Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har massa dagar kvar, har sparat hur mkt som helst. Perfekt att ha till sommarlov, jullov, korta av dagistid osv
Hade vi bara haft jobb som tillät att "bara" vara tillgänglig 50% så hade vi nog delat en ganska stor del av tiden innan förskolestarten så. Med de jobb vi nu har (och som vi är utbildade för) så skulle det tyvärr bara leda till samma problematik som Mitten beskriver, med att vi skulle "halvjobba" mest hela tiden, även som föräldralediga.
Kanske skulle det funka om vi testade igen någon gång, när jag lärt mig . Min man tyckte det funkade bra, till exempel.
Ja, det där att sätta gränser runt sig själv tror jag man har nytta av i många sammanhang. Det borde ju minska risken att man blir utbränd någon gång t ex.
*KL*
Tusen tack för alla era inlägg. Nu känner jag mig ännu säkrare på att vårt tänkta upplägg kommer att gå bra. På måndag lämnar jag in min budget för nästa år där jag lagt ut mig själv med 50% from efter semestern (sedan finns det lösning om allt inte går enligt planerat).
Visst kan jag känna att jag har en liten oro angående min förmåga att vara där och då och blockera mig med en massa jobbtankar. Men jag ser det som ett tillfälle att utveckla mig själv till att bli en person som bättre kan fokusera mer på den uppgift som ligger för handen och inte sväva i väg en massa både i tanke och handling. (Dvs inte göra som jag gör nu, tittar på skidor på tv samtidigt som jag jobbar lite och skriver svar på detta inlägg....)