Ja, då är vi nog där jag började när jag kom in i tråden i mitt svar till Petruska.Jag vet inte om jag tror att det är realistiskt med godis 5 dagar i veckan. Jag kan liksom inte se att det problemet ens existerar. Så jag är nog inte rätt person att svara faktiskt.
Jag tror det är det som är "problemet"; den som argumenterar mot "sockerfobiker" tycker föräldrar är överbeskyddande, lägger sig i relationerna osv har inte varit med om sådana släktingar som en del andra har.
Då uppstår ju aldrig problemet.
Mina föräldrar kan bjuda på lite mer godis/skräp när barnen är där, de är betydligt mer toleranta mot barnens "bus" osv. De får helt enkelt mer frihet där än hemma. Det är HELT okej tycker jag och mannen. Det ser jag som deras privilegium. Men jag VET att de aldrig skulle gå alldeles för långt; det finns liksom någon slags gräns som ändå är acceptabel. Det jag pratar om är snarare folk som helt enkelt inte har den där gränsen (att jämföra med att "nejdå, 1åringen kan sitta i mitt knä i baksätet, det är bara 1 mil. Äsch, det där med barnstol är överdrivet" eller "vaddå, klart hen ska få köra moppe!" och låter barnbarnet på 8 år köra moppe på allmän väg).