Försöker hitta en ny identitet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
De tycker att jag är jävla kostnad för samhället, och tar resurser från de som behöver vård. Jag kan inte förstå varför.
Då får de tycka det. Det är inget som du ska ens bry dig om. Argumentera inte, bara låt det vara. Det sköna är att man måste inte umgås m folk man inte gillar, oavsett vilka det är.

Mycket möjligt så kommer de alltid se dig som en kille o med det namnet de gav dig. Det är nog bara o acceptera men, åter igen, umgänget väljer man själv. 😜
 
De tycker att jag är jävla kostnad för samhället, och tar resurser från de som behöver vård. Jag kan inte förstå varför.
Kan du verkligen inte på något plan förstå varför eller hur de kan tycka så? Är inte det en aning fantasilöst av dig?

Du har haft tid att processa det här, du har pratat med många, du har typ en fan club via den här tråden, du har tagit till dig en massa lingo som bidrar med förklaringar till dig själv när det gäller allt det här osv osv.

Men du kan inte på något plan förstå att det är svårhanterligt och främmande för dina föräldrar?

Jag tycker att det är väldigt märkligt att du har så lite förståelse för andras process.
 
Kan du verkligen inte på något plan förstå varför eller hur de kan tycka så? Är inte det en aning fantasilöst av dig?

Du har haft tid att processa det här, du har pratat med många, du har typ en fan club via den här tråden, du har tagit till dig en massa lingo som bidrar med förklaringar till dig själv när det gäller allt det här osv osv.

Men du kan inte på något plan förstå att det är svårhanterligt och främmande för dina föräldrar?

Jag tycker att det är väldigt märkligt att du har så lite förståelse för andras process.
Det kan ju knappast kommit som en överraskning att deras barn inte trivts med sitt tidigare liv?
 
Det vet jag inget om.
Är inte det ganska fantasilöst av dig att förutsätta att det från en dag till en annan slog ner som en bomb i deras liv att @Tranan bytt liv och mår bättre? Jag får uppfattningen att de tycker könsbyten och att folk mår dåligt av att de lever i fel kropp är trams, precis som @Tranan säger att han/de stjäl resurser från andra och att han/de bara är en kostnad för samhället.

Jag tror inte att det är något som enbart gäller @Tranan utan alla som är trans.
 
Är inte det ganska fantasilöst av dig att förutsätta att det från en dag till en annan slog ner som en bomb i deras liv att @Tranan bytt liv och mår bättre? Jag får uppfattningen att de tycker könsbyten och att folk mår dåligt av att de lever i fel kropp är trams, precis som @Tranan säger att han/de stjäl resurser från andra och att han/de bara är en kostnad för samhället.

Jag tror inte att det är något som enbart gäller @Tranan utan alla som är trans.
Det förutsätter jag inte. Jag skrev att jag inte vet.
 
Kan du verkligen inte på något plan förstå varför eller hur de kan tycka så? Är inte det en aning fantasilöst av dig?

Du har haft tid att processa det här, du har pratat med många, du har typ en fan club via den här tråden, du har tagit till dig en massa lingo som bidrar med förklaringar till dig själv när det gäller allt det här osv osv.

Men du kan inte på något plan förstå att det är svårhanterligt och främmande för dina föräldrar?

Jag tycker att det är väldigt märkligt att du har så lite förståelse för andras process.
Är man vuxen, hyfsat normbegåvad och beter sig normalt så ska man inte behöva ta att andra beter sig illa. Det är de som gör fel och Ts som har rätt, sen kan det vara hur svårhanterligt som helst, men som vuxen får man svälja och processa det på annat håll…
 
Kan du verkligen inte på något plan förstå varför eller hur de kan tycka så? Är inte det en aning fantasilöst av dig?

Du har haft tid att processa det här, du har pratat med många, du har typ en fan club via den här tråden, du har tagit till dig en massa lingo som bidrar med förklaringar till dig själv när det gäller allt det här osv osv.

Men du kan inte på något plan förstå att det är svårhanterligt och främmande för dina föräldrar?

Jag tycker att det är väldigt märkligt att du har så lite förståelse för andras process.
Jag har förståelse för att ens omgivning inte per automatik blir på samma våglängd som en själv, inte minst för att man processat själv innan, som du säger. Däremot skulle jag nog själv bli extra sårad om mina föräldrar drar argumentet att de ser en som en onödig vårdkostnad för samhället. Det känns liksom inte som något man säger till en familjemedlem?
 
Det förutsätter jag inte. Jag skrev att jag inte vet.
Det är ju en viss skillnad på om @Tranan bemötts med förnekelse och ifrågasättande snarare än att bemötas med samhällsekonomiska invändningar. I det första fallet hade det säkert varit jobbigt för TS men ändå begripligt just av de orsaker du nämner men att bemötas med ekonomi tyder inte direkt på att det rör sig om något personerna behöver vänja sig vid utan det låter extremt utstuderat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 073
Senast: MML
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 965
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 989
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp