Förkortningar på hundraser!

Sv: Förkortningar på hundraser!

ABSOLUT inte SOFTIS :smirk: *ryser* rasen kallas Wheaten (Irish softcoated wheaten terrier), de är absolut inga softisar (mjukisar) utan terriers! Många tar det gamla smeknamnet att de är mjuka i sättet, vilket de inte är. :d

Labb/Labbe: Labrador retriver
:love: Kines:Kinesisk nakenhund/Chinese crested dog:love:

Jag puttar upp denna excellenta tråd.:cool:

När jag var ung (*hrmph* det är jag ju iofs fortfarande) hade vi en ettrig foxterrier:love: (strävhårig) och henne bästa kompis var en irish soft coated wheaten terrier:love: ... då kallades den för en soffe...
Det är ju dock 20 år sen. Men hur blir det då i plural? En soffe flera soffar (bör ju inte bli soffor :p )

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 464
Senast: ii-ssa
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 028
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 044
Senast: Farao
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har idag en hund på ca 2 år, en terrier brasileiro (tik). I framtiden skulle jag vilja ha två hundar och har tänkt mycket på...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: Sandora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka