Första känningarna

lovehorses

Trådstartare
Vad var era första känningar, förutom ömma bröst m.m.hade ni några andra känningar typ presis efter ägglossning om ni försökte bli gravida. Jag har förstått att man kan ha det.

Nyfiken!

Sv: Första känningarna

Kände definitivt inget vid befruktningen (eller joo, skönt sex förstås ;)) om det är det du undrar över. Förutom ömma bröst, flytningar och molvärk i livmodern har jag knappt märkt av graviditeten alls innan vecka 6-7.

när jag var i 3+6 så satt jag och lipade för minsta lilla, blev lipfärdig när jag läste inlägg på bloggar, tittade på en dålig film mm då förstod jag. dagen efter plussad jag.

Första barnet:

Efter 10 försök kände jag verkligen ingenting. Då slog det mig att jag säkert vart skengravid tidigare försök och nu var de på riktigt. Det stämde.

Andra barnet:

Hade oskyddad sex en gång, någon dag senare nös jag och det högg till i magen och jag tänkte på skämt "haha nu fäste ägget" sen kände jag bara att mitt lilla skämt nog faktiskt stämde så jag testade och jag var såklart gravid!

Annars har mina symptom inte börjat först vid v.8-9 med trötthet och sen några veckor senare att brösten vuxit massor.

Konstiga lukter och lätt yrsel har varit de första tecknen, innan jag testat positivt.

jag fick tydligare blodådror på brösten och bröstkorgen + att jag bara "visste".
sen märkte jag inte av gaviditeten alls förrns vid ultraljudet i v19, mådde inte illa eller nåt, gick ner 5 kilo tills v 22 då började vågen öka.

Fick ett ömmt bröst, men trodde det var ngt annat :p.
Senare blev jag jättehungrig. men det är det enda jag kände. Gjorde ett test endast för att sambon tyckte det var så länge sen jag hade haft mens :D

Ja just det, jag åt oxå massor och det var t.om så att några av minna kollegor misstänkte att jag var gravid för jag åt massor och var tvungen att gå och fika regelbundet och då åt jag ju oxå massor.

Kan ju brodera ut lite om mina rätt lindriga symptom; frös väldigt mycket kring vecka 5-6, om det var graviditetstecken eller ej vet jag inte. Fryser fortfarande mer än vanligt nu i vecka 9 (8+3). Vid vecka 7 började ett lättare illamående märkas av, men har ändå varit ganska förskonad i jämförelse med många andra. Ådrorna på bröst och bröstkorg blev tydligare redan vid vecka 5, och fortsatte öka i synlighet ett par veckor. Trött är jag alltid på hösten, men kanske lite mer än vanligt nu.

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 539
Senast: Madalitso
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 607
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 947
Senast: valpköpare
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 947
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?