Fortsätt försöka

Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet
 

Tanken är att jag ska sova hos pojkvännen inatt också för det har kommit ut något nytt till hans favoritspel så om inte jag är hos honom så kommer jag knappt få se hans skugga den närmsta tiden 😂 Tänker att det förhoppningsvis blir en bra övergång till att sova mer hos honom när jag är lite tvingad till det för annars får jag sova själv här hemma. Men det kommer nog inte bli mycket sömn i början för Bella lär skälla på varenda ljud hon hör 😕
 
Jag hatar kvällarna när allt bara känns hopplöst och meningslöst 😭 Jag vill bara somna ifrån det så det blir morgon men jag kan inte 😭
 
Hur gick det hos pojkvännen i går? Kunde du sova?
Det kanske känns extra skit i dag om du är mera trött mot för normalt...?
 
Hur gick det hos pojkvännen i går? Kunde du sova?
Det kanske känns extra skit i dag om du är mera trött mot för normalt...?
Ingen utav oss fick sova särskilt mycket för Bella började morra och skälla på minsta lilla ljud vid 3-tiden och höll sedan på resten av natten 😑 Så det spelar säkert in. Men samtidigt så var gårdagen inte lika illa som det brukar vara så jag får väl vara tacksam för det, men precis när jag sitter i det så kan jag inte känna om det är bättre eller sämre utan då känns det outhärdligt oavsett.
Jag har börjat att ta 20mg elvanse och 2,5mg stesolid vid 12-13-tiden också och det hjälper mycket just nu och skjuter upp kraschen till 19-tiden istället för tidig eftermiddag, men jag är skiträdd för den dagen det inte funkar längre för jag vill inte höja ännu mer för jag är redan alldeles för beroende av dem 😞
 
Jag skulle ta mig till praktiken själv idag, men kom inte längre än att börja plocka ut cykeln innan det tog tvärstopp. Var nere i lokalen och pillade med lite grejer för att inte gå hem och krascha och försökte ta mig iväg men det gick verkligen inte för så fort jag tog i cykeln så kom ångesten 😭 Sp nu ligger jag i sängen igen och är ledsen och känner mig totalt oduglig 😭
 
Tog en propranolol innan och nu känns det som att mitt hjärta slår för långsamt och jag håller på att svimma pga det istället för att den är för hög, men pulsen ligger fortfarande på 105 när jag står upp så det borde ju vara inbillning då för man kan ju inte däcka av för långsam puls när den ligger på 105. När jag ligger ned så ligger den mellan 71 och 75. Jag vill bara få sova. Jag har inte fått sova ordentligt på jättelänge nu
 
Tog en propranolol innan och nu känns det som att mitt hjärta slår för långsamt och jag håller på att svimma pga det istället för att den är för hög, men pulsen ligger fortfarande på 105 när jag står upp så det borde ju vara inbillning då för man kan ju inte däcka av för långsam puls när den ligger på 105. När jag ligger ned så ligger den mellan 71 och 75. Jag vill bara få sova. Jag har inte fått sova ordentligt på jättelänge nu

Usch vad jobbigt. Kan du dra ner lite på de uppiggande medisinerna och koffeinet för att se om du sover bättre då?
 
Ingen utav oss fick sova särskilt mycket för Bella började morra och skälla på minsta lilla ljud vid 3-tiden och höll sedan på resten av natten 😑 Så det spelar säkert in. Men samtidigt så var gårdagen inte lika illa som det brukar vara så jag får väl vara tacksam för det, men precis när jag sitter i det så kan jag inte känna om det är bättre eller sämre utan då känns det outhärdligt oavsett.
Jag har börjat att ta 20mg elvanse och 2,5mg stesolid vid 12-13-tiden också och det hjälper mycket just nu och skjuter upp kraschen till 19-tiden istället för tidig eftermiddag, men jag är skiträdd för den dagen det inte funkar längre för jag vill inte höja ännu mer för jag är redan alldeles för beroende av dem 😞
Tog en propranolol innan och nu känns det som att mitt hjärta slår för långsamt och jag håller på att svimma pga det istället för att den är för hög, men pulsen ligger fortfarande på 105 när jag står upp så det borde ju vara inbillning då för man kan ju inte däcka av för långsam puls när den ligger på 105. När jag ligger ned så ligger den mellan 71 och 75. Jag vill bara få sova. Jag har inte fått sova ordentligt på jättelänge nu
Låter som superkonstiga kombinationer tycker jag, jag förstår inte riktigt hur läkaren tänker där. Jag tar ju Ritalin visserligen men dom är supernoga med att blodtryck och puls håller en lägre nivå och jag går och kollar 2 till 3 gånger per år för att dom ska kunna fortsätta skriva ut det.

Sömnproblemen och allt det uppiggande låter ju som att dom går hand i hand. Man ska ju inte mixtra med medicinen och ändra doserna utan läkarens inrådan men jag hade nog om jag var du dragit ner på allt uppiggande rejält för sömnen är superviktig för att man ska fungera. Det blir ju annars en spiral du inte kan bryta alls eftersom sömnbristen gör dig tröttare, mer uppiggande orsakar mer ångest och mer ångest gör att du måste ta stesoliden osv. Låter som en väg påväg mot en total krasch.
 
Usch vad jobbigt. Kan du dra ner lite på de uppiggande medisinerna och koffeinet för att se om du sover bättre då?
Koffeinet drog jag ned på till hälften för ett par månader sedan, men sedan har det inte blivit av att prova att ta bort det helt. Tanken är att göra det, men jag började ta voxra på morgonen istället för på kvällen och då ville jag inte ändra mer än den för att veta vad som gör vad. Igår tog jag ingen abilify utan tog den också på morgonen idag för att se om det gör så att jag kan sova längre på morgonen. För det största problemet med nattsömnen är att jag vaknar jättetidigt oavsett när jag somnade och sedan inte kan somna om. Att inte kunna sova en stund på dagen kan nog bero på koffeinet så jag ska prova att sätta ut det också när jag har sett vad för skillnad det gör att ta abilify på morgonen. Att ta voxra på morgonen gör att jag vaknar mer zombie än när jag tar den på kvällen, men det har gjort mig en liten gnutta piggare under dagen istället
Låter som superkonstiga kombinationer tycker jag, jag förstår inte riktigt hur läkaren tänker där. Jag tar ju Ritalin visserligen men dom är supernoga med att blodtryck och puls håller en lägre nivå och jag går och kollar 2 till 3 gånger per år för att dom ska kunna fortsätta skriva ut det.

Sömnproblemen och allt det uppiggande låter ju som att dom går hand i hand. Man ska ju inte mixtra med medicinen och ändra doserna utan läkarens inrådan men jag hade nog om jag var du dragit ner på allt uppiggande rejält för sömnen är superviktig för att man ska fungera. Det blir ju annars en spiral du inte kan bryta alls eftersom sömnbristen gör dig tröttare, mer uppiggande orsakar mer ångest och mer ångest gör att du måste ta stesoliden osv. Låter som en väg påväg mot en total krasch.
Propranolol ska egentligen inte blandas med de andra har jag fått reda på, men läkarna vägrar skriva ut något annat och om jag inte tar den så kan jag inte stå upp utan att vara nära att svimma hela tiden och pulsen ligger på 135 och uppåt. Så länge jag sitter och ligger så är min puls normal och blodtrycket ligger alltid åt det lägre hållet både med och utan propranolol, men så fort jag reser mig upp så sticker pulsen iväg. Problemet med pulsen började flera år efter att jag började ta allt annat än medicinerna för sköldkörteln så därför är det osannolikt att det beror på medicinerna. Det enda min psykläkare har klagat på är koffeinet. Den vanliga läkaren jag var hos sist trodde att pulsen berodde på elvanse, men när jag berättade att jag tagit den i flera år innan pulsen steg så höll hon med om att det var osannolikt att det beror på den. Drar jag ned på det uppiggande för mycket så mår jag bara ännu värre. Jag har provat vid flera tillfällen under åren. Ångesten blir helt outhärdlig när jag är för trött på dagen så det uppiggande minskar faktiskt ångesten. Propranolol har också minskat ångesten, men tyvärr påverkar den stesolid och mycket troligt också elvanse så att det är därför jag har fått höja dosen sista tiden.
Sömnen har alltid gått upp och ned utan att jag ändrat på något och nu är jag i en dålig period så jag hoppas att det kommer att bli bättre snart för det brukar det bli, men det är jättejobbigt under tiden.
 
Nu har jag minskat koffeinet till 1/4 trots att jag precis har ändrat tiden för abilify så jag vet inte vad som beror på vad, men jag vaknade aptidigt igen och kunde inte somna om. Jag hade glömt att avboka på gymmet så fick släpa mig iväg på bodybalance. Det var verkligen precis vad jag klarade utan att bryta ihop så några fler pass över en halvtimme blir det inte (bodybalance är 45 minuter). När jag kom hem så satte jag igång en maskin tvätt, vilade en kort stund och sedan iväg till praktiken. Var där inte ens en timme, men jag var där åtminstone. Var så jävla slut när jag kom hem så bara rasade i säng. Efter ca 1,5 timme så somnade jag faktiskt en stund och det behövdes verkligen, men sedan har jag inte kunnat vakna ordentligt igen istället så jag kan inte göra något alls för jag blir matt, kallsvettig och illamående när jag ställer mig upp och jag kan inte tänka så jag kan inte göra något liggande heller. Vill bara sova mer för jag är så trött
 
Försök vila resten av dagen, det låter som om du pushat dig lite väl långt i dag. :heart Säkert klokt att bara köra kortare och lugna pass på gymmet tills vidare iaf.
 
Försök vila resten av dagen, det låter som om du pushat dig lite väl långt i dag. :heart Säkert klokt att bara köra kortare och lugna pass på gymmet tills vidare iaf.
Mm. Har inte gjort annat än vilat i eftermiddag och det är så frustrerande, men har knappt kunnat stå upp så har inte haft något val. Nu har vi iallafall fixat mat och så ska Bella få en promenad och så hoppas jag att jag kan somna ikväll och inte vaknar aptidigt imorgon också
 
Somnade rätt tidigt igår och vaknade sent jämfört med vad jag brukar men jag är ändå en vandrande zombie 😞 Har visserligen varit uppe ett par gånger inatt, men tycker inte tillräckligt mycket för att vara såhär trött. Vill/kan inte direkt heller göra något för jag känner mig håglös och meningslös. Kanske var det dumt att byta tid på abilify? Vet inte om jag ska byta tillbaka direkt eller om jag ska försöka stå ut ett par dagar till? Varför måste allt vara så krångligt hela tiden?😞
 
Jag kan inte sova för mina ögon gör ont. Graves kan ju ge ögonproblem så jag hoppas verkligen att det bara är tillfälligt 😓
 
Håller tummarna! Ang tröttheten i dag så känner man sig ju ofta trött ifall man sovit mera än normalt också, så jag skulle inte panika och ändra på tablettarna än.
Tack! Jag får nog försöka ta kontakt med läkaren för även om jag inte har lika mycket gruskänslor i ögonen nu så har mina ögon varit både torra och ljuskänsliga och ögonlocken svullna sista tiden, men jag har mest varit irriterad på det och inte tänkt på att det kan vara pga sköldkörteln. Hade inte förvånat mig ett dugg om jag får någon sådan skit också 😞

Jag gav upp för jag mådde så dåligt och jag står inte ut med det något mer för att det med ett stort kaaanske kan bli bättre. Då tar jag hellre att vakna för tidigt på morgonen och inte kunna somna om för då har jag åtminstone någon timme på förmiddagen som känns någorlunda meningsfull
 
Jag vill gå ut och gå samtidigt som jag inte vill det. Det är så jävla jobbigt och inte alls roligt när jag måste kämpa för varenda steg jag tar 😭
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 703
  • Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
32
· Visningar
3 436
Senast: SiZo
·
  • Artikel
Dagbok och orolig att inte bli tagen på allvar! Jag har känt mig väldigt sliten och trött i många år och har väl kanske vant mig vid det och...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 045

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp