Åh vad fina de är!Visa bifogad fil 35930
Hoppade idag och det gick så himla bra !
Maken till smart ponny som tog sig an uppgiften utan problem trots att hon inte hoppat alls mycket. Tycker dottern var duktig också.
Mvh Miks
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh vad fina de är!Visa bifogad fil 35930
Hoppade idag och det gick så himla bra !
Maken till smart ponny som tog sig an uppgiften utan problem trots att hon inte hoppat alls mycket. Tycker dottern var duktig också.
Ah då förstår jag! Det är skönt med en ponny man kan lita på i stallet.Jag har sagt till dottern att vi kan lämna tillbaka ponnyn när vi vill och att vi inte måste ha kvar den om hon inte tycker det är roligt. Men hon gillar ju ponnyn i övrigt då hon är en riktig klippa att sköta om och hon sköter sig ju hyfsat om jag är nära. Så vi får se.
Tyvärr finns det inte så många lämpliga ponnyer att låna här omkring. Hade ute annonsen tre månader trotts att jag fått napp direkt just för att se om vi skulle få fler alternativ även om ponnyn verkade perfekt när vi var och tittade på den under vintern, och fick inget mer svar. Så ska vi ha en lämpligare ponny så får vi nog köpa en. Men så länge dottern ändå vill fortsätta rida henne så får hon ha kvar henne. Som tur är kastar hon inte av henne utan gör såna ner med huvudet i backen och stanna och skjuta rygg lite så dottern glider av...
Taack ja de var så duktiga båda två. Oavsett hur vi gör med fodervärd så ska hon hållas igång här nu under hösten så jag hoppas såklart att det ska fungera bra. Ville lägga in en film men jag klarar inte av det tydligen så det får bli bilder.Åh vad fina de är!
Mvh Miks
Såna har de på 4h-gården där vi stod med hyrponnyn i sommras! Perfekt m färgkodad tygelVarit på Hööks idag och uppdaterat barnens utrustning. Svindyrt
Köpte tyglar, islandshästvarianten med karbinhake, skinn med gummering på ena sidan. Jag vill att det ska gå snabbt att byta. Min tanke är att sätta färgad tejp på lämpliga ställen för att kunna instruera tygellängd. Hur gör ni andra? Jag kräks på att säga korta tyglarna hela tiden
Mvh Miks
Jag har funderat på grästygel men jag är rädd att det finns risk att dottern fastnar i den med sälerhetsvästen eller på något annat sätt om hon av någon anledning ändå råkar åka av. Har hört att sådana olyckor har förekommit... Eller att ponnyn råkar fastna med den i nån gren när hon drar full fart rakt in bland träden för att ta närmaste vägen hemAh då förstår jag! Det är skönt med en ponny man kan lita på i stallet.
Borde det inte gå att ha typ grästyglar på ponnyn om den drar ner huvudet? Det är ju inte så kul att ploppa av oavsett om det är flygmetoden eller glidmetoden. Även om glid definitivt är att föredra
Mvh Miks
Det finns det ju alltid någon liten risk för. Å andra sidan kan hon fastna i annat också. Vad gäller ponnyn skullejag tro att tyglarna fastnar före grästygeln. Den hindrar även hästen att bocka hävdar några siter. Även shettisen kanske kan provaJag har funderat på grästygel men jag är rädd att det finns risk att dottern fastnar i den med sälerhetsvästen eller på något annat sätt om hon av någon anledning ändå råkar åka av. Har hört att sådana olyckor har förekommit... Eller att ponnyn råkar fastna med den i nån gren när hon drar full fart rakt in bland träden för att ta närmaste vägen hem
Tänker att tyglar har lägre brottstyrka än grästygeln eftersom den är delad, men det är bara min föreställning...Det finns det ju alltid någon liten risk för. Å andra sidan kan hon fastna i annat också. Vad gäller ponnyn skullejag tro att tyglarna fastnar före grästygeln. Den hindrar även hästen att bocka hävdar några siter. Även shettisen kanske kan prova
Mvh Miks
Exakt! Hade de där hängt i butiken hade jag huggit dem! Jag tänker mej att jag kan tejpa färgade tejpbitar på några av stopparna så kan jag åstadkomma samma funktionSåna har de på 4h-gården där vi stod med hyrponnyn i sommras! Perfekt m färgkodad tygel
Ffa så har jag för många kg för att rida, men till nästa sommar hoppas jag att vi kan rida ihop jag jobbar hästen från marken@Ninnurur åh! Dröm att kunna rida ut tillsammans Fast ni kanske inte känner er riktigt så säkra ännu?
Mvh Miks
Jag har funderat på grästygel men jag är rädd att det finns risk att dottern fastnar i den med sälerhetsvästen eller på något annat sätt om hon av någon anledning ändå råkar åka av. Har hört att sådana olyckor har förekommit... Eller att ponnyn råkar fastna med den i nån gren när hon drar full fart rakt in bland träden för att ta närmaste vägen hem
Våran tjej har en från Lami-cell, dyr men värt varenda krona då den är oslagbar i passform och är godkänd.Vad har ni för hjälmar till era barn?
Har haft en billigare variant från Red Horse. Vg1 godkänd men känns lite plastig och jag är inte helt nöjd med passformen.