Fors Gård Firmakeppni 22/11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Fors Gård Firmakeppni 22/11

Va har du för häst?
Vilken klass rider du i?

Varför det? Där är det ju bara elit hästar med?
Ta det inte fel, Ylur är jättefin, men mig veterligen är han inte tävlad på så höga poäng att man kan kalla honom elit häst? Inte än iallafall:)

Plus att förra året var det ju en hel del VÄLDIGT fina 1:a klass ston med i mellanklass.. så..

Till Netts försvar skall jag säga att YH bestämmer endel också och låter inte alla rida de klasser de anmält sig till, om hon känner till dom och hästen och anser dom "för bra" för den klassen.
Nett och jag red ihop på senaste Nina-kursen och visst kan han hävda sig i Elit-klass, men det beror så klart på motståndet.
Är inte helt hundra på att Nett skulle få starta mellanklass med Ylur.

Jag och Gná skall tävla mellanklass. Och jag skall döma lättklass.
Såvisa hästskrället inte är halt, hon bråkade idag med hagkompis och jag skall kolla igenom henne senare idag igen.
De är inte hagkompisar längre...

/Malin

KL.
Så typiskt att Firmakeppnin krockar med en kurs för Frida Lindström som vi har här uppe ..
Annars hade jag och Lillen varit med i lättklassen och så hade jag ridit Ási i mellan.

Nu blir det mamma som får hålla sig igång istället.
Ketill i mellanklassen och Ási i lättklassen.

Första firmakeppnit sen jag började rida islandshäst som jag inte är med på .. Känns bajstråkigt.
Så ni får se till att heja och rida som satan för mig ;)

Som alltid är vi flera domare på Firmakeppni.
Skall på möte ikväll om det så jag vet ännu inte vilka andra som dömer.

/Malin

Om du missförstod mig så ber jag om ursäkt. Det finns en häst som har varit med i Elit-klass på Firmakeppni som knappt kommit upp på 5 poäng på tävling...
Sedan finns det några till som du inte har nämnt, som inte har fått så fantastiska poäng på tävling heller.

Aja, detta var det sista inlägget som jag kommer att skriva om det här.

Av de bilder och resultat du visat under året tycker jag absolut du hör till elitklassen!

Svenska avundsjukan den värsta sjukdomen av de alla...tro inte du är bättre än någon annan ;)

Jag tycker ju att Ylur hör till Elit. Och jag skall dit och titta om jag lyckas byta bort mitt arbetspass.
Jag kommer ha med mig kameran och ta "stillbilder" på allt i min närhet. Blir inga bilder i ridhuset, för jag antar att det är där som tävlingen kommer gå av stapeln. Så vill ni ha bilder på hästarna uppställda eller dylika så pip till!

Oh, det blev helt fel allting, såg i efterhand hur puckat jag hade skrivit, fick inte alls fram vad jag menade, lät bara väldigt elak mot nett, förlåt!
Ylur är toppen, har kollat hans hemsida flera gånger, och har funderat på att använda honom till mitt lilla sto om ett par år när växt till sig lite..

Så dumma dator, jag som är totalt värdelös på att uttrycka mig så att folk förstår vad jag menar borde inte sitta här haha;) Men lycka till i elitklassen - jag ska heja högst av alla;) Och komma fram och hälsa på häst, kul att se hur han är som individ:)

Jag och Grå ska också vara med, i mellanklass vuxen. Jag har världens dåligaste framförhållning, samt begåvad med alldeles för lite utklädnadsfantasi, vilket kommer resultera i att jag kommer inte vara utklädd till nånting.

har bara varit utklädd en gång, Anna-Mauds förtjänst.
Limsprayade glitterfigurer på Damas rumpa, gick inte bort förren jag klippte henne vintern därpå! haha!

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 217
Hästmänniskan Hej! Måste få ventilera mig lite och hoppas på att få lite kloka ord. De senaste åren har varit kaos för mig både jobb och hästar. Har...
Svar
18
· Visningar
2 673
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 072
Senast: inverterad
·
Dressyr Hej! Det börjar närma sig min fösta klass i LB:1 i dressyr men även min första tävling utan med min medryttarhäst. Och nervositeten...
Svar
6
· Visningar
2 851
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka