Fördjävligt !

Sv: Fördjävligt !

Men..tänk efter..Är det inte i grund och botten förjävligt egentligen,att man inte kan lämna hunden utanför affären eller i bilen,utan att det är risk för att den blir stulen..?
??

Jo, det är jätteilla. Men varken du eller jag äger möjlighet att ändra detta faktum. Man kan jobba för minskad kriminalitet på många sätt, men att göra min egen hund till ett av offrena ser jag inte skulle hjälpa till att minska kriminaliteten.

En gammal farbror som bodde på samma gård som oss vart av mied sin hund utanför livsmedelsbutiken. Den hunden hitta dom en vecka senare i Vivalla skogen totalt söndersliten och uppbunden med ett kort koppel totalt chanslös.

Fy vad hemskt:cry: Stackars hund och stackars farbror

Nä min hund stannar hemma eller (sitter i bilen om jag ska handla en snabbis). Min skulle gladeligen följa med vem som helst om de pratade vänligt med henne plus att hon skulle hälsa glatt på varenda en som gick förbi.

Senast ändrad:

Känner med ägaren när den inte beter sig som om det vore en plastkasse det knutit upp utanför affären.

Utan gör man det man kan för o förhindra tjuven då lider jag med folk.
Låser inte folk sin bil så känns det som de ändå inte värdera sakerna i den ändå eller cykel utan lås som blir stulen.

Man lämnar inte sin försvarslöse vän utan för en affär.

:bow: Håller med fullständigt!

När världen ser ut som den gör, skyddar man väl sig så gott det går.
Men har ingen tänkt på att ägaren kanske är en person som är lite "sävlig", en liten aning efter eller nåt.
Eller har problem med att läsa, för så mycket som det står i tidningar och internet så kan man inte ha missat det.
Enda orsaken till förståelse från mig om det skulle vara så.

Till exempel den som jag riktade förra svaret till - h*n kallade hundägaren för stolpskott.

Eller till den som uttryckligen säger att både undägare och tjuv är lika illa.
Jag kan för mitt liv ALDRIG hålla med om det. Om tjuven visste skillnad på rätt och fel så skulle alla hundägare kunna ha sina hundar utanför affären i 10 minuter...

Därför att många i den här tråden har inte någonstans ens nämt att det är fördjävligt att man inte kan lämna hunden utanför affären för att det finns idioter som stjäl hundar utan ENBART riktat sitt förakt på hundägaren.

håller med :bow:

Men..tänk efter..Är det inte i grund och botten förjävligt egentligen,att man inte kan lämna hunden utanför affären eller i bilen,utan att det är risk för att den blir stulen..?

Det är knappast ingen som blir upprörd över att man inte kan ställa sin cykel olåst på stan, vad tänker folk med när de tror att hundar ska få vara ifred från stölder?
Lämna hunden obevakad? Suck.

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka