Förebilder som gjort oss besvikna.

Haha, jag finns inte på något av dem, och är inget skumt med mig :)

Edit: Ja, det går ju såklart att beställa ett registerutdrag/kreditupplysning på mig, men jag är inte sökbar för allmänheten.
Om du är folkbokförd i Sverige men har skyddade uppgifter så är det ju något skumt 🤔
 
Har inte någon jag ser direkt upp till men 2 skådespelare under min uppväxt har tappat sin glans

Tom Cruise och Mel Gibson har jag numer väldigt svårt för att se i filmer efter hur de har betett sig.
Tompa är min nya idol efter sitt coronautbrott på filminspelningen. På 3 minuter eller så, så sammanfattade han typ nio månaders frustration med att vara hemma 🤣🤣🤣

Ps läs ironin och googla fram ljudfilen om ni nu missat den 😆
 
Du är inne på något intressant, kanske lite OT men eftersom just MJ tagits upp så. Anklagelserna mot honom (bland annat) har fått mig att intressera mig för just vad som kan driva människor att begå övergrepp mot barn. Vi slänger oss gärna med ordet "pedofil" som om det i sig är det avskyvärda men det är ju själva övergreppen, och det finns många pedofiler som inte begår övergrepp lika som det finns många som inte är pedofiler som begår dem. Och jag har faktiskt utvecklat empati för de som dras med bördan. Inte på något sätt så att jag tycker att det någonsin är försvarbart att av någon anledning begå övergrepp, men det är så många komplicerade faktorer som skapar 'behovet', om vi kan kalla det sådant, och just för att det är så långt ifrån min egen fattningsförmåga att någon kan göra sådana saker så har jag intresserat mig för hur det kan komma sig att till synes vanliga, empatiska människor kan hamna där. Så nej, med MJ är det verkligen inte lätt. Det han gjort är oförsvarbart, men samtidigt anser jag att den absolut största tragedin är att vi som samhälle inte har utvecklat några särskilt rimliga/effektiva sätt att ta hand om dessa människor. Hatet/rädslan blir så stor att vi genom själva den extrema tabubeläggningen ger utrymme för övergreppen att ske på olika sätt. I Sverige finns en organisation som jobbar med just att förebygga övergrepp genom att hjälpa de som känner vilja att begå dem. Så glad att vi kommit till den punkten, åtminstone.

Förlåt för massa OT. Men kort och gott ville jag väl mest säga att ja, MJs liv var på många sätt en tragedi. Kanske hade den kunnat förebyggas, och kanske hade jag då fortfarande kunnat känna glädje av hans musik.

Madonna höll ett tal på nån gala efter att MJ dött. Hon sa bl.a. att när hon var 6 år hade hon precis förlorat sin mamma. När MJ var 6 år var han världens mest älskade barn och hon sa att hon var den av dem som hade tur. Jag tror att hon pekade på nåt väldigt viktigt där. Hans uppväxt i rampljuset med en familj som var väldigt snabb att utnyttja den där lilla pojken med den stora talangen tror jag gav honom stora psykiska skador som han aldrig tog tag i som vuxen. Och pga hans framgång var det ingen som pressade honom att göra det utan alla såg bara pengarna de kunde tjäna på honom och gav honom därför full frihet att göra det han gjorde.

Med sagt, så har jag aldrig varit ett fan av MJ, men nu byter jag radiostation när hans låtar spelas. Har otroligt svårt för honom även om jag inser att han var både offer och förövare.
 
Senast ändrad:
Snoka? Eller så är det att se efter sitt eget hus? Jag hade aldrig gått på en dejt utan att kolla upp så att jag inte riskerar min egen säkerhet. Mitt liv är värt betydligt mer än att chansa på att någon är en god människa.

Varför skulle det ens vara fel att snoka? Ju mer du vet om en person ju bättre eller? Eller du kanske vill få en överraskning när insatsstyrkan bankar in dörren och tar mannen du levt med i flera år och trott att du byggt upp någonting med?
Det är nog lite svårt att bo med någon villkorligt frigiven utan att veta om att så är fallet, så det handlar inte om att inte kört Mr Koll på en dejt. Boendet ska godkännas och jag har väldigt svårt att tro att man gör det utan att prata med dem som är skrivna på adressen..

https://www.kriminalvarden.se/for-domd-eller-haktad/domd-till-fangelse/villkorlig-frigivning
 
Madonna höll ett tal på nån gala efter att MJ dött. Hon sa bl.a. att när hon var 6 år hade hon precis förlorat sin mamma. När MJ var 6 år var han världens mest älskade barn och hon sa att hon var den av dem som hade tur. Jag tror att hon pekade på nåt väldigt viktigt där. Hans uppväxt i rampljuset med en familj som var väldigt snabb att utnyttja den där lilla pojken med den stora talangen tror jag gav honom stora psykiska skador som han aldrig tog tag i som vuxen. Och pga hans framgång var det ingen som pressade honom att göra det utan alla såg bara pengarna de kunde tjäna på honom och gav honom därför full frihet att göra det han gjorde.
Just för att han var stjärna redan som barn betvivlar jag att han någonsin utvecklades till en vuxen människa gällande den mentala biten. Tror kort och gott att han var extremt socialt handikappad.

Allt detta medan folk som du säger utnyttjade honom som en "cash cow".
 
Det är nog lite svårt att bo med någon villkorligt frigiven utan att veta om att så är fallet, så det handlar inte om att inte kört Mr Koll på en dejt. Boendet ska godkännas och jag har väldigt svårt att tro att man gör det utan att prata med dem som är skrivna på adressen..

https://www.kriminalvarden.se/for-domd-eller-haktad/domd-till-fangelse/villkorlig-frigivning

Var det inte här som Federley ville blanda in Säpo, när kriminalvården informerade om att dom behövde göra en orosanmälan, pga det finns barn i hemmet?
 
Just för att han var stjärna redan som barn betvivlar jag att han någonsin utvecklades till en vuxen människa gällande den mentala biten. Tror kort och gott att han var extremt socialt handikappad.

Allt detta medan folk som du säger utnyttjade honom som en "cash cow".
Jag har för mig att det var något slags problem med föräldrarna utöver cash cow grejen också, att pappan var väldigt hård till exempel. Misshandel psykisk och fysisk har väl nämnts (alltså mot alla barnen, inte mest mot MJ).
 
Efter att ha jobbat på festival i många år kan jag konstatera att tyvärr många artister är otrevliga. Det finns t ex den stora stjärnan som på står sig älska sina fans som grisar ner hela sviten bara för att man kan samtidigt som stora charmen kommer på så fort det finns en kamera i närheten.
 
Efter att ha jobbat på festival i många år kan jag konstatera att tyvärr många artister är otrevliga. Det finns t ex den stora stjärnan som på står sig älska sina fans som grisar ner hela sviten bara för att man kan samtidigt som stora charmen kommer på så fort det finns en kamera i närheten.
Blev nyfiken på vilken det är😃
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp