Fortsätt försöka

Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet
 

Fick ju rätt mycket gjort igår, träffade min vän på kvällen och kunde inte somna så idag är jag helt jävla död 😞
 
På mina recept så får jag ta 60mg elvanse, 15mg attentin och 10mg stesolid om dagen. Idag har jag tagit 40mg elvanse och 5mg attetin så jag får ju ta mycket mer, men jag vill inte för jag är så rädd att bli ännu mer beroende av dem och för att effekten ska försvinna, samtidigt så är det kanske dumt att inte ta det jag får ta när jag oftast mår bättre då? Men om jag tar det varje dag så mår jag kanske inte bättre av dem längre utan allt blir bara ännu värre när jag måste minska doserna? Jag får också ta 3st propranolol (minns inte dos) om dagen, men jag tar bara en för annars så sjunker ibland blodtrycket för mycket så därför har jag aldrig vågat att ta 3st, men kanske blir det bättre då? Varför måste allt vara så svårt?!
 
På mina recept så får jag ta 60mg elvanse, 15mg attentin och 10mg stesolid om dagen. Idag har jag tagit 40mg elvanse och 5mg attetin så jag får ju ta mycket mer, men jag vill inte för jag är så rädd att bli ännu mer beroende av dem och för att effekten ska försvinna, samtidigt så är det kanske dumt att inte ta det jag får ta när jag oftast mår bättre då? Men om jag tar det varje dag så mår jag kanske inte bättre av dem längre utan allt blir bara ännu värre när jag måste minska doserna? Jag får också ta 3st propranolol (minns inte dos) om dagen, men jag tar bara en för annars så sjunker ibland blodtrycket för mycket så därför har jag aldrig vågat att ta 3st, men kanske blir det bättre då? Varför måste allt vara så svårt?!

Har du provat öka ditt saltintag? Vad jag kan läsa mig till ska man äta 3 gånger mer salt än daglig rekommendation om man har POTS, kanske det kan hjälpa med blodtrycket? Är ju ändå en grej man kan göra tillfälligt utan medicin och se om det hjälper
 
Har du provat öka ditt saltintag? Vad jag kan läsa mig till ska man äta 3 gånger mer salt än daglig rekommendation om man har POTS, kanske det kan hjälpa med blodtrycket? Är ju ändå en grej man kan göra tillfälligt utan medicin och se om det hjälper
Jag lyckas inte få i mig så mycket salt hur mycket jag än försöker 😞
 
Jag har tomma medicinkapslar kom jag på. Undrar om det hade funkat att hälla salt i dem och ta? Det får ju inte plats mycket, men tänker att det ju blir mer än ingenting.
Idag har jag provat att ta två propranolol direkt på morgonen istället för en för att se om det gör någon skillnad och om resultatet blir annorlunda än när jag tar en på morgonen och en mitt på dagen.

Fick också ett ryck i morse när jag vaknade och bokade ett yogapass inriktat på avslappning på gymmet 9.35. Just nu ångrar jag mig, men det är för sent för att avboka så jag får vackert masa mig dit. Förhoppningsvis går det lika bra som pilatesen! Och så tänker jag att jag slänger in en maskin tvätt innan jag cyklar dit och så är den klar lagom tills jag kommer hem. Jag behöver bara gå ned till min lokal så har jag både tvättmaskin och torktumlare, men det är verkligen skitsvårt att lyckas tvätta ändå. Jag är så tacksam till att ha egna maskiner för jag hade aldrig klarat att tvätta allt vid en speciell tvättid plus att tvättstugan i huset, iallafall sist jag var där, var både svinäcklig och saknande dörr så vem som helst kunde gå in och knycka kläderna från den som tvättade
 
Nöjd med gymmet! 25 minuter avslappningsyoga och nästan ett milonpass plus cykling dit och hem. Och så en maskin tvätt som nu ligger i torktumlaren och skickat en massa grejer jag sålt på Vinted. Nu är jag helt slut så risken för totalras i eftermiddag blir extremt stor 😓 så målet för resten av dagen är duscha, en vettig promenad och försöka undvika så mycket ångest som möjligt
 
Nöjd med gymmet! 25 minuter avslappningsyoga och nästan ett milonpass plus cykling dit och hem. Och så en maskin tvätt som nu ligger i torktumlaren och skickat en massa grejer jag sålt på Vinted. Nu är jag helt slut så risken för totalras i eftermiddag blir extremt stor 😓 så målet för resten av dagen är duscha, en vettig promenad och försöka undvika så mycket ångest som möjligt

Jättebra jobbat! 🥰

På tal om tvätt så kan jag verkligen relatera, jag behöver typ ha tvättmaskinen i badrummet för att orka med att tvätta. När vi hade hus med tvättstuga i källaren och badrum på ovanvåningen var det som en jättestor mental barriär att kånka tvätten upp och ner....
 
Jag har tomma medicinkapslar kom jag på. Undrar om det hade funkat att hälla salt i dem och ta? Det får ju inte plats mycket, men tänker att det ju blir mer än ingenting.
Idag har jag provat att ta två propranolol direkt på morgonen istället för en för att se om det gör någon skillnad och om resultatet blir annorlunda än när jag tar en på morgonen och en mitt på dagen.

Fick också ett ryck i morse när jag vaknade och bokade ett yogapass inriktat på avslappning på gymmet 9.35. Just nu ångrar jag mig, men det är för sent för att avboka så jag får vackert masa mig dit. Förhoppningsvis går det lika bra som pilatesen! Och så tänker jag att jag slänger in en maskin tvätt innan jag cyklar dit och så är den klar lagom tills jag kommer hem. Jag behöver bara gå ned till min lokal så har jag både tvättmaskin och torktumlare, men det är verkligen skitsvårt att lyckas tvätta ändå. Jag är så tacksam till att ha egna maskiner för jag hade aldrig klarat att tvätta allt vid en speciell tvättid plus att tvättstugan i huset, iallafall sist jag var där, var både svinäcklig och saknande dörr så vem som helst kunde gå in och knycka kläderna från den som tvättade

Det finns tydligen salt i tablettform så det borde ju funka att hälla salt i kapslar med tycker jag. Man kan även prova elektrolyter om man tycker det funkar men det är bättre med salt i mat/tablettform sägs det. Kan ju också va bra att bara öka saltet på maten litegrann, oftast vänjer man sig rätt snabbt och då kan man öka lite till om det funkar.

Jag tar en morgon och en innan jag somnar, upptäckte att pulsen började gå upp mitt i natten annars så den på morgonen verkar inte hålla ett helt dygn
 
Jättebra jobbat! 🥰

På tal om tvätt så kan jag verkligen relatera, jag behöver typ ha tvättmaskinen i badrummet för att orka med att tvätta. När vi hade hus med tvättstuga i källaren och badrum på ovanvåningen var det som en jättestor mental barriär att kånka tvätten upp och ner....
Ja, det kändes bra! Har varit rätt väck under dagen, men har både duschat och gått promenad och har bara haft lite ångest.

Jag hade så gärna velat ha i lägenheten och bara slänga in efterhand, men här finns varken plats eller pengar till att betala elen för att driva dem så jag är tacksam över att ha dem överhuvudtaget! Men ja, det är drygt att kånka allt 3-4 trappor!
Det finns tydligen salt i tablettform så det borde ju funka att hälla salt i kapslar med tycker jag. Man kan även prova elektrolyter om man tycker det funkar men det är bättre med salt i mat/tablettform sägs det. Kan ju också va bra att bara öka saltet på maten litegrann, oftast vänjer man sig rätt snabbt och då kan man öka lite till om det funkar.

Jag tar en morgon och en innan jag somnar, upptäckte att pulsen började gå upp mitt i natten annars så den på morgonen verkar inte hålla ett helt dygn
Jag hällde upp i kapslarna och det blev ca 1g salt i varje kapsel så jag får se om det gör någon skillnad. Funderar på om jag ska höja hur mycket kalium jag tar också för det stod att man bör få i sig mer kalium än natrium för att få den blodtryckshöjande effekten. Jag kollade mina blodprover också och nästan varje gång så har både kalium och natrium legat och vägt på nedersta eller legat under referensvärdena utom sista gången för då hade jag börjat ta kaliumtillskott.
Elektrolyter och mer salt i maten funkar inte för elektrolyter är för äckligt och jag äter sällan mat som jag känner att jag kan lägga till salt i, men förhoppningsvis så gör kapslarna någon nytta!

Jag kanske ska prova att ta en på kvällen också då för jag vaknar ofta med hjärtklappning och ångest och kan inte somna om så jag känner mig nästan aldrig helt utsövd
 
Idag är det två år sedan jag förlorade Ping 😭😭
IMG_0042.jpeg
 
Väntar på att läkaren ska ringa upp om sköldkörtelproverna. Hade glömt att det var idag. Jag har ingen aning om vad jag ska säga till honom för jag har absolut ingen aning om vad som beror på vad längre. Jag vill höja levaxinet igen för jag mådde bättre med den förra dosen, men hur vet jag att det var tack vare levaxinet? Det kanske var något helt annat som spelade in och om jag då höjer levaxinet så kommer kanske hjärtat att rusa ännu mer. Samtidigt så har T3 och T4 sänkts rätt mycket och det beror, vad jag tror jag lyckats läsa mig till, på den sänkta levaxindosen? Jag blir knäpp på detta 😫 Kan inte åtminstone ett fel på mig få bli bra?!

Och så har jag huvudvärk igen. Lite grädde på moset utöver allt annat 😑
 
Jag försöker städa i sovrummet och det kom typ världens största silverfisk krypande på gardinen och när jag skulle mosa den så flög den ned i sängen och försvann och de är så jävla äckliga så jag kommer få halvt panik om jag inte hittar den 😫
 
Jag hittade den till slut så nu är den mördad! Vi fick plocka bort alla sängkläder och madrassen och så dammsugade jag där under också samtidigt så nu är sovrummet så rent det kan bli utan att ta ned och tvätta alla gardiner och draperier och våttorka. Acn är igång nu också så nu ska jag försöka vila bort migränen och behöver inte fundera över den äckliga silverfisken
 
Idag har jag varit duktig än så länge. Här ser fortfarande ut som fan, men det går sakta framåt. Allt som ska säljas är samlat på ett ställe, liksom alla elgrejer och lite annat pill. Bella är badad och marsvinen är sommarklippta. Jag måste städa deras bur också för nu när det är så varmt så hålls fukten kvar så det möglar under spånet om jag städar med samma intervall som på vintern
Lite fluff 😅
IMG_4772.jpeg
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 703
  • Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
32
· Visningar
3 436
Senast: SiZo
·
  • Artikel
Dagbok och orolig att inte bli tagen på allvar! Jag har känt mig väldigt sliten och trött i många år och har väl kanske vant mig vid det och...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 045

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp