Sv: För lite mjölk?
Jag förstår mycket väl att mjölken minskar, det är en jobbig omställning att få barn och att inte få vara två precis i början och dessutom vara snittad gör ju dej extra känslig, det är klart att det beror på stressen!
Jag tycker att du ska prova utan amningsnappen och amma från båda brösten varje gång.
Jag fattar inte varför endel rekomenderar att man bara ska amma från ett bröst i taget, det är som att be om att mjölken ska sina, det går för många timmar mellan målen då.
Lägg dej gärna i sängen och bädda upp med kuddar så att ni ligger bekvämt, då kan du själv vila medans du ammar, utdrivningshormonet gör en trött så om du då får en och annan fem minuters sömn gör ju att amnings stunden blir en extra bonus.
Så gråt en skvätt, det är helt ok, och ta sedan nya tag.
Kramar.
Jag vet inte om jag är särskilt stressad, mer trött om det kan bero på det? Äter rätt okej gör jag också.
Visst kändes det lite stressigt när man fick veta att sambon inte skulle få jobba kvar på sitt jobb så han valde att jobba istället för att ta sina pappa dagar första veckan, det var rätt tufft. Särskilt när vi bor 2 trappor upp och har hund. Jag blev snittad och fick inte bära tungt eller gå med hund. Så jag har väl mest varit inomhus med sonen. Kan kanske berott på det?
Nu har det blivit bättre men nu tjaffsar ju mjölken istället Det började med att sonen inte tog bröstet fösta gången jag bjöd honom bröstet, då gick en sköterska och hämtade en amningsnapp och satt på bara. Så där blev man fast vid den. Skitdåligt tycker jag eftersom sonen knappt hann försöka ens
Så det är jag också lite lessen över. Känns som om han sväljer för mkt luft med den och så ska man komma ihåg den överallt! Skulle man glömma den när man ska bort och barnet blir hungrigt är det ju kört
Nej så lite lessen känner jag mig nu....
Jag förstår mycket väl att mjölken minskar, det är en jobbig omställning att få barn och att inte få vara två precis i början och dessutom vara snittad gör ju dej extra känslig, det är klart att det beror på stressen!
Jag tycker att du ska prova utan amningsnappen och amma från båda brösten varje gång.
Jag fattar inte varför endel rekomenderar att man bara ska amma från ett bröst i taget, det är som att be om att mjölken ska sina, det går för många timmar mellan målen då.
Lägg dej gärna i sängen och bädda upp med kuddar så att ni ligger bekvämt, då kan du själv vila medans du ammar, utdrivningshormonet gör en trött så om du då får en och annan fem minuters sömn gör ju att amnings stunden blir en extra bonus.
Så gråt en skvätt, det är helt ok, och ta sedan nya tag.
Kramar.