Fortsätt försöka

Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet

Vad har hänt?
Pojkvännen hade dyr glass. Jag fick smaka och blev såklart megasugen och frågade om jag kunde ta en bit om jag betalade för den. Han blev irriterad för att jag inte kunde låta honom ha sin glass ifred, jag blev sur för att han hade glass hemma överhuvudtaget och sedan eskalerade allting löjligt mycket bara för att jag är oduglig och inte har någon självdisciplin 😞

Pojkvännen hade dyr glass. Jag fick smaka och blev såklart megasugen och frågade om jag kunde ta en bit om jag betalade för den. Han blev irriterad för att jag inte kunde låta honom ha sin glass ifred, jag blev sur för att han hade glass hemma överhuvudtaget och sedan eskalerade allting löjligt mycket bara för att jag är oduglig och inte har någon självdisciplin 😞
Det där är ju bara sjukt.
Inte skulle jag köpa något gott oavsett pris och sitta och käka utan att min sambo också skulle få.

Det krävs väldigt mkt för att stå emot när någon annan äter så de skulle jag inte kalla dålig självdisciplin.

Sen tycker jag att han borde respektera dig och inte ha sånt hemma. Bryr han sig om dig borde han supporta dig med det

Det där är ju bara sjukt.
Inte skulle jag köpa något gott oavsett pris och sitta och käka utan att min sambo också skulle få.

Det krävs väldigt mkt för att stå emot när någon annan äter så de skulle jag inte kalla dålig självdisciplin.

Sen tycker jag att han borde respektera dig och inte ha sånt hemma. Bryr han sig om dig borde han supporta dig med det
Fast det var jag som valde att inte köpa glass själv när vi var och handlade för jag ska egentligen inte äta en massa skit. Jag hade redan ätit vaniljsås och jag fick smaka en stor sked glass så det var bara för att jag bara vill ha mer och mer och mer hela tiden och inte kan låta bli.

Men jag håller med om att han inte borde ha godis och glass liggande framme för det är på riktigt pissjobbigt att hela tiden tänka på det 😞

Men snälla, löjligt av din pojkvän att bli irriterad. Och vadå betala för att smaka?! Jättekonstigt.
Och nej du är inte oduglig, vem tusan har självdisciplin när den andra sitter och smaskar i sig?!

Men snälla, löjligt av din pojkvän att bli irriterad. Och vadå betala för att smaka?! Jättekonstigt.
Och nej du är inte oduglig, vem tusan har självdisciplin när den andra sitter och smaskar i sig?!
Jag svarade precis ovanför ditt inlägg så du kanske missade det
Fast det var jag som valde att inte köpa glass själv när vi var och handlade för jag ska egentligen inte äta en massa skit. Jag hade redan ätit vaniljsås och jag fick smaka en stor sked glass så det var bara för att jag bara vill ha mer och mer och mer hela tiden och inte kan låta bli

Nu har jag varit hos osteopaten för första gången sedan jag började med nya medicinen och han sa att han märkte tydlig skillnad. Jag var inte lika huller om buller i kroppen och hade mer grundenergi. Han sa också att jag såg piggare och mer med i ögonen och såg inte lika blek och sjuklig ut. Hon som håller i praktiken sa också att jag såg och kändes piggare sist vi träffades.
Jag har dock blivit mycket segare på mornarna så igår höjde jag till en tablett på kvällen också för att se om det gör någon skillnad. Jag sover också sämre för jag drömmer helt sjukt mycket så det spelar nog också in i att jag är seg på morgonen, men jag är ändå piggare när jag väl vaknat trots att jag sover sämre. Fast jag verkligen hatar att drömma så den biten är inte så rolig

Imorgon anordnas det gemensam hundpromenad i stan. En del av mig vill gå, men den andra vill inte för jag bara har en hund nu. Tidigare när vi har gått gemensamma promenader så hade jag alla fyra och det känns så tomt och fel nu. Bella är ju knappt ens min hund längre. Allt känns så fel! Innan var jag Lyan med alla marsvinen och när jag inte hade en massa marsvin längre så fick jag en jättekris tills jag vande mig vid att vara Lyan med alla hundarna, men vem är jag nu? Jag vet inte! Allt känns så fel. Hela livet känns så fel! Nästa år fyller jag 40, men jag är inte 40 för jag har ju inte fått leva. Alla år som jag bara har existerat finns liksom inte trots att siffrorna blir högre. Hela jag är bara ett enda stort misstag och misslyckande 😭

Det blev promenad men vi fick bryta efter bara en liten bit för det var så många stora hundar som skällde hela tiden att Bella blev orolig. De skulle också lägga in träningar på flera ställen, vilket inte stod i inlägget på Facebook, och det hade Bella verkligen inte uppskattat så vi gick en egen liten promenad istället. Och det var precis så jobbigt att bara ha en som jag trodde att det skulle bli. Jag tror inte att Bella hade varit så orolig om hon hade haft de andra med sig heller

Fast det var jag som valde att inte köpa glass själv när vi var och handlade för jag ska egentligen inte äta en massa skit. Jag hade redan ätit vaniljsås och jag fick smaka en stor sked glass så det var bara för att jag bara vill ha mer och mer och mer hela tiden och inte kan låta bli.

Men jag håller med om att han inte borde ha godis och glass liggande framme för det är på riktigt pissjobbigt att hela tiden tänka på det 😞
Låter mer som ni är kompisar än tillsammans om man inte delar på sånt.

Igår fyllde jag i och skickade iväg ansökningar till två fonder jag söker varje år och så var det möte med boendestödet och biståndshandläggaren och idag var jag på praktiken så min hjärna är totalt bränd och oanvändbar nu och jag hatar det 😭 Men samtidigt som det är så jobbigt som det är nu så minns jag ändå hur extremt illa det var tidigare när hjärnan var såhär varje dag och varje minut så det har ju blivit bättre! Men just nu är det ändå bara en svag tröst

Jag skulle försöka skriva en egenremiss till thorax, men jag hittar inte var man kan göra det 😕

Det går inte alls bra nu 😭 Varför blir det alltid såhär?! Det blir så pass bättre en period att jag är så dum att jag börjar hoppas och sedan rasar allt igen och jag är tillbaka i mörkret 😭
Jag förstår verkligen, verkligen att du blir besviken! Det är så slitigt och jobbigt att hoppas men att sen bli besviken :cry: Du kämpar så otroligt mycket! Men jag tycker verkligen inte att du är dum, det är fint och mänskligt att hoppas :heart Önskar att du kunde få lite flyt och att det blir lättare snart igen :heart:heart

Jag förstår verkligen, verkligen att du blir besviken! Det är så slitigt och jobbigt att hoppas men att sen bli besviken :cry: Du kämpar så otroligt mycket! Men jag tycker verkligen inte att du är dum, det är fint och mänskligt att hoppas :heart Önskar att du kunde få lite flyt och att det blir lättare snart igen :heart:heart
Jag önskar det också, men det kommer jag nog aldrig få 😞 Jag verkligen hatar när jag börjar hoppas för det är bara att göra mig extra ledsen med flit. Jag borde veta mycket bättre vid det här laget 😭 Tack 💖💖

Jag är såååå trött och seg idag, men har lyckats att lägga ut några annonser och sorterat foton iallafall. Jag hatar att ha så mycket som jag vill bli av med liggande, men jag är alldeles för snål för att skänka bort sådant som är fint så jag får väl skylla mig själv

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 956
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
6 433
  • Artikel Artikel
Dagbok och orolig att inte bli tagen på allvar! Jag har känt mig väldigt sliten och trött i många år och har väl kanske vant mig vid det och...
Svar
2
· Visningar
772
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama