Förrvirrad...

N

NaddeKarlsson

Hej!

Jag är så förvirrad eller jag vet inte riktigt vad jag ska kalla det.
Vill hålla på med galopp och så, men jag kommer ingenstans.
Bor i Enköping, 8 - 9mil till Täby..och det är svårt med boende och osv.
Man blir frustrerad, jag vill lära mig mer liksom så att man kommer någonstans...komma in mer i sporten osv
Prao i våras hos Annika, men då hade jag en ledgångs inflamation så då blev det bara 2dagar där:(...och det kändes som att ja gjorde bort mig rejält:mad:
Vill ju komma igång så man få börja rida mer osv men främst att få nya erfarenheter.

Några som kan ge mej nån push eller någon som kan tala om för mig vad jag ska göra lr dyl?

//Nathalie (hjälp)

Sv: Förrvirrad...

Hej!
Jag har varit i precis likadana tankar, jag vill också komma in i galoppvärlden och lära mig mer om den. Själv bor jag i Dalarna, men ska praktisera på Täby Galopp under Augusti, och flyttar även till Stockholm då också, det var en som erbjöd sig en plats i sin lägenhet (en som jobbar hos tränaren jag ska praktisera hos), så där hade man tur :p man måste våga och chansa helt enkelt.
ta kontakt med helena gärtner, tror jag hon heter, eller lotta malmborg, dom kan jag hjälpa dig, dom hjälpte mig :) du kan ju gå in på galoppsport.se, för telefonnr, och mailadress till dom..

lycka till!

Hej!
Jag har varit i precis likadana tankar, jag vill också komma in i galoppvärlden och lära mig mer om den. Själv bor jag i Dalarna, men ska praktisera på Täby Galopp under Augusti, och flyttar även till Stockholm då också, det var en som erbjöd sig en plats i sin lägenhet (en som jobbar hos tränaren jag ska praktisera hos), så där hade man tur :p man måste våga och chansa helt enkelt.
ta kontakt med helena gärtner, tror jag hon heter, eller lotta malmborg, dom kan jag hjälpa dig, dom hjälpte mig :) du kan ju gå in på galoppsport.se, för telefonnr, och mailadress till dom..

lycka till!

Jag e ju hos Annika och så , och sen brukar jag bo hos min systers mamma.
Men hon börjar jobba och då är det lite svårt att passa in med boende:(
Boendet och frustrationen är det jobbigaste;/
Mm, men dem förmedlar väl bara en vidare till en tränare? inge boende ock så lr??

Jag e ju hos Annika och så , och sen brukar jag bo hos min systers mamma.
Men hon börjar jobba och då är det lite svårt att passa in med boende:(

Men det är ju jätte bra om du kan bo där! Jag rider normalt sett hos en amatörtränare, men har varit på "praktik" eller vad man ska kalla det på Täby ett par gånger och då bor jag hos mina kusiner inne på söder. Vilket innebär en restid på ungefär en timme för att ta sig till Täby på mornarna.. men det är bara att finna sig i att gå upp halv 5 om man börjar 6:P
Det går faktiskt att åka kommunalt till Täby! Även om förbindelserna inte de allra bästa tidigt på morgonen..

Men det är ju jätte bra om du kan bo där! Jag rider normalt sett hos en amatörtränare, men har varit på "praktik" eller vad man ska kalla det på Täby ett par gånger och då bor jag hos mina kusiner inne på söder. Vilket innebär en restid på ungefär en timme för att ta sig till Täby på mornarna.. men det är bara att finna sig i att gå upp halv 5 om man börjar 6:P
Det går faktiskt att åka kommunalt till Täby! Även om förbindelserna inte de allra bästa tidigt på morgonen..

Jo men hon har börjar jobba, och hon jobbar natt osv och massa annat som gör att jag inte kan bo där så ofta!
Men jag har tänkt att kanske ta kontakt med Dennis Persson eller Catharina Vång, det är mycket närmare.
Det löser sig:)
Fattar inte varför jag skrev denna tråd ens:d
hoppas nu att moderatorn tar bort denna tråd:D

Ser ingen egentlig anledning att ta bort den, så jag hoppas att du inte blir alltför ledsen att jag låter den vara kvar.

Du har inte gjort bort dig hos mig men som du säkert förstår så krävs det viss kontunitet i besöken för att man ska hinna lära sig rutiner och lära känna hästarna. Jag har hunnit byta ut flera av hästarna och säkert ändrat lite i rutinerna sedan du var i stallet sist vilket gör att vi måste "lära" upp dig på nytt.

För din egen skull kanske det är lättare att hitta en tränare närmare enköping så att du kan åka dit oftare. Det är bara med hårt arbete, mycket intresse och massor med timmar i stallet man lär sig och det är bara att ta nya tag!

Du har inte gjort bort dig hos mig men som du säkert förstår så krävs det viss kontunitet i besöken för att man ska hinna lära sig rutiner och lära känna hästarna. Jag har hunnit byta ut flera av hästarna och säkert ändrat lite i rutinerna sedan du var i stallet sist vilket gör att vi måste "lära" upp dig på nytt.

För din egen skull kanske det är lättare att hitta en tränare närmare enköping så att du kan åka dit oftare. Det är bara med hårt arbete, mycket intresse och massor med timmar i stallet man lär sig och det är bara att ta nya tag!

Det är just så jag känner också!
Har du något förslag vem jag ska höra av mig till, Chatarina eller Dennis??
Avståndet är detsamma, och buss o tåf förbindelser är båda bra...men ingen aning om vem jag ska ringa.
Jag har tänkt om flytta till Stockholm nästa sommar, så då kanske jag kan få komma tillbaka till dig innan jag söker arbetsryttar utbildning??

Ska ta nya tag!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 217
Senast: TinyWiny
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 128
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 834

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat