Fortsätt försöka

Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet
 

Mycket känslor just nu. Ibland hatar jag minnesfunktionen på facebook. Sista dagarna har jag fått upp att pappa skulle ha fyllt 67 år, dagen efter det att han varit död i sju år. En bild på Pärla från ett år tillbaka där jag skrivit ”Denna hunden kommer att krossa mitt hjärta” och det gjorde hon ju. Jag har haft Bella i fem år nu. Det är 10 år sedan jag byggde marsvinsburarna nere i min lokal och det känns så fel att inte säga djurrummet längre, men där har ju inte bott djur på länge om man bortser spindlarna, silverfiskarna och en mus som har undvikit varenda fälla. Jag fick också upp en bild på en trollslända från en dag jag också vill glömma. Jag har hanterat det som vanligt med att bara trycka undan för jag klarar inte så mycket känslor, men just nu försöker allt bubbla upp till ytan och jag vill inte för jag klarar inte det. Det gör för ont!
 
Jag försöker på massa olika sätt få i mig proteinbarsen jag köpte för ett tag sedan men det går verkligen inte bra. Idag fick jag nästan i mig en hel efter att ha blandat ned den i havregrynsgröt och dränkt allt i hallonsylt, men med så mycket hallonsylt så hade jag lika gärna kunnat äta godis istället. Till och med de som är ”goda” är helt vidriga att äta och jag får aldrig i mig en hel för det känns som att de växer i munnen och jag kan inte svälja. Det ska väl vara om jag delar varje i så yttepyttebitar att jag kan smyga ned en bit i maten utan att det smakar något alls men då känns det som att jag lika gärna kan strunta i det helt för då kommer varje bar ta typ en vecka att äta. Så onödiga pengar att ha lagt ut 😞
 
Jag har fått så mycket gjort sista tiden och det är ju jättebra! Men fan vad slut jag är idag. Jag vill bara sova, men jag kan inte. Har sovit jättedåligt sista nätterna också vilket inte hjälper till. Jag kan inte tänka och det är så jävla jobbigt! Jag borde vara jättenöjd med att ha fått så mycket gjort, men just nu så är jag bara trött, arg och besviken trots att det enda jag har anledning att vara är trött.

Jag funderar på om det är höjningen av levaxin som börjar märkas redan? Jag var ju mycket piggare när jag tog denna dosen innan de sänkte
 
Jag har köpt proteinpannkaksmix och om jag blandar 1/3 pannkaksmix och 2/3 mjöl och sedan hallonsylt så är den ätbar. Jag ska försöka smyga ned ett ägg i blandningen också så fort jag kommer ihåg att köpa. Proteinbarsen får jag i mig 1/4 av om jag blandar med havregrynsgröt och hallonsylt. Så om man bortser hallonsylten så känns det rätt bra ändå. Vikten står äntligen still igen! Nu måste jag bara lyckas gå ned allt igen och det vet jag inte hur det ska gå till 😓
 
Jag har köpt proteinpannkaksmix och om jag blandar 1/3 pannkaksmix och 2/3 mjöl och sedan hallonsylt så är den ätbar. Jag ska försöka smyga ned ett ägg i blandningen också så fort jag kommer ihåg att köpa. Proteinbarsen får jag i mig 1/4 av om jag blandar med havregrynsgröt och hallonsylt. Så om man bortser hallonsylten så känns det rätt bra ändå. Vikten står äntligen still igen! Nu måste jag bara lyckas gå ned allt igen och det vet jag inte hur det ska gå till 😓

Försök att inte fokusera på vikten eller på att gå ner, det blir så ofta bara en negativ spiral.

Se till att äta bra mat och försök göra saker som ger dig energi så du kan komma ut och röra på dig. Det är så mycket viktigare än vad siffrorna på vikten säger. Havregrynsgröt med hallonsylt är väl ett jättebra måltid - särskilt om du lägger till lite extra protein.
 
Jag har köpt proteinpannkaksmix och om jag blandar 1/3 pannkaksmix och 2/3 mjöl och sedan hallonsylt så är den ätbar. Jag ska försöka smyga ned ett ägg i blandningen också så fort jag kommer ihåg att köpa. Proteinbarsen får jag i mig 1/4 av om jag blandar med havregrynsgröt och hallonsylt. Så om man bortser hallonsylten så känns det rätt bra ändå. Vikten står äntligen still igen! Nu måste jag bara lyckas gå ned allt igen och det vet jag inte hur det ska gå till 😓
Fokusera på att hålla vikten istället, du är ju inte överviktig och viktnedgången är inte ett fokus som är sunt att ha mitt i allt annat du kämpar med. Ät så nyttigt du kan med fokus på att få i dig det du behöver och låt vikten hamna där den hamnar.
 
Försök att inte fokusera på vikten eller på att gå ner, det blir så ofta bara en negativ spiral.

Se till att äta bra mat och försök göra saker som ger dig energi så du kan komma ut och röra på dig. Det är så mycket viktigare än vad siffrorna på vikten säger. Havregrynsgröt med hallonsylt är väl ett jättebra måltid - särskilt om du lägger till lite extra protein.

Fokusera på att hålla vikten istället, du är ju inte överviktig och viktnedgången är inte ett fokus som är sunt att ha mitt i allt annat du kämpar med. Ät så nyttigt du kan med fokus på att få i dig det du behöver och låt vikten hamna där den hamnar.
Jag försöker att inte fokusera på vikten, men med tanke på att det bara är något kilo kvar till övervikt nu och vikten är det jag mår absolut sämst för just nu så är det inte så lätt att strunta i. Hade jag inte haft kläderna som intresse så hade jag kanske inte brytt mig så mycket, men nu har jag så få kläder jag fortfarande kan ha 😭 Samtidigt så är jag så korkad och fortsätter äta glass flera gånger i veckan 😞 men om jag äter bättre frukost från och med nu med mer protein så kanske det blir lättare att låta bli glassen.
Men jag har iallafall laddat hem en app där man kan hålla koll på sina mått istället för vad vågen säger. Kläderna är väl en bra måttstock egentligen, men eftersom jag inte ens vågar prova de flesta längre så funkar inte det.
Jag fick ställa in yogan i tisdags för pojkvännens moster och hennes man var här och jag var så slut när de åkte hem så jag klarade inte att ta mig iväg, men vi var istället ute och gick en massa så det känns inte som bortkastad träning ändå. Praktiken är det värre med för varje gång jag tänker att jag ska dit så kommer något i vägen och jag klarar inte att ta mig dit och det känner jag mig så fruktansvärt oduglig över 😭
 
Jag försöker att inte fokusera på vikten, men med tanke på att det bara är något kilo kvar till övervikt nu och vikten är det jag mår absolut sämst för just nu så är det inte så lätt att strunta i. Hade jag inte haft kläderna som intresse så hade jag kanske inte brytt mig så mycket, men nu har jag så få kläder jag fortfarande kan ha 😭 Samtidigt så är jag så korkad och fortsätter äta glass flera gånger i veckan 😞 men om jag äter bättre frukost från och med nu med mer protein så kanske det blir lättare att låta bli glassen.
Men jag har iallafall laddat hem en app där man kan hålla koll på sina mått istället för vad vågen säger. Kläderna är väl en bra måttstock egentligen, men eftersom jag inte ens vågar prova de flesta längre så funkar inte det.
Jag fick ställa in yogan i tisdags för pojkvännens moster och hennes man var här och jag var så slut när de åkte hem så jag klarade inte att ta mig iväg, men vi var istället ute och gick en massa så det känns inte som bortkastad träning ändå. Praktiken är det värre med för varje gång jag tänker att jag ska dit så kommer något i vägen och jag klarar inte att ta mig dit och det känner jag mig så fruktansvärt oduglig över 😭

Fast det är inte övervikt. Vi har sett bilder på dig, du är allt annat än tjock.
Bmi är skit som man inte ska gå efter.
 
Fast det är inte övervikt. Vi har sett bilder på dig, du är allt annat än tjock.
Bmi är skit som man inte ska gå efter.
Jag ser inte tjock ut för jag har extremt stor tur med hur väl fettet har fördelat sig plus att jag är väldigt övernitisk med vinklar och att suga in mage och lår mm när jag tar foton för jag mår så dåligt av att se hur jag verkligen ser ut. Jag ligger inte på övervikt ännu, men har för mig att det bara var 2kg dit när jag kollade bmi. Vad jag har förstått så funkar inte bmi om man är extremt välmusklad och det är jag verkligen inte, men mer än så har jag inte satt mig in i det
 
Nu har vi gått en riktigt bra promenad :bump: Jag vet inte om levaxinet påverkar pulsen också? Jag blir fortfarande sjukt andfådd och pulsen skenar när jag ställer mig upp, men jag känner inte alls av den lika mycket och jag har ju inte tagit medicin för den mer än någon strödag sedan jag var tvungen att sluta med den för ett par veckor sedan
 
Jag vill göra något, men det enda min hjärna vill är att sortera foton och det går inte för jag får inte datorfanskapet att funka
 
Dagen har knappt börjat och all min energi är slut 😞

Vad jobbigt! Testa att äta och vila ett tag? Evt försök få lite frisk luft, det brukar hjälpa på min energi iaf...

Annars är det väl bara att acceptera att din kropp inte har mera energi än så just i dag. :heart
 
Vad jobbigt! Testa att äta och vila ett tag? Evt försök få lite frisk luft, det brukar hjälpa på min energi iaf...

Annars är det väl bara att acceptera att din kropp inte har mera energi än så just i dag. :heart
Det är jättejobbigt för jag blir så ledsen och frustrerad över att aldrig klara något 😭 Har redan ätit, vilat och varit ute. Det var den lilla turen till posten som fick allt att krascha 😞 Så fort jag får minsta lilla hopp om att det kanske håller på att bli bättre så blir det såhär 😭
 
Världens jävla gråt och ångestattack från helvetet. Hade inte pojkvännen varit här så hade jag klöst mig sönder och samman. Jag hatar allting just nu och allt är så meningslöst 😭
 
Lyckades släpa mig ut på nästan en timmes promenad (hade inget val för det går inte att gena där), men nu mår jag lika dåligt igen 😭 Jag hade kunnat göra nästan vad som helst för att kunna sova bort dagarna och allt dåligt mående
 
Jag har hittat så mycket fina kläder på EMP som kan ersätta en del av det jag inte kan ha längre, men jag har inte råd 😭
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok och orolig att inte bli tagen på allvar! Jag har känt mig väldigt sliten och trött i många år och har väl kanske vant mig vid det och...
Svar
2
· Visningar
696
Senast: Wille
·
  • Artikel
Radannons Hejsan. Första gången jag skriver här. Men vet inte vad jag ska göra. Vi lämnade ut våra hästar på foder för två år sen. Efter ett år...
Svar
1
· Visningar
932
Senast: Cina B
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
574
Senast: IngelaH
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 683

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp