egentligen men jag kan ju inte diktera vad han får äta
Jag är också ofta fruktansvärt godissugen. Jag äter, söt, frukt. Som nektariner, klementiner, frysta jordgubbar och liknande. De är betydligt mer kalorifattiga och stillar suget.

Köttbullar på fiberrikt hårt bröd? Kanske lite smörgåsgurka till. Det finns ju även leverpastej som är relativt kalorifattiga som du kan bre på hårt bröd och sedan färsk eller inlagd gurka. Brödet gör att du blir mätt.
Jag är också ofta fruktansvärt godissugen. Jag äter, söt, frukt. Som nektariner, klementiner, frysta jordgubbar och liknande. De är betydligt mer kalorifattiga och stillar suget.
Tack för tipsen!
Jag brukar ha fiberrostebröd hemma som nödmat, men det är slut och jag glömmer hela tiden att köpa nytt 😑 Knäckemackor brukar jag få ont i magen av av någon anledning.
Just nu varierar jag mest mellan proteinmilkshake, havregrynsgröt, proteinpannkakor, ris, spagetti och bbqsås, potatis och lingonsylt, tinade frysta körsbär med sötningsmedel och äpplen med havregryn, kanel och sötningsmedel. Ren frukt har jag ofta svårt att äta tyvärr. Jag åt bananer ett tag, men så fick jag två på rad med äcklig konsistens så nu kan jag inte äta det längre 😞 Och så har det blivit en del kanelbullar och annat skräp igen sista tiden så det lilla jag hann gå ned i vikt är tillbaka igen 😫

Äter du ägg? Skulle stekt ägg eller omelett med köttfärs i funka? Med eller utan bröd under.

Jag köper att stort paket köttfärs som jag steker med lite salt och peppar och sedan fryser in så går det att ta av det redan färdiga för att enkelt ta fram när det ska användas. Lägger man det i en för stor plastpåse och plattar ut innan man fryser så är det lätt att dela i bitar sedan så man kan ta lite åt gången ur påsen.

Äter du ägg? Skulle stekt ägg eller omelett med köttfärs i funka? Med eller utan bröd under.

Jag köper att stort paket köttfärs som jag steker med lite salt och peppar och sedan fryser in så går det att ta av det redan färdiga för att enkelt ta fram när det ska användas. Lägger man det i en för stor plastpåse och plattar ut innan man fryser så är det lätt att dela i bitar sedan så man kan ta lite åt gången ur påsen.
Jag äter ägg ibland. Jag tycker om kokt ägg med majonnäs, men jag provade att koka i äggkokare och då smakade de så illa att jag inte har klarat att koka dem i kastrull heller efter det. Behöver nog försöka komma över den spärren för ägg är ju nyttigt. Jag blandat också i lite ägg när jag gör proteinpannkakorna, men bara högst ett halvt för annars blir konsistensen äcklig. Köttfärs brukar vi göra med curry och ris ibland men förutom det så är det inte ofta jag äter köttfärs och ihop med ägg kommer det inte funka tyvärr.

Jag hatar att jag är så kräsen 😫

Tredje dagen med långpromenad! Det är så skönt att kunna gå igen utan att vara totalt utmattad varje minsta lilla rörelse så det går inte att beskriva! Nu gäller det bara att det fortsätter såhär också, men mina tidigare erfarenheter av nya mediciner är tyvärr inte så bra så jag vågar inte hoppas ännu. Jag mådde ju bättre ganska länge på propranololen innan den slutade funka

Nu har jag en hel hög meddelanden att svara på som ligger och stressar mig igen. Jag fattar inte hur det kan vara så svårt att svara på en gång och få det ur vägen!

De flesta meddelandena svarade på! De som är kvar är inget akut, men det är jobbigt att ha dem hängande över mig. Där är Vinted så bra för jag slipper en massa meddelanden och hattande hit och dit.

Idag blev det två pass på gymmet! De hade ändrat tiden för pilatesen så det korta bodybalancepasset låg precis efter så jag körde båda. Det gick rätt bra faktiskt! Men inte tillräckligt bra för att jag ska klara den längre bodybalancen som är mitt i veckan. Det är så dumt att de har pilatesen och korta bodybalancen på samma dag! En på förmiddagen och en framåt kvällen så det blir för mycket att ge mig iväg två gånger 😞 Jag hade velat köra tre korta pass i veckan, men det går ju inte när det krockar. Yogan är på samma dag som praktiken så där kommer jag sällan iväg heller

De flesta meddelandena svarade på! De som är kvar är inget akut, men det är jobbigt att ha dem hängande över mig. Där är Vinted så bra för jag slipper en massa meddelanden och hattande hit och dit.

Idag blev det två pass på gymmet! De hade ändrat tiden för pilatesen så det korta bodybalancepasset låg precis efter så jag körde båda. Det gick rätt bra faktiskt! Men inte tillräckligt bra för att jag ska klara den längre bodybalancen som är mitt i veckan. Det är så dumt att de har pilatesen och korta bodybalancen på samma dag! En på förmiddagen och en framåt kvällen så det blir för mycket att ge mig iväg två gånger 😞 Jag hade velat köra tre korta pass i veckan, men det går ju inte när det krockar. Yogan är på samma dag som praktiken så där kommer jag sällan iväg heller
Kan du inte vara med så länge du orkar på det längre passet?

Kan du inte vara med så länge du orkar på det längre passet?
Det är uppdelat i olika delar och alltid i samma ordning så då missar jag för mycket känner jag. Hade det tex varit spinning eller annat som är ganska monotont så hade det kunnat funka, men inte med bodybalancen 😕

Jag kan inte sluta gråta. Jag har förstört så mycket 😭😭 och allt bara för att jag är så jävla oduglig 😭😭

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 956
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
6 433
  • Artikel Artikel
Dagbok och orolig att inte bli tagen på allvar! Jag har känt mig väldigt sliten och trött i många år och har väl kanske vant mig vid det och...
Svar
2
· Visningar
772
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama