Tack! Då tänker jag i nog rätt banor iafVi har 15,5 tum, dottern är 10 och knappt 140 cm, normalbyggd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack! Då tänker jag i nog rätt banor iafVi har 15,5 tum, dottern är 10 och knappt 140 cm, normalbyggd.
Ni som har barn i 8-10 års åldern, vad har de för tumstorlek på sina sadlar? Sitter och funderar på att köpa begagnat, tänker såklart prova hur han sitter i den först men vet knappt ens vart jag ska börja nu känns det som Tänkte att det kan vara bra med nån riktlinje iaf. (Normalbyggd unge på ca 135-140 cm)
I vårt fall använder barnet ifråga någon av mina sadlar, oftast den som är 16,5 tum. Givetvis är det inte en optimal storlek för henne men det funkar bra Hon är närmare 140 cm lång, tror jag, snart tio år. Liten rumpa dock
Sadelstorlek har ju inte bara med rumpstorlek att göra utan även benlängd.
Sadeln jag fick tag på till sonen i somras var 16,5 som var hyfsat lagom till hans ca 150 cm.
Sen beror det ju också lite på vad som får plats på respektive ponnys rygg.
Så tråkigt. Ponnytanten verkar ju ha varit en riktigt perfekt kompis!Fick precis veta att ponnytanten ska flytta till Nässjö och bli sällskapsponny har haft något på känn sen ägaren fick barn i november. Är dock väldigt glad att de inte väljer att ta bort henne utan har hittat ett nytt hem! Hennes 10-åriga avkomma flyttar också med och ska betäckas där. Usch så tomt det kommer att bli!
Visa bifogad fil 65985
Hon rider på ridskola varje fredag och varannan måndag. Ridskolan har också ett fodervärdssystem som helt klart är ett alternativ framöver! Men vi har ca 6 v kvar med ponnytanten först sen finns det en d-ponny i stallet vars ägare erbjudit A att rida den flera gånger så det kanske kan bli något sen. Vi får seSå tråkigt. Ponnytanten verkar ju ha varit en riktigt perfekt kompis!
Har ni hunnit fundera på hur ni ska fortsätta ridningen utan henne? Minns jag rätt om ditt barn rider på ridskola också?
Skönt att det finns alternativ! Se till att njuta av tiden kvar nuHon rider på ridskola varje fredag och varannan måndag. Ridskolan har också ett fodervärdssystem som helt klart är ett alternativ framöver! Men vi har ca 6 v kvar med ponnytanten först sen finns det en d-ponny i stallet vars ägare erbjudit A att rida den flera gånger så det kanske kan bli något sen. Vi får se
Det ska vi verkligen göraSkönt att det finns alternativ! Se till att njuta av tiden kvar nu
Det är ju möjligt att köra in ponnyn om den verkar lämplig till det, svårare att få den mer viktbärande. Russ är väl ofta (om än inte alltid) inkörda och ett stort kan ta 60 kg.Börjar landa i att det kommer bli ett ponnybyte framöver. Vår nuvarande shettis älskar körningen men tycker verkligen inte att det är roligt i volten. Han tappar helt gasen och blir bara stående. Springer jag med så rör han sig framåt med missnöje. Framför vagnen är han en helt annan ponny, pigg och fartfylld. Känns som att körningen är hans område.
Sitter och tittar lite på ponnyer. Helst av allt skulle jag vilja hitta en nybörjarponny som är inkörd och som bär upp mig på 60kg. Men känns som att jag kanske får tumma på något. Då är ju frågan, är körningen eller viktbärande viktigast?
Tänker att körningen blir ett roligt komplement men samtidigt vore det ju smidigt om jag kunde trimma ponnyn..
Börjar landa i att det kommer bli ett ponnybyte framöver. Vår nuvarande shettis älskar körningen men tycker verkligen inte att det är roligt i volten. Han tappar helt gasen och blir bara stående. Springer jag med så rör han sig framåt med missnöje. Framför vagnen är han en helt annan ponny, pigg och fartfylld. Känns som att körningen är hans område.
Sitter och tittar lite på ponnyer. Helst av allt skulle jag vilja hitta en nybörjarponny som är inkörd och som bär upp mig på 60kg. Men känns som att jag kanske får tumma på något. Då är ju frågan, är körningen eller viktbärande viktigast?
Tänker att körningen blir ett roligt komplement men samtidigt vore det ju smidigt om jag kunde trimma ponnyn..
Varför inte? Jag körde in en 24-åring för några år sedan...Men en sådan gammal ponny kanske man inte kan räkna med att köra in tänker jag.
Så fina vännerMockade hage och stod väl i min egen lilla värld. Hörde någon fnittra och tittade upp. Upptäckte barn och cob, så här: