H
Hemlig21
Hej, skriver med anonymt nick då detta är lite känsligt. Vi fick en ny kollega för ett tag sedan, våra roller är såna att hon är min arbetsledare och har huvudansvaret över det jag gör. Jag tex ringer in henne när jag behöver hjälp eller en utvärdering i något. Vissa gånger är det ofta andra mer sällan. Ett tag behövdes det ganska ofta ca 5 gånger per arbetspass och vi lärde känna varandra riktigt bra, hade kul ihop osv. Hon var även ganska nervös i det hon gjorde så jag hjälpte henne med det jag kunde. Efter ett tag blev hon dock lite flirtig eller vad man skall säga, det sades väldigt gulliga saker från hennes sida till mig. Jag blev lite förvånad och svarade dock aldrig tillbaka. Det fortsatte så ett tag och jag slutade tänka på det, det var liksom "sån hon var" tänkte jag men började mer och mer uppskatta det men hoppades samtidigt att hennes kollegor aldrig hörde det hon sa till mig. Det hade nog inte fallit så väl ut då dessa har ett väldigt proffesionellt bemötande gentemot oss andra. En dag ringde hon mig på jobbet (jobbfråga) och avslutade med "puss och kram vi ses imorgon" och jag hörde att hennes kollega satt i bakgrunden. Efter det har hon varit iskall mot mig, bemöter mig som att jag inte finns eller som att hon glömt vad jag heter. Är vi någon gång själva är hon enormt kort mot mig men samtidigt väldigt nervös och skakig. Jag skulle gissa att hon fått en tillsägelse men vad vet jag? Det jag vet är att jag saknar henne nåt enormt, jag har svårt att sova, svårt att koppla av och mitt arbete känns katastrofalt. Jag blir så jäkla stressad bara av att vara där och veta att hon är i närheten. Nästan som att jag vore kär, men varje gång vi ses är hon lika kall och har varit några veckor nu. Jag vet inte riktigt vad eller hur jag skall göra. Har heller aldrig definierat mig som bisexuell på något sätt men någon känsla för henne har jag. Kan tillägga att jag är förlovad och hon är gift sen många år tillbaka. Hon är också säkert 15 år äldre än jag. Vet inte riktigt hur jag skall hantera hela situationen, mig själv osv. Egentligen skulle jag vilja fråga henne rakt ut men jag kan inte med, i synnerhet inte som hon verkligen skyndar sig iväg från mig. Vad gör jag med detta? Och varför har hon blivit såhär? Skulle så gärna vilja veta vad som hände och varför hon tycks hata mig. Har liksom ingen annan att fråga då detta känns ganska tabubelagt både proffesionellt och personligt.