För lång brösta eller ej? (Bild)

Alexandra_W

Trådstartare
År och dar sen jag "höll på" med bröstselar. Men provade lite snabbt "nya" selen på lillknatten idag. Bara lagt på den utan att justera nåt, men blev lite fundersam ang om bröstan är för lång? Den går "över" däckeln/gjordarna redan utan att det är i drag.

1780672_580198955409415_664774148_n.jpg

Sv: För lång brösta eller ej? (Bild)

Mjo, jag hade nog tyckt att den känts lite lång faktiskt :/
Jag har själv en ponny som är "mellan storlekarna", shetland blir lite för nätt och ponny blir lite för lång. Precis som på din ponny så hamnar den större storleken över däckeln och det är störande för den liksom hakar i vid varje steg.

Jag funderar över om det kanske kan vara möjligt att padda upp bröstan lite för att få den lite kortare, men har inte hunnit köpa hem ett underlägg ännu så jag kan inte svara på om det fungerar att göra så.

Jo bröstan är lite lång. Om bakselen ligger rakt så är man riktigt petig så är den lite för lång också.

Jag funderar över om det kanske kan vara möjligt att padda upp bröstan lite för att få den lite kortare, men har inte hunnit köpa hem ett underlägg ännu så jag kan inte svara på om det fungerar att göra så.

Lite samma tanke hade jag, om det går att lägga ett underlägg och padda. Jag har fått höra att det i sig är skitsamma om bröstan är för lång, men det kan bli opraktiskt om den tar i däckeln. Opraktiskt kan man ju leva med, men jag kan inte helt förlika mig med att det bara blir det?

Är det bara opraktiskt så är det nog ingen större fara. Han ska ju dels köras in och dit är det långt, dessutom är det en ungponny vi talar om (tre år, eller ja tre år i sommar om man ska vara petig) så det borde bredda sig en del med tiden. Men det måste ju fungera tills dess med.

Fjordtokan - kan faktiskt inte svara på om den ligger rak, hyfsat i alla fall. Men en baksele är ju ganska enkel att byta ut om så är, jag har en annan baksele ligger med (som dessutom är bredare - jag tycker den här ser obekvämt smal ut). Och innan baksele behövs på riktigt är det ju långt. Så bröstan känns som ett mer angeläget frågetecken att räta ut.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 133
Senast: soom
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 610
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka