Fortsätt försöka

Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet
 

Gick in och kollade min journal för att se om det stod något om blodprovet eller EKGet och det stod att de skickat brev med att inget ska ändras angående sköldkörteln trots att värdena gått ned mycket och jag mår skit 😭 Och inga nya prover förrän om tre månader
Ingenting om EKGet ännu
 
Jag lever. Fick en rejäl dipp pga sköldkörteln 😞 men så kände jag bara skitsamma och började ta l-tyrosin som jag fått av en vän och inte vågat ta innan och helt plötsligt så orkar jag göra saker! Inget extremt, men absolut mer än vanligt. Jag lär väl krascha rejält snart men då har jag iallafall fått ha några rätt så okej dagar tills dess. Så jag har fixat med mina strykapåtryck och till och med sytt en del. Ett par längre promenader än vanligt har jag också orkat med. Tack vare den extra energin så har jag också klarat att äta nyttigare så jag har ätit proteinpannkaka och bananer istället för bröd och smör i ett par dagar nu. Det lär väl inte hålla i längden, men det är förhoppningsvis en början. För så länge de inte gör något åt sköldkörteln så kommer ju inte ämnesomsättningen att bli högre igen
 
Gjorde ett försök med praktiken idag, men det gick inte bra. Var bara där och sa hej typ. Jag är trött och har huvudvärk så det lär inte bli någon yoga heller. Hungrig är jag också trots att jag precis har ätit en macka. Pojkvännen har köpt wienerbröd, men jag åt glass igår så jag får verkligen inte äta något skräp idag. Vill ha middag, men allt som finns hemma behöver tillagas och det klarar jag inte
 
Pojkvännen hjälpte mig med maten igår så det blev potatis, köttbullar och lingonsylt och inget wienerbröd så jag var lite duktig för en gångs skull!
Idag skulle jag egentligen städa med boendestödet men jag är verkligen helt väck. Matt och yr så jag kan inte stå upp mer än några sekunder till någon minut innan jag sjunker ihop på golvet igen. Huvudvärk igen och ögat där värken sitter kan inte se ordentligt så allt blir suddigare än vanligt. Har nog gjort alldeles för mycket sista veckan så jag får sota för det nu
 
Jag är fortfarande helt väck 😞 Pojkvännen har lärt sig klara av att plocka bajs så han hjälper mig med Bellas promenader nu för att minska ångesten och för att jag inte orkar. Jag har pilates imorgon men jag lär nog inte ta mig dit. I princip det enda jag vill göra är sova och äta godis/glass/kakor med det går inget av det. Jag har sytt och pysslat korta stunder och städat till marsvinen, men förutom det har jag inte gjort annat än legat helt pall i sängen
 
Att använda ord som "duktig" i samband med mat och ätande är ett effektivt sätt att göda din ätstörning, men det vet du säkert.
Att välja att äta saker som ger kroppen näring är en sak och det kan självklart vara positivt.
Men att värdera dig själv utifrån vad du stoppar i munnen, är nog klokt att sluta med.
Vilka tankar som poppar upp i huvudet tar självklart tid att ändra och är svårt utan någon typ av professionell hjälp. Men att välja att inte sätta tankarna på pränt, kanske kan vara ett litet steg att börja med?
Skrivet i all välmening.
 
Jag kan verkligen inte göra rätt 😭 Jag vet att folks åsikter på ett forum inte borde påverka mig, men hur mycket jag än försöker och vad jag än gör så är det fel 😭 Jag var inte duktig för att jag inte åt, jag var duktig för att jag klarade att inte göra något som är EXTREMT svårt för mig att låta bli!

Jag borde sluta att skriva helt och hållet, men jag har inget annat utlopp
 
Usch vad tungt du har det just nu @Lyan ❤️

Det verkar som att din värld krympt en del på sistone, är det något jobbigt som hänt bortsett från den rent fysiska tröttheten? Du behöver inte svara här i tråden om det är för privat men det känns som att något har förändrats.
 
Jag kan verkligen inte göra rätt 😭 Jag vet att folks åsikter på ett forum inte borde påverka mig, men hur mycket jag än försöker och vad jag än gör så är det fel 😭 Jag var inte duktig för att jag inte åt, jag var duktig för att jag klarade att inte göra något som är EXTREMT svårt för mig att låta bli!

Jag borde sluta att skriva helt och hållet, men jag har inget annat utlopp
Jag har förstått att du har det jättetufft @Lyan . Avsikten med det jag skrev var inte på något sätt kritik. Jag vet att du kämpar otroligt hårt och självklart ska du kunna ha ett utlopp på tex Buke.

Jag ville bara göra dig uppmärksam på risken med att koppla ditt eget värde, till vad du stoppar i munnen. Det är så lätt att den typen av självpepp leder åt ett destruktivt håll och jag och andra som skriver i tråden vill ju att du ska få må bättre. Inte sjunka ännu djupare.
Men om jag missförstod ditt inlägg ber jag om ursäkt ❤️
 
Usch vad tungt du har det just nu @Lyan ❤️

Det verkar som att din värld krympt en del på sistone, är det något jobbigt som hänt bortsett från den rent fysiska tröttheten? Du behöver inte svara här i tråden om det är för privat men det känns som att något har förändrats.
Mm 😞 Dels är det pga tröttheten. Jag orkar inte längre hoppas på att det någonsin kommer kunna bli bättre och dels är det pga sköldkörteln som jag inte heller har något hopp om eftersom det har gått ett år nu och medicinerna är fortfarande inte rätt och jag mår bara sämre och sämre. Jag har fortfarande inte fått svar på EKGet heller. Och huvudvärk var och varannan dag.

Men jobbigast just nu är helt klart Bella för hon tycker bara om mig om jag har godis i handen och resten av tiden existerar jag knappt. Hon kommer inte ens och hälsar på mig när jag kommer hem längre. Det är bara pojkvännen som gäller trots att det är jag som har gjort allt med och för henne. Hon har också börjat att strunta i om jag är ivägen i sängen utan hoppar bara rakt på mig. Nyss hoppade hon på mig så hon slog en piercing helt sned och hon har hoppat rakt på min mage flera gånger när jag legat och sovit sista tiden och det gör jätteont för hon är så tung. Jag tolkar det som att hon inte tycker att jag är värd respekten att inte användas som språngbräda när hon inte orkar gå runt mig. Jag har jättedåligt samvete hela tiden för jag vill ha tillbaka de andra hundarna istället för Bella. Allt detta har gjort att jag har fått negativa känslor både mot Bella och pojkvännen för jag är avundsjuk och känner mig ensam och bortstött
Jag har förstått att du har det jättetufft @Lyan . Avsikten med det jag skrev var inte på något sätt kritik. Jag vet att du kämpar otroligt hårt och självklart ska du kunna ha ett utlopp på tex Buke.

Jag ville bara göra dig uppmärksam på risken med att koppla ditt eget värde, till vad du stoppar i munnen. Det är så lätt att den typen av självpepp leder åt ett destruktivt håll och jag och andra som skriver i tråden vill ju att du ska få må bättre. Inte sjunka ännu djupare.
Men om jag missförstod ditt inlägg ber jag om ursäkt ❤️
Tack 💖
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok och orolig att inte bli tagen på allvar! Jag har känt mig väldigt sliten och trött i många år och har väl kanske vant mig vid det och...
Svar
2
· Visningar
713
Senast: Wille
·
  • Artikel
Radannons Hejsan. Första gången jag skriver här. Men vet inte vad jag ska göra. Vi lämnade ut våra hästar på foder för två år sen. Efter ett år...
Svar
1
· Visningar
990
Senast: Cina B
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
589
Senast: IngelaH
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 952

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp