Föra över hund från liverpool till sverige??

Sv: Föra över hund från liverpool till sverige??

Kl och fråga om flygtransport fr UK

Jag har letat lite intressanta linjer i UK, men importen stuper alltid på att det är ett dj*kla pyssel att flyga in hunden/hundarna till Sverige.

Numera är det väl bara Trust och ev AAinternational som transporterar hundar och det kostar betydligt mer än om man kunde flyga över och hämta hunden själv?
(Inget av de vanliga bolagen tillåter så vitt jag förstår transport av djur fr UK!)

Eller har någon här någon annan smart "import väg"?

/Swat

Forra varen var jag informerad att om man bokar for att flyga sjalv med hund ar det bara BA som flyger hundar ... atminstone fran USA.

(Inget av de vanliga bolagen tillåter så vitt jag förstår transport av djur fr UK!)

Eller har någon här någon annan smart "import väg"?
Jovisst, tillåter bolagen att du tar med dig hunden på samma plan som du själv åker. Men normalt får det gå via ett transportbolag. Du vill ju ha hunden på samma plan som du själv kör så fråga flygbolaget vilket transportbolag de rekommenderar så ordnar sig allting. Kom ihåg att SAS gärna hittar på egna regler som inte alls stämmer överens med reglerna diverse myndigheter har så dem får man tjata på ifall man vill att de ska ta hunden med på planet. SAS ogillar att flyga djur och försöker till varje pris undvika det. British Airways är bättre och även BMI ifall man hittar en sådan flight som passar.

Jag förmedlade en avelstik från England för inte alls så länge sedan och den skickades enbart med transportbolag då köparen träffat den tidigare på utställning i England och inte kände behovet av att åka över. Den skickades med http://www.petairuk.com/ och British Airways. Flög från London Heathrow till Göteborg Landvetter. Säljarna tog den till Heathrow och köparna hämtade den i Göteborg.

Hej,

Jag tror tyvärr du kommer bli lurad. Jag letade efter en engelsk bulldog och hittade en annons på några som bara kostade 12 000 kr istället för 18 - 20 000 kr.

Jag mailade annonsören och fick reda på att hon kunde skicka valpen via flyg hon skulle fixa alla sina papper via sin kennel m.m. Allt lät väldigt seriöst. Jag började fundera lite efter mail nr 3 varför hon inte frågade mer om mig och vad jag var för person, tänkte dock att jag skrev ett långt första mail som beskrev mina hundkunskaper, familjeförhållanden, hur hunden skulle få det hos oss m.m.

Blev fundersam när hon undvek att ge mig sitt kennelnamn, fick fråga flera gånger men fick det aldrig.

Sedan i mail nr 7 från henne kom det om du sätter in pengarna på detta konto som var till flygbolaget (kollade upp det och det gjorde det inte alls) det var en kostnad på 4000 kr så skulle hon skicka valpen och jag skulle t o m få den gratis. Hon hade två kvar som hon bara ville bli av med. Precis som i ditt fall så hade hon ärvt dem av sin farbror som hastigt dött och hon födde upp en helt annan ras och var ej intresserade av att behålla dessa.

Jag svarade henne att om hon skulle skicka hunden ville jag ha ett spärrat konto som internetgirot, jag skulle godkänna att hon fick pengarna när jag fick hunden för att det skulle bli en säker affär för oss båda. Vid det här laget var jag 100% övertygad om att det var lurendrejeri, men jag ville vara lite dum mot henne och se vad hon skulle svara :devil:. Fick inget svar från henne mer även fast jag mailade ett par gånger till och frågade när hon skulle skicka valpen.

Kan även nämna att hon kunde svenska (inte den bästa, men ändå) och hon bodde i England.

Jag skulle akta mig väldigt mkt om jag vore dig, tyvärr försöker hon nog lura av dig på pengarna.

Hoppas det går bra oavsett och att du hittar en fin hund vare sig det är från England eller Sverige :-)

Kan även nämna att hon kunde svenska (inte den bästa, men ändå) och hon bodde i England.
Detta är ju ett stort varningstecken eftersom personen som luras oftast inte alls kan svenska utan använder google translate för att översätta. Därför blir språket dåligt, en del ord brukar till och med vara rent ut sagt konstiga i sammanhanget bara för att det är en direktöversättning.

jag tycker inte att du ska köpa hunden ... jag har varit med om samma sak precis just nu sitter och pratar med en kvinna vars farbror gick bort för någoon vecka sen och hon vill bara ta 2600 kr för transport kostnaden .. va heter hon som du skriver med ? :)

Hej, jag har hittat en hund i liverpool och damen har skickat bilder på dem och hon kan svenska!
Jag har hört att vissa har blivit lurade när dem har köpt hund utomlands..
Men jag undrar vad det kostar för en golden retriever som är 14 år gammal att åka med flygplan(hon säger att det kostar 2600kr) finns det billigare eller är det billigt?
Kommer det extra kostnader?
Har aldrig köpt hund från andra länder!
Tips någon, är tacksam för svar!
:)

hetter hon ANN & GENARRO????

Det låter som en variant på nigeriabrev. Liknande bedrägerier har gjorts med påstått existerande chihuahuor där priset har varit mycket lågt. Folk har betalt pengar men aldrig fått någon valp.

Tydligen förekom det något liknande för några år sedan, men mer som ett hoax än bedrägeri.
http://www.hoax-slayer.com/golden-retriever-hoax.html
http://www.snopes.com/critters/crusader/golden.asp
http://www.dogbreedinfo.com/scammingbuyers.htm
http://www.goldenretrieverforum.com...iscussion/103380-beware-puppy-buyer-scam.html

Då är det här samma person som jag hittade idår.för hon bor i Liverpool..
http://www.ljusdaltorget.se/index.p...14&show_torg_namn=bollnas&search_word=&l=&l2=

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 544
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Hej kompisar, det börjar äntligen bli dags för mig att planera flytt och resa hem till Sverige från Tyskland, för mig själv, häst och...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 318
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 085
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka