Fortfarande hudproblem!

doglover

Trådstartare
även fastän vi bytt tvättmedel och slopat allt med parfymer etc....


kan det ha med mat eller liknande att göra...

20029630.jpg
 
Sv: Fortfarande hudproblem!

Är det utslag över hela kroppen? Eller bara på kinderna?

Vad gäller tvättmedel så finns det en del tvättmaskiner som sköljer dåligt. Och kom ihåg att sköljmedel aldrig sköljs ur - tvätta utan det!

Visst kan utslag bero på maten.
 
Sv: Fortfarande hudproblem!

Det är bara på kinderna tror jag.

Eller...
Om jag tittar noga i nacken på honom, där håret slutar ungefär så kan jag se små små prickar...

Annars har han inget mer.

Utslagen på kinderna liknar plitor, finnar. Den röda man ser har ju ett sånt där äckelpäckel gult i sig.

Bvc säger bara att det går över...
 
Sv: Fortfarande hudproblem!

Vi använder oss utav neutral tvättmedel, har slängt natusan produkterna till honom, använder bara zink eller inotyol när det behövs på honom, använder änglamark till badet, inget parfym eller lotion i blöjorna.... Vi själva tvättar med samma tvättmedel, eftersom att det kliade på mig.

Om det kan vara så att han får det från maten, vilken mat då`? Så jag kan fråga BVC...

Han får gröt från semper och välling från nestlé. Resten är lagad mat.

Kött,fisk,fågel,frukt,potatis,ris, ibland pasta, grönsaker och bär ingår i hans matsedel. Matgrädde och så créme fraiche. Naturliga kryddor.
 
Sv: Fortfarande hudproblem!

Tycker det ser "normalt" ut och inget att oroa sej för (om det är endast några få plitor i ansiktet). Inget ovanligt.
De röda prickarna i nacken är också vanligt och det är inte utslag eller eksem utan mer ett födelsemärke.
 
Sv: Fortfarande hudproblem!

Säkert?

BVC har reagerat lite på det, då han har haft det hela tiden och dem tycker att det borde ha gått över nu när han ändå är 7 månader.

Har iallafall tagit bort allt det som kan irritera. Tror jag.
 
Sv: Fortfarande hudproblem!

Vet att du i förra tråden skrev att du använde sensitive sköljmedel eller något liknande, ta bort det direkt om du inte gjort det innan. Sköljmedel är en stor bov när det gäller hudproblem.

Däremot tycker jag att din son ser fin ut inte alls farligt med prickar, så det kan helt enkelt vara så att det är på väg att bli bättre, det kan ju ta lite tid. Tror det tog ca 2 v för min att bli bättre efter att vi bytt tvättmedel.:laugh:
 
Sv: Fortfarande hudproblem!

Min dotter Elina var oxå sån när hon var under året, hon var även torr. Fick rådet av bvc att smörja med Mini Derm.
Det försvann sen.
Smörjer henne och även mig själv med den salvan när vi är lite torra och när hon är rödprickig nånstans, den är superbra:)
 
Sv: Fortfarande hudproblem!

Tror jag bytte för ca en månad sen. 3 veckor sedan eller nåt tror jag det är.
 
Sv: Fortfarande hudproblem!

Ska börja smörja honom med salva för att se om det blir bättre. *hoppas* :D
 
Sv: Fortfarande hudproblem!

tänkte bara säga att det kan ju finnas någor mat relaterat, när jag var liten, fast runt 6-9 år så kunda jag inte äta tomater utan att få utslag just i ansiktet. så det kan ju vara något han reagerar på (inte just tomater då :p).
 
Sv: Fortfarande hudproblem!

Tror jag bytte för ca en månad sen. 3 veckor sedan eller nåt tror jag det är.

Ta bort det helt om du bara bytte till Sensitive. Har varit lite tankspridd vid några tillfälle och hällt i sköljmedel med sonens tvätt och kan tala om att han inte var vacker efteråt. Fick plitor i ansiktet och på magen/bröstet och alldeles rödflammig.:( Fick jättedåligt samvete så nu använder jag aldrig sköljmedel överhuvudtaget för att jag inte av misstag ska hälla det i en maskin där sonens kläder finns med.
 
Sv: Fortfarande hudproblem!

det går bra att bara använda till våra kläder eller ska ja ta bort det med?
 
Sv: Fortfarande hudproblem!

det går bra att bara använda till våra kläder eller ska ja ta bort det med?

Till era kläder går det att använda om ni tvättar barnets kläder separat från era. Det var därför jag inte tänkte mig för då jag tvättar sonens kläder med våra. Tänk på att även unvika sköljmedel i barnets sängkläder, även om de har pyjamas så kommer ju t ex huvudet i kontakt med örngottet. Sedan är ju sköljmedel inte bra för miljön, men det är ju en annan sak.;)
 
Sv: Fortfarande hudproblem!

Jag har de värsta hudproblemen du kan tänka dig. Är 17 så jag är ganska mån om att ta hand om den så bra som jag kan.

Jag är atopiker och röda livsmedel typ tomat, paprika, chili osv kan jag inte äta för det triggar det som gör mig torr och ger mig eksem. Prova att utesluta det så kanske det hjälper lite. Zink tål jag inte heller. Det är vanligt att barn med hudproblem är överkänsliga mot det så det skulle jag sluta använda också.
 
Sv: Fortfarande hudproblem!

Ett barn jag känner var överkänslig mot tomat och citrus när hon var yngre (1-2 år) och såg ut så där på kinderna om hon ändå råkade få i sig tex. ketchup eller nåt med apelsin i. Nu är flickan 4 år och kan äta alla livsmedel utan problem så överkänsligheten växte bort på henne.
 
Sv: Fortfarande hudproblem!

Vi använder oss utav neutral tvättmedel, har slängt natusan produkterna till honom, använder bara zink eller inotyol när det behövs på honom, använder änglamark till badet, inget parfym eller lotion i blöjorna....
or.
Det kan vara värt att prova ytterligare andra tvättmedel. Även fast Neutral rekommenderas av allergiförbundet sa kan man ända vara allergisk mot det. Jag är t ex. allergisk mot Neutral medan Änglamarks tvättmedel fungerar bra för mig.
 

Liknande trådar

Småbarn Jepp, som rubriken säger. Vad lagas för vegetariskt till barnen (som dessutom går hem i stugorna)? Har lite idétorka när det gäller att...
2
Svar
23
· Visningar
987
Senast: cherie
·
Hundhälsa Jag har en omplacering via en förening. Föreningen meddelade att han hade reservation för artros, vilket jag har erfarenhet av så jag...
Svar
10
· Visningar
1 161
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 050
Senast: Bexzor
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
218
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp