Föräldralediga samtidigt?

Sv: Föräldralediga samtidigt?

Smart. Jag tänkte inte på att jag kunde logga in och kolla själv och faktiskt så har jag kvar min SGI, inga förändringar.
SkÖNt. Fast rent teoretiskt borde jag vara nollad.

Men jag har läst eller hört nånstans att när man börjar jobba igen och har intentionen att jobba minst sex månader så får man tillbaka sin gamla SGI. Eller något sånt?

Reglerna är ju inte helt glasklara och väldigt luddiga!

Jag tror att det kan vara så att du hamnat under radarn. Hade du tagit ut de återstående 2 dagarna så hade de ju sett att du varit hemma. De kan säkert kolla upp att du inte haft någon inkomst men om de inte kollar så skulle jag tro att de antar att du inte varit föräldraledig.

Precis. Jag har ju inte anmält till dom att jag börjat jobba utan bara slutat begära ersättning.

Enligt dom kunde jag ju lika gärna börjat 1 oktober då hennes pappa började plocka dagar.

Nåväl.
Vi får hoppas att jag inte blir sjuk inom de närmaste tre månaderna helt enkelt :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 003
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 776
Senast: Snö
·
Småbarn Dottern började förskolan i höstas samtidigt som jag började studera. Sedan i början på december har jag hoppat av studierna och tagit...
Svar
17
· Visningar
4 382
Senast: Smulu
·
Övr. Barn Hej! Är sedan ett halvår sambo och för 6 v fick vi vår första barn. Vi flyttade till annan del av landet för ca ett halvår sedan pga att...
2
Svar
39
· Visningar
6 159
Senast: sona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar