Formel1 (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 31.)

Säger bara: Carlos Slim.
Screenshot_20240604_222035_Samsung Internet.jpg

Ah, I see 💸
 
George tog P1 och jag gråter floder! Vad händer?! :love: Här kommer resultatet av kvällens kval till Kanadas Grand Prix. Observera att det här är innan jag lagt på Ocons 5-grid penalty som han fick efter attacken på Gasly i Monaco.

1000025272.jpg


Det ryktas lite om att Ollie Bearman har skrivit på för HAAS och att det kommer presenteras 'väldigt snart'. Tänker inte ta ut något i förskott, men det vore ju så roligt!

En som däremot verkligen har skrivit på för en ny säsong är Yuki Tsunoda för Visa Cash App RB, vilket jag är riktigt glad för. Tycker han är ett härligt tillskott och nu går det ju bättre och bättre för honom resultatmässigt. Välförtjänt! :heart
 
Kvalet var så jäkla spännande! Checo ut i Q1, båda Ferrari ut i Q2 och sen Russell på exakt samma tid som Max varpå den sistnämnde såg skakig ut hela kvalet. Och då har jag inte ens nämnt papayaledet tätt bakom Russell och Verstappen 🥳
 
Så spännande om de fått mer fart på Mercorna. Och Williams och RB VCARB!
Samtidigt som det krisar i Ferarri och Red Bull.
Verkligen otippat bara för ett tag sedan att det skulle se ut så här!
 
Ang Perez förlängning blev jag trots sponsorer förvånad. Kanske också spelar in att han numer verkar gett upp om att vara annat än andraförare. Inser att han inte kan bli mer iaf nu mkt pga egna begränsningar.
Sainz hade väl blivit ett större hot för Max. Och det hade kunnat bli friktion vid team order till Max fördel.
 
Ang Perez förlängning blev jag trots sponsorer förvånad. Kanske också spelar in att han numer verkar gett upp om att vara annat än andraförare. Inser att han inte kan bli mer iaf nu mkt pga egna begränsningar.

Perez har verkligen inte turen på sin sida nu. Varken i Monaco eller Kanada.

Vilken superkväll för mig! Två fina poäng för Gasly genom P9, Russell på podiumet och så favoritvinst genom Will Power i IndyCar. :love:

Men jag måste bara få ta ut min frustration på Ocon igen. Här står han i intervjun och pratar om hur han fick teamorder att släppa förbi Gasly som hade bättre tempo för att jaga bilen framför och maximera poängskörden vid tre varv kvar, en förfrågan som man hör honom vägra fram till att det är för sent för Gasly att kunna göra något åt framförvarande bil ändå, då släpper Ocon förbi honom. Hur har han mage att stå där och prata om hur han är en sådan bra teamkamrat, hur han gör allt för ett team som inte gör något för honom och så vidare. Precis efter att han potentiellt saboterat för teamet. Igen.

Jag är emot teamorder av det slaget och tycker inte det borde vara tillåtet, men nu är det som det är. Jag förstår att det svider. Jag är också emot de som kallar honom 'retarded' och allmänt skickar hat och hot till honom, det känns som en väldigt manligt kodad sak att göra. Det känns som att kvinnor som ogillar någon oftast undviker personen medans män oftare angriper dem. Jag var också emot Danica Patricks – jag kan för mitt liv inte hitta det uttalandet nu och har bara fått andrahandsinformation – uttalanden om att Ocon är i behov av 'psykiatrisk hjälp' för jag tycker inte att det är hennes plats att säga, men herregud vad hans tvångsmässiga sätt att få sig själv att framstå som något slags ideal är .. alltså, jag tänker inte patologisera det men det är obekvämt.

Jag såg förarnas presskonferens i torsdags där Gasly närvarade och de frågade honom hur Ocon har varit som teamkamrat i Alpine, vilket föranledde en lååååång tystnad. Sedan sa Gasly att tystnaden inte var menad att betyda något men att han måste väga sina ird för vad han än säger om Ocon kommer media ta det och springa.

Det är så tydligt att det bara är en person som försöker få det här att fungera, precis som Pierre sagt att 'det var synd att han inte ville hålla vår vänskap vid liv. Jag försökte fråga honom vad som hade gått fel, men fick ingenting tillbaka. Men är det så, så är det så.'

Nu känns det som att det kommer komma en hämnd från Ocons sida för teamordern och det gör mig nervös. :cautious: Jag vill inte ha bort honom från banan för att jag är petty och vill hämnas, men han känns bara som en stor säkerhetsrisk.
 
Race som detta som gör att jag verkligen skulle viljat se det, inte bara följa det i instagramflödet 😟

..
Sen finns ju Monaco där det känded väldigt lagom 😅

Sett flera citat från Max att Kanada va svårt, men att han hade kul, så liite kontrast till önskan om kudde i bilen för tupplur.

Synd på Albon oxå, klippen jag såg på omkörningen va riktigt nice!
 
Att man kommer in till jobb och kollegan tagit ens plats... det står liksom "ok att sitta här om jag inte är på plats" men att ta platsen när jag skrivit i gruppchatten att jag kommer in till kontoret är så jävla störigt.

Jag var dessutom skittrött och demonstrativt suckade och slängde ner mina grejer i soffan istället som den 5åring jag är. Jag behövde använda båda skärmar liksom så jag hade likabra kunna stannat hemma och sparat en timmes körning då. Min andra kollega såg hur irriterad jag blev och erbjöd sig sin plats dock då hon bara skulle läsa dokument idag ❤️
 
Att man kommer in till jobb och kollegan tagit ens plats... det står liksom "ok att sitta här om jag inte är på plats" men att ta platsen när jag skrivit i gruppchatten att jag kommer in till kontoret är så jävla störigt.

Jag var dessutom skittrött och demonstrativt suckade och slängde ner mina grejer i soffan istället som den 5åring jag är. Jag behövde använda båda skärmar liksom så jag hade likabra kunna stannat hemma och sparat en timmes körning då. Min andra kollega såg hur irriterad jag blev och erbjöd sig sin plats dock då hon bara skulle läsa dokument idag ❤️
Denna hamnade ju helt fel och skulle in i störiga saker-tråden 🙈
 
Synd på Albon oxå, klippen jag såg på omkörningen va riktigt nice!

Jag drömmer fortfarande om den omkörningen och vaknar upp med ett leende. :D Så jäkla snygg!

FIA har beslutat att sänka åldersgränsen på superlicensen till 17 istället för 18, vilket möjliggör för Andrea Kimi Antonelli att plocka ut den redan innan han fyller år i slutet av augusti. Jag vet att det tidigare skickats in förfrågan om dispens i just Antonellis fall. Frågan är om Mercedes har is i magen att låta honom vänta till nästa år eller om Sargeant kanske får flytta sig i förtid så att han åtminstone får köra något lopp innan han hoppar in i Mercedes? För in i Mercedes verkar vara tanken.
 

Liknande trådar

Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
9 228
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp