Försöker hitta en ny identitet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det som provocerar andra mest är att jag glider helt steglöst fram och tillbaka på skalan.
Själva förvirringen verkar vara värst.
Det skall vara flicka eller pojke inte flicka och pojke samtidigt.
Men är det inte en fråga om stereotyper? Att vi fortfarande tycks ha svårt att acceptera att kvinnor och män inte följer stereotyperna? Kvinnor som är "butch", män som ser "feminina" ut. Eller som, som du beskriver det, utan problem glider mellan de två?
 
Men är det inte en fråga om stereotyper? Att vi fortfarande tycks ha svårt att acceptera att kvinnor och män inte följer stereotyperna? Kvinnor som är "butch", män som ser "feminina" ut. Eller som, som du beskriver det, utan problem glider mellan de två?
De som föds med odefinierat kön råkar ut för samma sak.
Vissa så grovt att de opereras till ett kön redan som mycket små bara för att passa i mallen.
Flicka eller pojke.
Mycket viktigt.
Ofta första frågan när ett barn föds
 
IMG_20230714_195357.jpg

Det senaste var detta rosa med lite metall glans, har inte haft möjlighet att vara mig själv och säker de senaste veckorna. Så det har inte blivit så mycket nagellack.
 
Förstår, så jobbigt 💔 Detta var ju jättefint 😍
Det är så man nästan längtar tillbaka till garderoben. Men man kommer inte in längre. Så mycket transphobia som jag får hela tiden av släkten och såna man trodde var vänner.
Och när de pratar om transsexualism så ser man bara röda flaggor. Man vet att de inte accepterar en, man vet att de inte kommer se mig som kvinna vad jag en gör eller hur jag kommer att se ut. Sen hotet om våld som inte är uttalat men man känner det. Man kan känna lukten av det, man känner vibrationer i luften.
Förlåt för att jag trauma dumpar.
 
Det är så man nästan längtar tillbaka till garderoben. Men man kommer inte in längre. Så mycket transphobia som jag får hela tiden av släkten och såna man trodde var vänner.
Och när de pratar om transsexualism så ser man bara röda flaggor. Man vet att de inte accepterar en, man vet att de inte kommer se mig som kvinna vad jag en gör eller hur jag kommer att se ut. Sen hotet om våld som inte är uttalat men man känner det. Man kan känna lukten av det, man känner vibrationer i luften.
Förlåt för att jag trauma dumpar.
Våld?!? Finns det människor i din närhet, bekanta, som skulle kunna ta till någon form av våld mot dig??
 
@Tranan Din nagellackssamling får mig att vilja ge ett tips! Essie har varje år nagellackskalendrar till jul. De brukar innehålla en hel del roligheter :love: Både Essie och Opi har också "gift sets" som brukar vara riktigt fina och prisvärda!

(Och är man lite förutseende kan man passa på att köpa ovanstående när det inte är julsäsong, då är de generellt billigare :laugh:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 076
Senast: MML
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 970
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 990
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
648
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp