Sv: För många utekatter i området!!
Så skulle jag aldrig göra! Du vet inte när katten blev dräktig och vilket datum ungarna förväntas födas mm
Jag tycker det är ansvarslöst att släppa ut katten bara för att den ska bli dräktig, så svårt är det inte att få tag på en okastrerad hanne som dessutom är innekatt.
Jag definerar dom som ägarlösa utelevande katter som lever på det dom får tag på.
lisa skrev:Jag skulle gärna vilja att min hona (i framtiden då alltså, nu har jag ju en steriliserad gammeltant) får gå ute och bli med ungar "naturligt", det skulle ju inte gå om alla hankatter var kastrerade.
Så skulle jag aldrig göra! Du vet inte när katten blev dräktig och vilket datum ungarna förväntas födas mm
Jag tycker det är ansvarslöst att släppa ut katten bara för att den ska bli dräktig, så svårt är det inte att få tag på en okastrerad hanne som dessutom är innekatt.
lisa skrev:Om vildkatter definieras som utekatter som är okasterade och saknar ID-märkning, ja då antar jag att vi haft två vildkatter i våran familj som knappt gick utanför tomten
Jag definerar dom som ägarlösa utelevande katter som lever på det dom får tag på.