M
Det är ju bara om man resonerar väldigt olika man som förälder behöver säga till och då anser jag att förälderns åsikt ska accepteras.
Jag förstår inte vad du menar. Ni har ju inga bekymmer och tycker resonerar uppenbarligen ganska lika, då finns det ingen anledning att styra.De flesta läser väl ungefär samma tidningar, ens föräldrar också. Det är ju ganska grundläggande saker. Man behöver väl inte ha en inskränkt familj bara för att de flesta håller med om bilbarnstol, hjälm och obegränsat ätande.
Sedan är det väl hur man är också, mamma vet att vi använder bilbarnstol. Hon fattar själv att vi uppenbarligen tycker det är bra att ha. Men å andra sidan, A har åkt utan med mormor utan att jag blivit sur - i snöstorm när bussarna var inställda, jag satt fast på E4, hon hämtade o barnet blåste nästan bort. De blev räddade av en taxi som såg dem. Det är dessutom lagligt, korta, enstaka resor med barn över 3 (osäker på exakt ålder). Så det är väl egen attityd också, hur stort utrymme man har där man tycker att agerande är ok. Jag har stort, det är helt ok utrymme. Alla måste inte agera exakt som jag skulle gjort för att det ska vara ok eller "rätt".
Det är ju bara om man resonerar väldigt olika man som förälder behöver säga till och då anser jag att förälderns åsikt ska accepteras.