Sv: Förlossningar
låt se.... min dotter var en seg knodd men go liten tös och förstföderskans dröm kan jag väl säga.
Jag gick 10 dagar över tiden. På fredagskvällen började det med småvärkar som kom och gick. Jag ringde gubben och han kom hem från jobbet, trodde det var dags. Värkarna blev starkare under natten och tätare så vi åkte in, men jag var bara öppen någon centimeter, åkte hem dagen efter på morgonen då det fortfarande var en centimeter.
Kom hem tillbringade dagen hemma, men framåt kvällen satte det igång med större värkar, åkte in och bara öppnat sig någon mm, fick citodon och en säng sen sov jaggott en stund.
Söndagen, åkte hem oförändrad, tillbaks på eftermiddagen och då frågade dom om igångsättning, vi bestämde oss för måndagen så vi åkte hem igen, försökte sova men omöjligt med dom värkarna.
Upp på morgonen och in till sjukhuset igen och dom satte igång med dropp. Kan säga att värkarna jag hade innan var inget av det som komma skulle, fick lustgas men det hjälpte inte på mig, visste inte om jag skulle stå eller sitta. Hittade till slut den hårdaste stolen i hela rummet att sätta mig på, det kändes goast än om jag låg mjukt.
Men smärtan var som sagt stark och till slut frågade jag om det var försent med ryggmärgsbedövning, men det var okej så dom hämtade ner en narkosläkare.
Kändes ingenting och sen var det så gott. Somnade en timme medans förlossningsarbetet fortskred. Såg bara hur magen spändes och släpptes efter.
Efter en timma började jag känna mig skitnödig och då var vi inne i slutskedet, dom tog bort bedövningen som ändå satt i ett tag men värkar fanns inte utan bara skitnödighetskänslan.
Så var det dags att krysta under värkarna och det gick bra. När huvudet tittade ut trodde jag det var över :smirk: men nej då resten också och det hemska var nog ändå axlarna men sen bara allt flöt med. Fick bara bristningar nertill efteråt så ett stygn fick jag sy.
hon kom ut svart då hon skitit samtidigt som hon kom ut så gubben blev lite konfunderad ett tag
Efteråt så bestämde vi oss för att åka hem efter 6 timmar då det varfullt på avdelningarna och jag ville HEM!!
Hon har varit en ängel som förstabarn, sovit från 22-7.00 sen bebis och uppväxt, nu idag sover hon 1 timma på eftermiddagen när det innan kanske blev efter varje måltid.
Så summan blir väl att jag vill ha ett barn till för varje del i det hela hade sin charm och förlossningen var inga problem.
Lycka till