C
chrysler
Sv: Förlossning
Om jag hade vetat det så hade antagligen ngn kurator kommit på ngn terapi för mej :smirk:
Om jag hade vetat det så hade antagligen ngn kurator kommit på ngn terapi för mej :smirk:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man föder barn med smärta för att de ska få bra "överlevnadsinstinkter"
ramonarunds skrev:
Tack for dagens basta skratt - bli uppsprattad!! Jag skrattar sa jag grater!!
Det ger en helt ny dimension pa kejsarsnitt, och det kanns sakerligen inte lika lockande efter ett sant ordval.
Till Tradskaparen och alla andra:
Detta med barnafodande ar nagonting som ar naturligt. Hade det varit sa hemskt sa hade kvinnor inte haft sex igen, pga risken att bli gravida och fa ga igenom samma sak en gang till.
Lika lange som manskligheten har funnits sa har kvinnor fott barn, och det ar ett stort bevis pa att det faktiskt inte ar sa farligt - flera tusen ar av forlossningar och fortfarande vill kvinnor ha barn.
De flesta forlossningar gar hur bra som helst och kvinnorna ar sej sjalva inom nagra dagar.
Jag tror att vi manniskor har mycket att lara fran djurens varld nar det galler forlossningar. Jag har forlost ett antal ston, hundar, katter, far och kor, och ingen av dem har lidit speciellt mycket, de har gatt och betat, etc in i det sista och inte gjort en sa stor grej av det hela...och det synsattet ar det basta. Vagar man slappna av och lata naturen ha sin gang, sa kommer det inte vara sa jobbigt.
/Ramona - vars granne har fott 14 barn i vardagsrummet, utan bedovning eller barnmorska vid sidan.
Annars är det inte lättare nej, när man har ett litet levande p-piller i sängen
ecssory skrev:Hm, jag trodde människan födde med smärta pga att vi har så tight muskulatur i nedre regionerna för att barnet ska hållas på plats då människan går upprätt...smärta pga tyngdlagen alltså.