För tidigt?

Sv: För tidigt?

Jag tycker att det är för tidigt. Barn är inte något man bara "skaffar" för att man är lite bebissugen, det är ett livslångt ansvar.

Jag tycker i allmänhet att folk tar för lätt på sånna här saker i dagens läge. Visst att man kan klara sig som ensamstående, men vi vet alla att det inte är enkelt.

Att ha känt någon i två månader känns alldeles för lite. Man känner ju faktiskt knappt varandra då. Jag har känt min grabb i 2½år, men upptäcker ändå hela tiden nya saker hos honom. Och jag kan säga med handen på hjärtat att om vi hade flyttat ihop efter knappt 6mån så hade vi inte varit tillsammans idag. Och då är det ju inte ens ett barn inblandat. Vi bor fortfarande på varsitt håll.

Om ni nu skall vara tillsammans resten av livet eller hur ni tänker, varför ha bråttom? Ni hinner!

Att planera barn efter 2 månader tycker jag känns oansvarigt och naivt, så jag tycker att du/ni skall vänta.

Sv: För tidigt?

Ja vad som är för tidigt är ju svårt att säga tror egentlligen att det kanske inte finns nått sånt om allt känns rätt. När jag träffade min sambo sa det bara klick från första början , vi strulade en gång sen träffades vi 2 vecker senare men då hände inget å så träffades vi ytterligare en gång ca 1½ mån senare vilket vi då blev tillsammans. Vi flyttade ihop 1 mån senare å allt var bara så himmla RÄTT från bådas sidor så det var ju ömsesidigt efter ca 6 mån förlovade vi oss å när vi hade vart tillsammans i ca 8 mån så fick vi reda på att jag var gravid vilket vi båda var jätteglada över hehe. Nu idag så har vi 3 underbara barn tillsammans å vill inte leva utan varann även om vi har haft våra gräl m.m men det har nog alla men som det verkar nu så är det vi för ALLTID. Så jag tycker att ni ska köra på om allt känns bra :-)

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 645
Senast: orkide
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 986
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Hur gamla känner ni er? Och hur gamla tror folk att ni är? Jag är dryga 40, och jag kände mig länge mycket äldre än jag egentligen var...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
7 043
Senast: Lazy Lady
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar