Första tävlingen!

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Spots made me tough
  • Startdatum Startdatum
S

Spots made me tough

Idag blev första western tävlingen avklarad för min del.
Min lilla Cookie var helnipprig pga all hästar (har bara varit 3 som mest i ridhuset nånsin), så första grenen whs-beginner gick inte så bra. Vi fixade inte nånting och jag tänkte att det är nog totalt kört i de andra grenarna också.
Andra grenen var wr-beginner och där kom vi 4!!!!!
Ni må tro jag blev chockad, sen sista grenen vi var med i var trail, beginner förståss, och vi blev utan rosett där också. Fast det var skitkul ändå, hade inte väntat mej nån rosett alls så jag är glad ändå.
Här kommer lite bilder:
andreas_cookie.jpg

andreas_cookie0705.jpg

tavling0705.jpg

Sv: Första tävlingen!

GRATTIS! :) Oavsett hur det går på en tävling, är man ju där för att ha roligt tillsammans med sin häst. :D

Vad är det för häst du har förresten?

Grattis, visst är det häftigt att komma till en tävling med sin egen häst, att man fixar det och att hästen sköter sig någorlunda då känner man sig nöjd när man kommer hem,:bow:
:idea:är det inte lite kallblodstyp över hästen;)

Cookie är en Knabstruper/Quarter korsning.
Jag är så nöjd med henne, dels för tävlingen men mest för att det har lossnat en hel del senaste månaden. Vi går jättebra på träningarna. :)
Fram tills vi köpte henne för ca 8 månader sen, så reds hon i princip inget alls, hon var då 6 år och hade fått 2 föl.
Kan väl inte säga att jag var nå mer riden själv, så att säga.
Så vi har ridit in varann. :D

Senast ändrad av en moderator:

:smirk: Var bara tvungen att häxa lite, Druvan har haft bilder på hästen i andra trådar och att det är knabstruper i henne går det ju inte att missa, (hästen alltså):rofl:

:smirk: Var bara tvungen att häxa lite, Druvan har haft bilder på hästen i andra trådar och att det är knabstruper i henne går det ju inte att missa, (hästen alltså):rofl:

He he, jag brukar reta husse för att han har en "prickig ardenner" :D. Måste dock erkänna att hästen har en grym ridbarhet dom få gånger jag fått prova henne :angel:.

Här ser ni våran andra häst från samma tävling. Hon är en finnhäst på 150 cm och kallas Liina :p.
Ps. Anledningen till att jag ser ut som en stoppad korv är att jag är gravid i femte månaden :angel:'

paula_liina0705.jpg

fy vad roligt! grattis :banana:

jag hade tänkt fara och kolla på tävlingen, men var så trög på morgonen så jag missade min sjuts :angel: :cry: :mad:
men det kanske var lika bra. hade blivit så sugen på att tävla själv om jag hade vart där

men grattis än en gång!

Ett stort GRATTIS!!!
Som sagt...huvudsaken är att man vågar ge sig ut och prova på...ha kul helt enkelt. Framgångarna kommer med tiden ska du se ;) :D

Älskar den här hästen.....hon är så underbar!!! Lite avis faktiskt..ville haft henne själv när hon var till salu..men man kan ju inte få allt.

Lycka till i framtiden och jag hoppas ni/du bidrar med fler bilder framöver.

Här ser ni våran andra häst från samma tävling. Hon är en finnhäst på 150 cm och kallas Liina :p.
Ps. Anledningen till att jag ser ut som en stoppad korv är att jag är gravid i femte månaden :angel:'

paula_liina0705.jpg

Vaa! ser inte att du ser ut som en stoppad korv ens nu när du sagt det. Men grattis till både bäbis o tävling... samt två fina hästar=)

Jätte grattis.
Det är bara så as kalas när man får en rosett , när man inte har förväntat sig det. Ni ser ut att passa som hand i handske. Å med tanke på baby mage . Så finns det otroligt många ryttare me baby mage utan en bebis i.:rofl:

Btw, jag kan tyvärr inte skylla på nån bäbis i magen. :(

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 598
Senast: Ragdoll
·
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
17 703
Senast: Brandgul
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 406
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inför hoppdelen av klubbcupen som jag ska vara med på, så fanns det möjlighet att anmäla sitt intresse för att vara med på en...
Svar
0
· Visningar
311
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg