Sv: Fördjävligt !
Sen mammas och pappas hund gick bort så låser de också alltid dörren så fort de är i trädgården. Vi själva låser inte så ofta men då vi bor så att man ser så fort det kommer någon som inte hör dit och alla sju familjerna känner varandra mycket väl så har vi inte kännt något behov av att låsa så fort vi går ut (har inget att stjäla heller).
Vissa saker var helt enkelt bättre förr.
Mvh
Tora
Jag tror att eftersom det är de flesta hundägares stora fasa att hunden ska bli stulen så reagerar man så negativt.
Det har ju blivit så vanligt med hundstölder att det känns som "normalt" att inte binda hunden ute utan uppsikt.
Ungefär som att folk låser dörren till huset även när de är hemma och inne i huset. ( Även om de bor ute på landet).
Jag vet folk som är skitförvånade och nästan blir arga över att jag sällan låser dagtid om jag är i eller nära huset. Jag låser däremot om jag ska jobba mer än en 5-10 minuter längst bort på tomten. ( Där jag vare sig hör eller ser om någon går in på gårdsplanen.)
/KT
Sen mammas och pappas hund gick bort så låser de också alltid dörren så fort de är i trädgården. Vi själva låser inte så ofta men då vi bor så att man ser så fort det kommer någon som inte hör dit och alla sju familjerna känner varandra mycket väl så har vi inte kännt något behov av att låsa så fort vi går ut (har inget att stjäla heller).
Vissa saker var helt enkelt bättre förr.
Mvh
Tora