Fördjävligt !

Sv: Fördjävligt !

Ja, det var det.
Dock vet de inte om hunden först hade tagit sig lös, personen påstår det - eller om personen knutit loss hunden.

Iallafall så hade personen själv inte gått till polisen för att den hittat en hund - utan kontaktat någon och bett om hjälp därför att hunden som hän hade hemme kissade inne. Då hade den andra personen kontaktat polis som såg till att hunden kom hem till sin rätta matte.

Jag har förstått din åsikt. Och jag varken delar den eller respekterar den. Exakt den attityden som din gör att samhället ser ut som det gör. Mycket märklig människosyn.

Skönt att höra att hunden kommit tillbaka. Jag hoppas också att inte ägaren läser den här tråden.
Självklart är det fel att binda upp sin hund utanför affären, men det gör ju inte att man inte kan känna med ägaren. Man ska inte sätta sig över andra. Alla gör någon gång fel.
Härligt att allt slutade väl!

Precis och har man en hund som säger ifrån om någon olovandes försöker ta den så är den "folkilsken".

/KT
Håller med, det är hemskt att det alltid ska vara hundens fel allting.
:(

Förr när jag bodde i Fjärås och skulle handla i affären så fick hunden följa med och vänta utanför bara för att den så gärna villle vara med, inte för att jag var lat.
Min hund vill äta bajs och jaga bilar, men jag är konsekvent med hans uppfostran. Han får inte alltid göra vad han vill.

Håller med många andra om att det är väldigt dumt och oansvarigt att lämna hunden utanför affären! Det är inte rätt att stjäla den, men tyvärr är det en stor risk man tar.
Hoppas ägaren lärde sig en läxa.

Skönt att höra att hunden kommit tillbaka. Jag hoppas också att inte ägaren läser den här tråden.
Självklart är det fel att binda upp sin hund utanför affären, men det gör ju inte att man inte kan känna med ägaren. Man ska inte sätta sig över andra. Alla gör någon gång fel.
Härligt att allt slutade väl!

Jag hoppas tvärt om ja att hon läser den så hon får se att det finns folk som fattar ett o annat.

man knyter ALDRIG upp sin hund.

Till och med i går på SM satte jag hänglås på mina hundars burar. För annars kan folk öppna hundburen o stjäla dom.

Det måste vara skönt att kunna döma ut folk så lätt.
Grattis till dig för att du är så klok!

Tack ja det känns helt okej.

haft 4 hundar utan nån incident över huvudtaget... så jag använder lilla jag har innan för mössan. Det är lixsom det som det som är meningen med den knölen inte att mössan ska ha en plats o vara på.

Tack ja det känns helt okej.

haft 4 hundar utan nån incident över huvudtaget... så jag använder lilla jag har innan för mössan. Det är lixsom det som det som är meningen med den knölen inte att mössan ska ha en plats o vara på.

Jag har också haft flera hundar utan nån incident över huvudtaget... så jag använder lilla jag har innan för mössan, men jag kan ÄNDÅ känna med ägaren. Det är väl tur att alla är olika. Hur skulle det sett ut annars. Hujedamig.

Känner med ägaren när den inte beter sig som om det vore en plastkasse det knutit upp utanför affären.

Utan gör man det man kan för o förhindra tjuven då lider jag med folk.
Låser inte folk sin bil så känns det som de ändå inte värdera sakerna i den ändå eller cykel utan lås som blir stulen.

Man lämnar inte sin försvarslöse vän utan för en affär.

Jag försvarar inte på nåt sätt handlingen. Det är inte alls det jag säger. Jag tycker också att det är oansvarigt att binda upp sin hund utan uppsikt.
Det jag menar är att även om någon har gjort något dumt och korkat, så kan man känna med den personen. Eller i alla fall kan jag det. Bara tanken på att ens hund är försvunnen, oavsett om det är på ens eget ansvar eller inte, är ju fruktansvärd.
Hur som helst, så slutade detta lyckligt. Jag tror inte att ägaren kommer att binda upp sin hund fler gånger.

Så bara för att man känner för någon, får man inte ifrågasätta/kritisera handlandet som lett till det skedda menar du?

Jo absolut kan/ska man göra det. Man kan göra det på många olika sätt. Läs bara igenom den här tråden så ser du. Jag känner inte personen detta handlar om, så jag vet inte om det är någon som är världens mest olämpade människa att ha hund eller om det är en människa som har gjort en jäkla dum grej, men jag ser inte det som mitt kall att säga att den personen är dum i huvudet.
Återigen... alla är vi olika... och har olika sätt att uttrycka oss.

*kl*

Vilken tur att polisen kunde hitta hunden så fort!:)

Har läst igenom hela tråden och det stora dramat.
Vill bara säga att jag tror inte att det är som cirkus säger, att de som tycker att hundägaren är "boven i dramat" tycker att tjuven är bättre än din vän.
Jag tycker att det är sorgligt att man inte kan lita på att ens medmänniskor låter bli något som tillhör någon annan. Lämna hunden utanför affären skulle jag personligen inte göra hur som helst då man aldrig vet vad folk gör med ens djur om amn inte är i närheten och går något fel får hunden alltid skulden.

Däremot tycker jag att det är synd att hundägare inte inser att det inte är säkert att lämna hunden utanför. Har man hund ska man se till dens bästa, och vet man att det finns chans att hunden hamnar i fel händer utanför affären ska man välja att antingen lämna den hemma eller låta någon man känner hålla i hunden utanför.
Vi som hundägare har ett val! Vi kan välja att utsätta våra hundar för möjligheten att bli stulen utanför affären och ska välja bort det!
Vi ska kunna höja oss över de idioter som stjäl oskyldiga djur och välja vad som blir bäst för hunden i slutändan!

Jag hoppas tvärt om ja att hon läser den så hon får se att det finns folk som fattar ett o annat.

man knyter ALDRIG upp sin hund.

Till och med i går på SM satte jag hänglås på mina hundars burar. För annars kan folk öppna hundburen o stjäla dom.

Men..tänk efter..Är det inte i grund och botten förjävligt egentligen,att man inte kan lämna hunden utanför affären eller i bilen,utan att det är risk för att den blir stulen..?
Det förekommer även att lösa hundar blir stulna,och då finns ägaren i närheten..Ska jag inte ens våga ha hunden lös,med risk för att den blir inlockad bakom ett buskage och stulen?

Kan inte dom där förbannade stolpskotten köpa sig egna saker/djur,och ge fan i andras saker/djur?

Vad lever vi i för jävla samhälle??

Men..tänk efter..Är det inte i grund och botten förjävligt egentligen,att man inte kan lämna hunden utanför affären eller i bilen,utan att det är risk för att den blir stulen..?
Det förekommer även att lösa hundar blir stulna,och då finns ägaren i närheten..Ska jag inte ens våga ha hunden lös,med risk för att den blir inlockad bakom ett buskage och stulen?

Kan inte dom där förbannade stolpskotten köpa sig egna saker/djur,och ge fan i andras saker/djur?

Vad lever vi i för jävla samhälle??

Jo visst är det för jävligt.
Men spelar ju ingen roll hur illa man tycker det är.
Folk stjäl hundar och annat och vad ska man göra.... Därför binder man inte tex sin hund utanför en affär mm.

Jag binder ju inte min hund, just för jag tycker att tjuvar ska minsann låta min hund vara.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka