Fördjävligt !

Sv: Fördjävligt !

Bra idé !

Jag skall säga det till ägaren ! Jag visste inte hur lapparna var utformade, såg du lapparna i närområdet eller hos nån av SitSto försäljarna ?

Jag hoppas verkligen att hunden kommer tillbaka.

Ang att lämna hunden utanför affären antar jag att hundägaren själv förebrår sig tillräckligt. Hoppas att hon slipper läsa här.

Jadå ! Klart att hon förebrår sig själv !
Jag hoppas också att hon slipper få mer salt i såren.
Hon har iallafall fått ett mycket bra bemötande av polisen som just nu letar på ett speciellt ställe. (Inte kamphundstrase-varning)

Oj, stackars lilla vovve :(
Jag orkar inte ta upp vad jag tycker om att lämna hund utanför affär för det känns som om det är ett ganska uttjatat ämne utan jag håller bara alla tummar för att den lilla vovven ska få komma tillbaka till sin matte så snart som möjligt...

Håll koll på "Köp & Sälj"-sidorna på eniro.se ifall hon skulle vara stulen, vet många mystiska människor som annonerar där lite i "skymundan" för att de vet att blocket. se och andra större annonssidor söks igenom nästan på en gång.

*kl*
En gammal klasskompis knöt sin hund utanför apoteket, och sen var den också spårlöst borta. Efter tre veckors letande ringde personalen på ett äldreboende i närheten, och hade hittat hunden hos en gammal dam som kommit på att hon ville ha en hund.

En gammal farbror som bodde på samma gård som oss vart av mied sin hund utanför livsmedelsbutiken. Den hunden hitta dom en vecka senare i Vivalla skogen totalt söndersliten och uppbunden med ett kort koppel totalt chanslös.

Klart att hon har fått sig en tankeställare - hon är förtvivlad och letar efter sin hund på alla upptänkliga sätt - och hoppas självklart att den kommer tillbaka.
Och det betvivlar jag inte, jag tycker att Tora förstorade upp min reaktion något hiskeligt genom att upprepa min sk mobbningsattityd med mera. Det har inte med saken att göra, jag tycker det var klantigt-men jag önskar inte din kompis något ont för det.

Personligen tycker jag att det är fördjävligt att man inte KAN lämna sin hund utanför en affär därför att det finns idioter som stjäl hundar. Men det verkar ju vara olika åsikt om den biten.
Verkar det? Alla som har skrivit här inne tycker att det är förjävligt. Däremot anser man att eftersom att det i dagsläget inte går att knyta sin hund utanför affären i stockholmstrakterna att ägaren kunde förhindrat att hunden sprang bort/blev stulen.

Jag har så otroligt svårt att vi normala människor skall anpassa oss och gilla läget att det finns folk som inte kan skilja på ditt och mitt eller rätt och fel. Sen kan det gälla hundar utanför affärer som någon stjäl och då får hundägaren skylla sig själv eller tjejer med korta kjolar som får skylla sig själva om de blir våldtagna. Jag kan inte acceptera den inställningen
Det kan inte jag heller, och jag går med kort kjol trots risken. Däremot ansvarar jag för mig själv just då, däremot anser jag inte att jag får skyllla mig själv OM jag skulle bli våldtagen. Brottet är fortfarande lika allvarligt. Men har man en varelse att ansvara för och ta hand om anser jag att man inte knyter den utanför affären i ett område med mycket hög stöldrisk. Nu har det dock hänt och det är oerhört tråkigt, alla hoppas och håller tummarna på att hunden kommer tillbaka välbehållen.

Jag hoppas som sagt att hon inte läser denna tråd! :mad:

och att hon hittar sin hund igen.

Hundägare som binder upp sina hundar ensamma utanför affärer eller andra ställen är det inte ett dugg synd om. J-la stolpskott kallar jag såna:mad:

Trött på alla dessa snyfthistorier från oansvariga hundägare - lämnar de sina ungar i barnvagnen obevakade också tro?!

Hunden är tillbaka !

Polisen har i detta fall visat en betydligt trevligare inställning än de flesta här ! Mycket behjälpliga ! Och icke dömande !

Jag tycker än en gång att det är märkligt att man hellre tycker att hundägaren som är ett stolpskott än den som faktiskt stulit hunden.

Jag tycker än en gång att det är märkligt att man hellre tycker att hundägaren som är ett stolpskott än den som faktiskt stulit hunden.

Ärligt talat, så är ingen bättre än den andre i det här fallet!

Men vad bra att hunden kom till rätta, inte alla som har sådan tur.

Hunden är tillbaka !
Skönt att höra! :bow:

Jag tycker att det är jättemärkligt att du gång på gång hittar på vad andra tycker. Jag kan inte se ett enda inlägg i tråden där någon ursäktat tjuvarna. Däremot är folk förbannade på att hundägare inte tar ansvar för sina hundar iom den extremt höga stöldrisken i Stockholmsområdet. Tur att hunden är tillbaka och välbehållen.

Hunden är tillbaka !

Polisen har i detta fall visat en betydligt trevligare inställning än de flesta här ! Mycket behjälpliga ! Och icke dömande !

Var det nån privatperson som tagit med sig hunden?

Åh, vad härligt att höra att det har löst sig och att hunden är tillbaka hos sin matte igen! Tyvärr har mentaliteten i dagens samhälle blivit så att din hund inte är säker ens om du lämnar den i bilen medan du uträttar ett ärende.Men vovvens matte lämnar säkert inte sin kompis utanför affären igen!Önskar matte och hund en fortsatt bra dag och en stor eloge till polisen som så snabbt och föredömligt löste det hela1

Till exempel den som jag riktade förra svaret till - h*n kallade hundägaren för stolpskott.

Eller till den som uttryckligen säger att både undägare och tjuv är lika illa.
Jag kan för mitt liv ALDRIG hålla med om det. Om tjuven visste skillnad på rätt och fel så skulle alla hundägare kunna ha sina hundar utanför affären i 10 minuter...

Därför att många i den här tråden har inte någonstans ens nämt att det är fördjävligt att man inte kan lämna hunden utanför affären för att det finns idioter som stjäl hundar utan ENBART riktat sitt förakt på hundägaren.

Senast ändrad:

Det var väl en j-dra tur för hunden att den varken blev överkörd eller annat obehagligt. Om ägaren tycker jag inte ett dugg synd h*n borde inte ha hund - köp en i plysch i stället i så fall, så kan h*n ha den under armen när det ska handlas.

Och ja, jag tycker att oansvariga hundägare är ännu värre än de som snor hundarna, som att välja mellan pest o kolera ungefär.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka