försent att raka?

Sv: försent att raka?

Jag har sagt länge att jag inte kommer att behöva betäcka E för jag kan bygga ihop en ny häst av allt hår hon fäller... smidigt va??:cool:

Sv: försent att raka?

Här står det klart och tydligt att du inte får rida din häst så att den mår psykist ELLER fysiskt dåligt.
Och en häst som rids med en björnpäls och blir så pass svettig att den blir mentalt tagen= presterar inte 100%, blir fort tött och anfådd när man rider.

Går under denna regel.

Då måste man raka pga hästens VÄL!!!

Då kan jag inte rida en av träningshästarna jag har.. han börjar ju flåsa bara av att ta in honom från hagen. och det gör han även när han är rakad... slutar inte att flåsa förän kanske 45 min efter att han kommit in i boxen eller ut i hagen... kan skritta ett helt pass och hästen flåsar... bara sån han är.. tävlats mååånga gånger och ingen som har påpekat det... och min egna svettas som en gris oavsett om hon är klippt eller inte om det så är 30 minus ute.. så då är väl det djurplågeri det med...

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 034
Senast: Stergo
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
8 998
Senast: Ponsa
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 751
Senast: SiZo
·
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
2 281
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar