Försäkringskassa fråga!

vix

Trådstartare
Om jag har fått 6 VAB dagar utifrån min heltidslön och jag bara jobbar 75% Hur mycket kommer jag då att bli återbetalningsskyldig om det är ca 4000 kr det rör sig om? Blir det några pengar kvar?
Mvh Vix

Sv: Försäkringskassa fråga!

190 st före i kön och magsjukan från helvetet. Nej, kändes inte som det enklaste sättet just nu

Förstår inte riktigt frågan.

Men när man vabbar och begär ersättning, fyller man ju i dagar och antalet timmar man vabbat och får ersättning för det. Har du fått lön också så är det väl din arbetsgivare som gjort fel, eller så regleras de på nästa löneutbetalning.

Förlåt om jag var otydlig. Jag har angett fel årsinkomst och får då en högre ersättning än vad jag är berättigad till eftersom jag nu jobbar 75%.

Aha, men dom 25% du tar inte ut föräldraledigt då? (Eller pluggar/arbetslös) då räknas det som heltid.

Om du får högre ersättning än du har rätt till så blir du pterbetalningsskyldig. säger inte det sig självt? :)

Hm, frågan var ju HUR mycket jag blir återbetalningsskyldig INTE om?
Det fattar jag väl att jag blir. Jag är så dålig på matte att jag inte vet hur jag ska räkna och om det är några extra jag ska betala som skatt och sånt.

Jag har en heltidstjänst i grunden men har valt att jobba mindre nu när barnen är små =)

Ja så gjorde jag oxå, men tog ut 25% föräldrapenning för att SGIn skulle räknas som heltid.

Det har jag helt missat att man kan. Antar att man måste ha mycket föräldradagar kvar då?

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 522
Senast: Queen
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 956
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 011

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka