Fortsätt försöka

Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet
 

Ja 😞 Det allra största problemet är allt tröstätande och att jag inte har energi att motionera tillräckligt. 25 minuters yoga och pilates i veckan gör ju knappt någon skillnad alls. Längre promenader varje dag är det som hade varit allra bäst, men där sätter både orken och ångesten stopp 😞 Bella får så hon klarar sig, men hon hade såklart blivit en ännu gladare hund med längre och mer varierade promenader.
Men jag har inget mål att bli så smal som jag var innan utan målet är bara att komma i mina kläder. Så själva vikten i sig är inte det som är viktigast utan det är måtten på kroppen som är det. Med så lite muskler som jag har nu så behöver jag gå ned 5-7kg för att kunna ha de flesta kläderna jag har kvar (har sålt många av de minsta), men om jag får mer muskler så kroppen blir mer tonad så behöver jag ju inte gå ned lika mycket. Gladast hade jag ju såklart blivit om jag gick ned till mitt smalaste, men jag kommer att vara helt nöjd bara av att kunna komma i kläderna utan att de sitter som halvt sprängda ålaskinn
Nej. Det allra bästa hade varit om du hade accepterat att din kropp nu är äldre och att det är väldigt få människor som kan ha samma kläder hela livet. Du lägger upp bilder ofta. Vi andra ser helt klart inte samma saker som du gör.
 
Nej. Det allra bästa hade varit om du hade accepterat att din kropp nu är äldre och att det är väldigt få människor som kan ha samma kläder hela livet. Du lägger upp bilder ofta. Vi andra ser helt klart inte samma saker som du gör.
Det hade jag troligen kunnat göra till slut om jag hade haft råd att köpa en ny garderob, men det har jag inte.
Jag ser också hur jag ser ut och jag är fullt medveten om att jag varken ser ut att vara eller är överviktig ännu, men sist jag räknade bmi så hade jag bara ett par kilo kvar till övervikt och jag har inte gått ned något sedan dess. Mina bilder är väldigt noga fotade med vinklar, poser och insugen mage och bakåtvridna lår och en del är även lite redigerade för att jag inte klarar att se hur jag ser ut just nu så det som ni ser på mina bilder är inte sanningen. Dock har jag extrem tur med hur fettet fördelar sig så det är först nu när midjan är borta och ingen BH passar som jag tycker att jag börjar se plufsig ut
 
Idag har jag äntligen städat till marsvinen. Det skulle ha gjorts igår men jag var så helt igenom slut bara efter att ha varit på en liten outlet för Fruit of the loom och sedan hämtat en bale hö att jag rasade fullkomligt och bara låg som en värkande trasa i sängen resten av dagen. Bella fick sin promenad samtidigt som vi gick till butiken så det var skönt att slippa oroa mig för henne mer än ut och kissa. Jag hittade iallafall en rosa hoodie för 50kr och några t-shirts för 25kr/st. Tanken är att göra vinyltryck på dem så jag får lite nya roliga tröjor utan att behöva lägga en förmögenhet på det.
Jag hade behövt köra en vända till tippen och gå bort till min vän idag också, men det kommer att bli svårt att hitta den energin 😓
 
Usch vad jag tycker synd om dig. 😢❤️

Hur var det nu, tar du några sovmediciner? Känns som om du skulle behöva någon kraftig sådan så du kan få ordning på din sömn, om du ska kunna orka mera...
💖
I morse vaknade jag 4.30, somnade om en stund och har varit vaken sedan dess. Är så trött att hela kroppen värker, men trots att jag har legat i sängen och bara försökt slappna av så kan jag inte vila eller sova 😞
Jag tar melatonin, två propavan och en halv stesolid som sovmediciner. Ibland tar jag en extra stesolid för att sova lite djupare, men om jag gör det mer än ett par dagar i rad så funkar det inte längre. Jag tror att abilify är en stor bov till att jag vaknar så tidigt, men om jag tar den på morgonen så är jag en zombie hela dagen och kan inte somna på kvällen istället. Jag har ingen aning om det finns något jag skulle kunna lägga till för att sova bättre
 
Jag har åtminstone fått lite gjort. La ut en annons på smycken och fick några sålda och är nog äntligen klar med nya telefonlayouten. Men nu är det tvärstopp och jag kan inte göra någonting 😞
IMG_7819.png
 
Jag lyckades äntligen slumra till en stund! Inte många minuter så jag är fortfarande helt slut, men jag känner mig lite lättare i huvudet och kroppen värker inte så mycket längre
 
Tack! Det är Bella 🥰 Jag tycker att det är jätteroligt att fixa med telefonen trots att det är så mycket jobb så jag blir lite besviken varje gång jag är klar 😅
Den var verkligen läcker 😍 den ska du vara nöjd med. Men förstår känslan. Jag blir heller aldrig riktigt nöjd när jag gjort något.
 
Den var verkligen läcker 😍 den ska du vara nöjd med. Men förstår känslan. Jag blir heller aldrig riktigt nöjd när jag gjort något.
Tack 💖 Jag menade att jag blir besviken för att den är klar så jag inte kan fortsätta med den. Så jag funderar redan på nästa 😅
 
Jaha 😅 jag blir ju aldrig nöjd istället.
Inte jag heller egentligen, men jag försöker tänka på hur mycket jobb som misstagen är värda att lägga energi på. På denna hade jag tex velat ha citatet högre upp, appnamnen i samma färg som citatet och fixa till att månen inte är helt rund, men det kommer troligen att kräva flera timmars jobb eftersom jag då måste göra om mycket av det från början och det tycker jag inte att det är värt nu när jag äntligen är nöjd med det mesta på den. Pappa brukade säga att så länge fel och misstag inte syns eller påverkar resultatet så finns de inte så det försöker jag gå efter. Här syns iofs felen, men som sagt inte tillräckligt mycket för att vara värda jobbet. Det är synd att jag inte kan sätta det tänket på livet och mig själv överlag, men det funkar bara med saker jag tillverkar
 
Inatt har jag fått sova så jag faktiskt vaknade och känner mig utvilad! Jag får se om jag får någon extra energi av det och hur länge den varar i så fall, men just nu känns det skönt i kroppen. Jag får se hur det blir ikväll också för senast jag fick sova tills jag kände mig utvilad så var de kommande nätterna hemska och jag fick knappt sova alls. Klockan gnäller på att jag har sovit för länge, men jag behöver sova oftast sova 9-11 timmar för att känna mig utvilad. Och det spelar ingen roll hur jag sover för den hittar alltid något att gnälla på. Den kan säga att min sömn var perfekt och så går man ned och läser detaljerna och det är bara gnäll 🙄 Så jag kollar bara på grafen och förhållandet mellan djupsömn och annan sömn för att försöka hitta vad jag mår bäst av och för att det är intressant
IMG_7826.png
 
Jag blandade i ett ägg ihop med mjölet och proteinpannkakan i förmiddags och har faktiskt hållit mig mätt tills nu! Tyvärr var det nästan oätligt med ett helt ägg så jag får se hur jag ska lösa det 😕 Men nu är jag hungrig och inte alls sugen på någonting jag har hemma. Utom kakor som pojkvännen köpt som kanske hade kunnat funka, men jag MÅSTE skärpa mig med sötsaker. Igår åt jag bara en pytteliten chokladbit! Kanske var det därför jag sov så bra?🤔 Men jag har ändå inte fått något gjort idag förutom att jag har sorterat och plockat undan lite prylar från golvet, packat lite smycken som ska skickas och matat djuren. Mestadelen av dagen har tillbringats i sängen och bara lyssnat på reddithistorier 😞 Börjar få huvudvärk också. Vet inte om det är bristen på mat, bristen på socker eller bara som huvudet brukar jävlas
 
Jag blandade i ett ägg ihop med mjölet och proteinpannkakan i förmiddags och har faktiskt hållit mig mätt tills nu! Tyvärr var det nästan oätligt med ett helt ägg så jag får se hur jag ska lösa det 😕 Men nu är jag hungrig och inte alls sugen på någonting jag har hemma. Utom kakor som pojkvännen köpt som kanske hade kunnat funka, men jag MÅSTE skärpa mig med sötsaker. Igår åt jag bara en pytteliten chokladbit! Kanske var det därför jag sov så bra?🤔 Men jag har ändå inte fått något gjort idag förutom att jag har sorterat och plockat undan lite prylar från golvet, packat lite smycken som ska skickas och matat djuren. Mestadelen av dagen har tillbringats i sängen och bara lyssnat på reddithistorier 😞 Börjar få huvudvärk också. Vet inte om det är bristen på mat, bristen på socker eller bara som huvudet brukar jävlas

Mat är jätteviktigt och kan ha enormt stor påverkan... Funkar det med sylt på pannkakan eller hade du redan det? Du gillar inte fläskpannkakor istället? Det är ju också en massa protein (och fett som hjärnan behöver, även om det inte är bästa sortens fett kanske...).

Kan absolut tänkas att chocklad/socker påverkar din sömn... Angående sötsaker överlag så är det bättre att tänka "undvika att hamna i situationer som triggar igång sötsug" framför bara "skärpa sig", då sistnämnda fokuserar i princip enbart på mental styrka och ingen annan strategi, vilket gör det mycket svårare... Att undvika sötsaker i huset och se till att ha bra mat lätt tillgängligt är en väldigt bra början.

Jag tror förresten det är ganska naturligt att du inte orkar mycket mera trots att du haft EN bra natts sömn, din kropp skulle nog behöva sova mycket i minst 2-3 veckor, innan du "kommit ikapp" med sömnen. :heart Men jag tror mat och sömn skulle kunna vara två viktiga nycklar till att få må lite bättre.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok och orolig att inte bli tagen på allvar! Jag har känt mig väldigt sliten och trött i många år och har väl kanske vant mig vid det och...
Svar
2
· Visningar
713
Senast: Wille
·
  • Artikel
Radannons Hejsan. Första gången jag skriver här. Men vet inte vad jag ska göra. Vi lämnade ut våra hästar på foder för två år sen. Efter ett år...
Svar
1
· Visningar
990
Senast: Cina B
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
589
Senast: IngelaH
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 952

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp