Försöker hitta en ny identitet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det säkraste sättet med trötthet (där du själv märkt att det inte funkar att ta mer stimulantia) är att vila. Emotionellt arbete är också arbete. Att vara sann med dig själv är ett stort jobb oavsett, och när det är normbrytande ännu mer så. Att vara trött och försöka strunta i det skjuter i bästa fall problemet på framtiden, i sämsta fall mångdubblas det.

Ta hand om dig. Vila. Låt dig ha de känslor du har. Ta hand om de känslorna.

Det är inte dåligt att vara trött, det blir bara dåligt om en inte uppfyller behovet av vila.

Med det sagt kan det ju ibland vara bra med provtagning för brister som kan orsaka trötthet. Men bara utifrån den här tråden så ser det utifrån ut som du har skäl nog till att helt naturligt vara astrött, manglad.

Att låta sig vila när en är trött är för all del ett normbrott i många sammanhang idag. Men du visar ju här att du inte backar för normbrott för att gå din egen sanna väg.

Att sätta sig och vila är inte att ge upp. Det är inte att överge sin väg. Det är att vara på sin väg, sitta lite i dikeskanten och peta naveln, vila fötterna och begrunda hur långt en kommit. Att klokt ta hand om sig så en håller. :heart
 
Det säkraste sättet med trötthet (där du själv märkt att det inte funkar att ta mer stimulantia) är att vila. Emotionellt arbete är också arbete. Att vara sann med dig själv är ett stort jobb oavsett, och när det är normbrytande ännu mer så. Att vara trött och försöka strunta i det skjuter i bästa fall problemet på framtiden, i sämsta fall mångdubblas det.

Ta hand om dig. Vila. Låt dig ha de känslor du har. Ta hand om de känslorna.

Det är inte dåligt att vara trött, det blir bara dåligt om en inte uppfyller behovet av vila.

Med det sagt kan det ju ibland vara bra med provtagning för brister som kan orsaka trötthet. Men bara utifrån den här tråden så ser det utifrån ut som du har skäl nog till att helt naturligt vara astrött, manglad.

Att låta sig vila när en är trött är för all del ett normbrott i många sammanhang idag. Men du visar ju här att du inte backar för normbrott för att gå din egen sanna väg.

Att sätta sig och vila är inte att ge upp. Det är inte att överge sin väg. Det är att vara på sin väg, sitta lite i dikeskanten och peta naveln, vila fötterna och begrunda hur långt en kommit. Att klokt ta hand om sig så en håller. :heart
mina senaste blodvärden såg bra ut. ska ta nya i september. har pratat med vänner som är på samma resa säger att även de upplevde denna trötthet. som de sa att kroppen återhämtar sig eter allt man har hållit inne alla år. och jag är bredd att tro dem. så jag ska följa ditt råd och ge mig mer utrymme att vila.
 
I dag var det en tung dag,
Utvädring på jobbet.
Företaget tycker att jag gör ett bra jobb. kunden är nöjd, de vill utöka mitt ansvar och ge mig två underhuggare som de säger. alla är nöjda och glada utom min närmsta chef. Som är orolig för kunden tar min transformering. Han är orolig för att det kan äventyra uppdraget, och oroar sig hur jag kommer sköta uppdraget när jag har "bytt". Jag tog det ganska hårt.
Välkommen till kvinnornas värld. Nu är du kvinna på "riktigt".
Så har jag haft det i princip i hela mitt liv.
Men då min framtoning är mycket pojkaktig så har jag kunnat passera som man i vissa lägen och klarat mig ifrån det där.
Men lätt har det inte varit och andra kvinnor har blivit oerhört provocerande av det och uttryckt mycket hat.
Värst var när en kvinnlig kollega välte ett av borden i mitt arbetsrum och skrek "Allt jag önskar dig är din död".

Du måste ta hjälp av facket och prata med HR.
Diskriminering och nedlåta kommentarer är inte okej.
Det är också ett fall för Diskriminerings Ombudsmannen.
Det här är värre och mer djupgående än vad du ännu har förstått, det blir inte bättre utan bara värre om du inte tar tag i det.
Och så måste du söka stöd personligen på något sätt.
Facket? Vården? Företagshälsovården? RFSL?

Fy vad jag känner igen det och vad jag känner med dig.
Kram.
 
mina senaste blodvärden såg bra ut. ska ta nya i september. har pratat med vänner som är på samma resa säger att även de upplevde denna trötthet. som de sa att kroppen återhämtar sig eter allt man har hållit inne alla år. och jag är bredd att tro dem. så jag ska följa ditt råd och ge mig mer utrymme att vila.
Har du påbörjat någon kemisk behandling än? Sånt påverkar ju enormt.
 
Välkommen till kvinnornas värld. Nu är du kvinna på "riktigt".
Så har jag haft det i princip i hela mitt liv.
Men då min framtoning är mycket pojkaktig så har jag kunnat passera som man i vissa lägen och klarat mig ifrån det där.
Men lätt har det inte varit och andra kvinnor har blivit oerhört provocerande av det och uttryckt mycket hat.
Värst var när en kvinnlig kollega välte ett av borden i mitt arbetsrum och skrek "Allt jag önskar dig är din död".

Du måste ta hjälp av facket och prata med HR.
Diskriminering och nedlåta kommentarer är inte okej.
Det är också ett fall för Diskriminerings Ombudsmannen.
Det här är värre och mer djupgående än vad du ännu har förstått, det blir inte bättre utan bara värre om du inte tar tag i det.
Och så måste du söka stöd personligen på något sätt.
Facket? Vården? Företagshälsovården? RFSL?

Fy vad jag känner igen det och vad jag känner med dig.
Kram.
Jag har pratat med HR och de sa väl något i stilen vi står inte bakom chefens uttalanden om att det skulle finnas några betänkligheter med transformeringen. SÅ har de satt upp ett möte med mig och hr chefen. Det kännes nervös tills jag komihåg att hr chefen är den som var först att avvända mitt ny namn och pronomen. Men vi får se vad som händer efter mötet.
 
Gillar din nya profilbild @Tranan 🤩
_d0eebffa-b02c-49ee-9d0e-e620566b9b1c.jpeg

Detta var ett alternativ med.
 
Men i ts fall handlade det ju om något annat; chefen själv uttryckte att det rörde sig om ts’ transformering. Vilket är precis lika illa men en annan fördom. Som måste stridas mot - om man orkar….
Jag håller med. Det verkar vara just transformering, eller transsexualism, som är den här chefens problem. Jag skulle inte tolka det som att det handlar om de problem som kvinnor har på arbetsmarknaden på ett annat sätt än män.

Jag tror inte att TS ännu gör den typen av "kvinnoerfarenheter" på jobbet. Men om TS så småningom passerar, kan det förstås börja hända, särskilt i nya miljöer. Jag hoppas att vi då slipper se ännu en transkvinna som börjar berätta för andra kvinnor hur ojämställd världen är. Andra kvinnor vet ju redan det.

Och ser jag på min omgivning, ser det ut som att många transkvinnor lätt lyckas behålla det karriärmässiga försprång som de hade när de levde "som män". Medan transmännen ofta inte lyckas "skaka av sig" de karriärmässiga nackdelarna sedan den tid då de levde "som kvinnor".
 
Jag tror inte att TS ännu gör den typen av "kvinnoerfarenheter" på jobbet. Men om TS så småningom passerar, kan det förstås börja hända, särskilt i nya miljöer. Jag hoppas att vi då slipper se ännu en transkvinna som börjar berätta för andra kvinnor hur ojämställd världen är. Andra kvinnor vet ju redan det.

".
Jag hoppas verkligen att jag inte blir en sådan.
 
Jag håller med. Det verkar vara just transformering, eller transsexualism, som är den här chefens problem.
Det som provocerar andra mest är att jag glider helt steglöst fram och tillbaka på skalan.
Själva förvirringen verkar vara värst.
Det skall vara flicka eller pojke inte flicka och pojke samtidigt.


Jag skulle inte tolka det som att det handlar om de problem som kvinnor har på arbetsmarknaden på ett annat sätt än män.
Men det bygger på.
Så att det liksom dubblar upp.

Ett problem som en helt vanlig man aldrig kommer i kontakt med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 076
Senast: MML
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 970
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 990
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
648
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp