Men liksom barnmat värmer man ju typ 20 s till lite fisljummet...
Alla ungdomar på jobbet värmer lunchen i micron. Jag umgås väl i icke upplysta kretsar...
Barnmat
Asså avgå direkt!
(Typ den reaktionen man får)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men liksom barnmat värmer man ju typ 20 s till lite fisljummet...
Alla ungdomar på jobbet värmer lunchen i micron. Jag umgås väl i icke upplysta kretsar...
Ajdå...Barnmat
Asså avgå direkt!
(Typ den reaktionen man får)
Alltså va fan. INTE okej!Jag har inget barn, men skriver ett par rader ändå. En familj jag känner brukar baka pizzabullar - alltså runda bullar i bullformar som liknar vanliga bullar. Ungarna gillar att ha dom både som matsäck och fika då det kommer kompisar. Hemmagjorda isglasspinnar och ibland annan hemgjord glass, negerbollar sötade med dadlar och russin mm. Är dom borta så försöker dom få i dom något nyttigt först så att dom inte är hungriga då det kommer fram sötsaker. En hel del av det söta o goda ratar de där barnen, antagligen dom inte riktigt vet vad det är... typiskt barn i den åldern 4 o 6 år.
Alltså va fan. INTE okej!
Tycker du att det är roligt?Ja, du får väl anmäla mig till Bukes moderator för rasism!
Jag frågar dig det jag frågar mina tonåriga supercoola besökare på fritidsgården- dom brukar vara sisådär 14 omogna år. Exakt vilken kroppsdel av en person med afrikanskt ursprung är det du har i smeten?Ja, du får väl anmäla mig till Bukes moderator för rasism!
Är du seriös? Du borde skämmas och be om ursäkt istället.Ja, du får väl anmäla mig till Bukes moderator för rasism!
Ja, du får väl anmäla mig till Bukes moderator för rasism!
Det borde inte vara okänt för någon idag att det heter chokladbollar... Det andra ordet är bara inte acceptabelt att använda. Det finns inget att flina över i det hela, bara en massa kolonial sörja.
Jag är 51 år. Då jag var barn så gjorde vi negerbollar, det var så jag lärde mig att de där söta o goda bruna bollarna hette! Några småkillar som ville vara roliga sa negerballar... men jag tror inte ens dom menade något nedlåtande om mörkhyade personer. Vill ni diskutera vad som är rasism och inte så starta en ny tråd.
Och jag är precis lika gammal som du. Det går alldeles utmärkt att sluta säga ett ord om man vill.Jag är 51 år. Då jag var barn så gjorde vi negerbollar, det var så jag lärde mig att de där söta o goda bruna bollarna hette! Några småkillar som ville vara roliga sa negerballar... men jag tror inte ens dom menade något nedlåtande om mörkhyade personer. Vill ni diskutera vad som är rasism och inte så starta en ny tråd.
Och jag är några år yngre, sa också ordet som barn men skulle aldrig drömma om att säga det nu. Till och med min mormor född -11 slutade genast att säga det ordet när hon fick klart för sig att andra kunde ta illa upp. Vi lär så länge vi lever. Iallafall det flesta av oss.Och jag är precis lika gammal som du. Det går alldeles utmärkt att sluta säga ett ord om man vill.
Jag är 51 år. Då jag var barn så gjorde vi negerbollar, det var så jag lärde mig att de där söta o goda bruna bollarna hette! Några småkillar som ville vara roliga sa negerballar... men jag tror inte ens dom menade något nedlåtande om mörkhyade personer. Vill ni diskutera vad som är rasism och inte så starta en ny tråd.
Lågvattenmärke där. Det ÄR rasistiskt att benämna bakverket som du gör.
Skämmes på dig, ordentligt.
Nix, jag vägrar ta åt mig och skämmas! Starta en egen tråd om vad som är rasism och inte om du vill.
Var kommer den där kulturen med fredagsmys ifrån? Jag har nog aldrig haft ett enda fredagsmys i hela mitt liv? Helgmat är för mig lite lyxigare mat som tar längre tid att laga, inte chips och kakor?
Nix, jag vägrar ta åt mig och skämmas! Starta en egen tråd om vad som är rasism och inte om du vill.
Jo jag har också för mig det. Tänkte skriva detsamma. Iofs tror jag att vi alltid åt godare på fredagar när jag var liten, typ färdiggrillad kyckling så slapp någon laga mat och kanske efterrätt. Men att smälla i sig oerhörda mängder chips och kalla det "fredagsmys" tror jag är från en reklamfilm.Är det inte en reklamskapelse? Chipstillverkare, kycklingprodukter och kanske något mer har väl bankat in den i början, och sen har godis hakat på? Känns som att det hände någon gång i mitten av 00-talet?
Jo jag har också för mig det. Tänkte skriva detsamma. Iofs tror jag att vi alltid åt godare på fredagar när jag var liten, typ färdiggrillad kyckling så slapp någon laga mat och kanske efterrätt. Men att smälla i sig oerhörda mängder chips och kalla det "fredagsmys" tror jag är från en reklamfilm.
https://www.youtube.com/results?search_query=olw+fredagsmys