För tionde gången - vad gör du just nu?

Status
Stängd för vidare inlägg.
:banghead::banghead::banghead: Bli så trött på mig själv,luftvärmepumpen går inte,varför?? Kollar dosan,inget fel där,kollar säkringen....som löst ut,trycker tillbaka den,då går den igen ihop med ihop med den där säkerhetssäkringen (kommer inte på vad den heter)
Funderar och inser att jag nog dragit en skruv genom elledningen när jag skruvade upp sista huspanelen :turd::arghh::rage: hur korkad får man bli?
Så nu är frågan ska jag ta skämskudden o ringa elektriker i morgon o erkänna min dumhet eller laga skiten och låssas som det regnar? Enda "problemet" elkabeln sitter på husets utsida,kanske blir tokigt om man skarvar ihop den då, någon??!! @ MacGyver hallååååååå!

Det var alltså jordfelsbrytaren som löste ut, eller?

Kan du laga kabeln själv? På ett säkert sätt dvs inte med eltejp och sockerbit?

Sockerbitar är dyyyyyra, naja ihop kabeln bara eller slå i spikar i väggen med lite mellanrum och naja ledarna om dom så dom inte kommer i kontakt med varann. Funkar finfint! :D

Sockerbitar är dyyyyyra, naja ihop kabeln bara eller slå i spikar i väggen med lite mellanrum och naja ledarna om dom så dom inte kommer i kontakt med varann. Funkar finfint! :D

Utomhus? Tja om man inte vill att försäkringen ska täcka ett ev elfel och husbrand så kan man alltid göra så.

Så heter den ju och på B är svaret njaaaaa :o,jag hatar el och denna kabel är ju på utsidan av huset så jag vet inte riktigt vad som är rätt om jag inte ska montera en dosa under panelen men det blir ju bökigt.

Och du var ju inte till någon hjälp,tattar lagning vil jag inte utsätta mitt helrenoverade nya hus för.
Bättre kan du!

Så heter den ju och på B är svaret njaaaaa :o,jag hatar el och denna kabel är ju på utsidan av huset så jag vet inte riktigt vad som är rätt om jag inte ska montera en dosa under panelen men det blir ju bökigt.

Ring din elektriker imorgon och berätta vad du gjort istället. Man ska inte greja med el om man inte vet vad man gör.

Här är min elinstallation i rummet som går runt 3 av väggarna. Skitpraktiskt för då är det bara att naja fast sladdarna där man vill ha ström och slipper vägguttag. :up:

@dobbis har du ett hum hur man skarvar en kabel så finns det skarvdosor att köpa som är täta och kan användas utomhus.
Ja jag har mer än ett hum,men blev osäker iom att den sitter utomhus,även om det blir under nya ytterpanelen och ville helst slippa dosan då den tar för mycket plats bland isolering och tvärpinnar och så då alla kablar/slangar till pumpen.
Ja får väl felsöka imorgon o se om jag har skruvat i kabeln eller om det hände något när jag vred på utedelen av värmepumpen eller uppe där den kommer ut genom väggen.
Har man inte jobb så skaffar man sig! och jag som var så glad för att jag äntligen kunde sluta klättre upp o ner på stegen ,sluta konka runt på 5.20m ytterpanel brädor,sluta arbeta ute under press.....bläääääääääääääää

@dobbis googla på kabelskarv så borde du fåt upp passande skarvdosor du kan använda dig av alt så åker du till en elgrossist och frågar dom. Vänd dig inte till någon stormarknad för byggvaror för dom har ofast inte den rätta kompetensen för att hjälpa till vid sådana här frågor.

Ja jag har mer än ett hum,men blev osäker iom att den sitter utomhus,även om det blir under nya ytterpanelen och ville helst slippa dosan då den tar för mycket plats bland isolering och tvärpinnar och så då alla kablar/slangar till pumpen.
Ja får väl felsöka imorgon o se om jag har skruvat i kabeln eller om det hände något när jag vred på utedelen av värmepumpen eller uppe där den kommer ut genom väggen.
Har man inte jobb så skaffar man sig! och jag som var så glad för att jag äntligen kunde sluta klättre upp o ner på stegen ,sluta konka runt på 5.20m ytterpanel brädor,sluta arbeta ute under press.....bläääääääääääääää

Finns smidiga kabelskarvar att köpa som inte är så stora och klumpiga.

Nu ska jag somna hungrig...

Hunden och katten snarkar ikapp på MIN sida av sängen! Förstår inte varför dom ska trängas med mig när det finns 90 cm till av sängen som dom kan utnyttja istället :crazy:

Det ar markligt det har ... men jag har borjat laga mat igen. Mycket sakta och forsiktigt, men jag lagar mat.:eek: Kanske for att det kanns battre nar jag dricker vin pa kvallen om jag "slavat i koket" :angel: forst.:confused: ... Nu ar det nog dags for pafyllning av vinet. :p och sedan blir det en tidig kvall i dag ... Jag ar helt slut idag, det maste vara vadret och mycket att gora ... for inte kan det vara vinet?:nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 121
Senast: Migo
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
611
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
958
Kropp & Själ Jag går hos en psykolog på grund av bland annat ångest och har fått i "läxa" att göra avslappningsövningar/ guidad meditation några...
Svar
3
· Visningar
284
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka