För lite mjölk?

Sv: För lite mjölk?

Jag anser att man kan ha för lite mjölk. Jag har försökt både amma och pumpa ur till tre barn men det har liksom aldrig blivit någon mängd av det, eller vad sägs om 20 ml sammanlagt per dygn från båda bröstet efter att ha pumpat i 30 minuter på varje? inte konstigt att Elin var skithungrig efter några dygn. Detta var mängden jag fick ut efter att ha pumpat i 2 månader, var tredje timme... jag slutade pumpa när bröstpumpen dog, bara sådär tvärt....

Du kan inte säga hur mycket eller lite mjölk du har baserat på vad du får ut med pumpen. Släpper inte mjölken till kan du pumpa i evigheter utan att få ut något, även om brösten är proppfulla med mjölk.

Som jag nämnde tidigare pumpade jag mycket med första barnet. Sålde 20 liter till neontalen på tre månader, utöver det barnet åt + sparat i frysen till senare. Jag hade också tillfällen då det var tvärkört att försöka få ut något med pumpen. 10ml är väl ungefär vad jag kunde få ut då (från båda brösten) om inte mjölken rann till.

Så vad gjorde jag för fel eftersom det inte kom nån mjölk när jag nu tydligen måste ha haft en del då?? Missade du meningen om att jag har ammat och alltså inte pumpat från början?

Mamma hade samma problem, ammade varje barn (5) i tre veckor som max.....

Mina bröst var bara lite större än normalt, kunde ha samma bh hela tiden, var aldrig spända och jag slutade tvärt utan problem.

Om mjölkproduktionen inte kom igång kan man väl tala om att man inte direkt har mjölk, speciellt eftersom det inte gjorde skillnad vare sig jag pumpade/ammade eller inte gjorde något.

Så vad gjorde jag för fel eftersom det inte kom nån mjölk när jag nu tydligen måste ha haft en del då?? Missade du meningen om att jag har ammat och alltså inte pumpat från början?

Mamma hade samma problem, ammade varje barn (5) i tre veckor som max.....

Mina bröst var bara lite större än normalt, kunde ha samma bh hela tiden, var aldrig spända och jag slutade tvärt utan problem.

Om mjölkproduktionen inte kom igång kan man väl tala om att man inte direkt har mjölk, speciellt eftersom det inte gjorde skillnad vare sig jag pumpade/ammade eller inte gjorde något.

Jag sa inte att du gjorde något fel, eller värderade om du hade mjölk eller inte. Det jag sa var att det inte går att avgöra om man har mjölk eller inte genom vad man får ut när man PUMPAR.

Jag sa inte att du gjorde något fel, eller värderade om du hade mjölk eller inte. Det jag sa var att det inte går att avgöra om man har mjölk eller inte genom vad man får ut när man PUMPAR.

Men jag har tre barn som alla vrålade i högan sky för att de troligtvis var hungriga trots amning. Dottern ammade jag längre än de andra två och hon skrek som en tok trots att jag ammade, jag hade henne vid bröstet och hon kom inte till ro förrän hon fick flaska till slut. Hon var också den som gick ner mest i vikt de första dagarna, jag ville verkligen försöka med amningen.

Man kan ju inte fortsätta amningen när det funkar så här illa?

Det här kan du ju så klart inte svara på, men jag undrar helt klart varför det står en stråle ur bröstet på vissa bara de tänker på ordet barn medan andra inte ens kan få ett barn mätt ens under en måltid.

Våra hundar är det enorm skillnad på. Från en linje vi haft har tikarna haft mjölk i överflöd redan innan valparna kommit. Från den andra linjen har valparna legat och skrikit i tre dygn innan det kommit igång.

Det är helt enkelt så att vissa kvinnor är sämre mjölkkossor än andra. Du är inte ensam om att inte ha kunnat helamma dina barn, jag lovar! Fler än du har haft för lite mjölk, tyvärr pratas det alldeles för lite om det.

Jag har ju själv bara haft mjölk i ca 2½-3 månader till mina barn. Nu har jag ju hel-pumpat pga att amningen inte funkat och det kan säkert vara en del av svaret på varför jag sinat tidigt, men jag har haft ungefär dubbelt så mycket mjölk som det gått åt de första två månaderna och sen sinat ganska snabbt...

Men snälla Enya. Läs vad jag skriver och färga inte med vad du själv upplevt.

Jag har ingen åsikt eller kunskap om varför just du eller andra inte får amningen eller pumpningen att fungera. Det ENDA jag sa var att enbart vad man får ut genom pumpen inte är någon som helst indikator på hur mycket mjölk man har.

Men snälla Enya. Läs vad jag skriver och färga inte med vad du själv upplevt.

Jag har ingen åsikt eller kunskap om varför just du eller andra inte får amningen eller pumpningen att fungera. Det ENDA jag sa var att enbart vad man får ut genom pumpen inte är någon som helst indikator på hur mycket mjölk man har.

Men jag har ju inte bara enbart pumpat? :confused: Jag har ju ammat också, det var så jag kom på det från början ju. :confused:

Jag skrev också att det inte var riktat till dig, min fråga om varför vissa kan amma och andra inte :D I alal fall var det så jag menade, så det var ju inget du skulel stå till svars för :D

Men jag har ju inte bara enbart pumpat? :confused: Jag har ju ammat också, det var så jag kom på det från början ju. :confused:

OK, vi pratar om varann lite. Med "enbart pumpning" menar jag inte att man bara pumpar och inte ammar. Utan att med pumpens hjälp (oavsett vad man gör annars) kan man inte avgöra mjölkmängden eftersom det kan vara stört omöjligt att få ut en droppe med pump, oavsett mjölkmängd. Är du med nu vad jag menade.

Sen är det klart mystiskt varför vissa får det att funka direkt och andra får problem. Sen finns det ju förstås olika problem.

Med 2an delade jag rum på BB. Jag ammade och ammade, min lilla sugkopp släppte inte för en sekund, det verkade aldrig komma igång, men envisa bebisen gav inte upp (japp, envis till tusen idag med). Rumskompisens bebis skrek i högan sky, hans mamma hade HUR MYCKET mjölk som helst direkt men han fick inget tag då brösten var för spända.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 061
Senast: __sofia__
·
Småbarn Sonen har tidigare gått hos dagmamma men av olika anledningar så har vi nu bytt till kommunal förskola. Bytet har gått över förväntat...
2
Svar
26
· Visningar
6 618
Senast: Soapbubble
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 933
Senast: Cocos
·
Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 081
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar