Sv: Förbud mot rakade mular
***Raderat***
***Raderat***
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Känselhåren har en funktion och de känner av vad som finns på marken och även vibrationer i luften. Det är därför dom föds med dessa strån. Mår dom sämre? Det kan inte jag svara på men dom mår iallafall INTE bättre av att bli rakade så...varför göra det överhuvudtaget???emelit skrev:Kan du ge bevis på att hästen mår sämre utan känselhår?
Piraja skrev:Känselhåren har en funktion och de känner av vad som finns på marken och även vibrationer i luften. Det är därför dom föds med dessa strån. Mår dom sämre? Det kan inte jag svara på men dom mår iallafall INTE bättre av att bli rakade så...varför göra det överhuvudtaget???
Gör det ont att låta hästen vara som den är skapt??? Måste man "göra om den" för att den ska vara vacker? I så fall passar nog en "barbiehäst" bättre för dem som inte kan låta hästen vara häst så långt det går. Det är illa nog med allt annat vi utsätter dom för.![]()
emelit skrev:Men då borde vi ju inte klippa öronhår, hovskägg, klippa hästen på vintern osv osv.
Tar inte hästen någon som helst skada ser jag inget behov av ett förbud.
Han_naH skrev:För att den inte ska trassla in sig i tyglarna?
Skämtåsido. Jag tycker det är mer praktiskt, och det är också en sådan här grej som jag är uppvuxen med, precis som du antagligen är van vid långa manar. Dessutom är en kort man lättare att knoppa![]()
Antar att olika grenar skiljer sig åt ganska ordentligt på vissa punkter.