För feg för brukshundsklubben.

Sv: För feg för brukshundsklubben.

Det har inte jag hajjat ;) men det är jag så då är det bara fritt fram egentligen :D
Skönt att höra att du gått kurs med en blandras och att det inte var några konstigheter :)

Blir man totalt dumförklarad om man kommer utan hund? jag känner att feg och tokig unghund på nytt ställe inte är den bästa kombon så jag vill gärna kolla läget innan jag tar med mitt yrväder :D

Klart man kan åka utan hund också:D
Men varför inte ta med hund och en massa gotta och helt lägga fokus på typ kontaktträning:idea:

Hur gammal är du förresten? Tänker ifall du är under 25, eller om det var 26, så kunde ju hundungdom vara nåt:) För med deras medlemskap får man träna på alla klubbar:)

Tänkte bara träna passivitet och kontakt första gången precis som du föreslog :D

Fyller 26 i år så jag e för gammal :S

Ahh, då föll det bort, men det är helt ok att träna på andra klubbar ändå.. Märker man att man tränar ofta på nån annan kanske man bör byta eller skaffa *ahh hjärnsläpp* typ delmedlemsskap :) (stödmedlemsskap kanske det heter?)

Senast ändrad:

Då ska jag pröva mig fram, bor inte i närheten av nacka längre så det känns lite onödigt att ha medlemskapet där.. Tack för tipsen!

Tackar så mkt! Det är verkligen en tokig blandning men jag har fått precis den hund jag vill ha så jag är nöjd :D

BC/DSG.. Fattar inte vad man tänkte när man parade tiken! Men som sagt är jag nöjd :D

Jag hänger på stockholms södra BK och du får jättegärna åka dit med oss om det känns skönare att komma tillsammans med någon.

Jag tror absolut inte du behöver oroa dig för att nån skulle säga ngt taskigt eller se snorkigt på er eller så! Däremot så är folk väldigt inne i sitt och vill man va med eller få hjälp eller så måste man gå fram å fråga rakt ut, men vill man bara va där å köra sitt race så är folk trevliga och hänsynsfulla mot varandra. Så har iaf jag upplevt det.

Så många fina slantar är det inte. Du betalar avgiften till SBK+ klubbavgift 1 gång, till övriga lokalklubbar betalar du enbart klubbavgifter.

Nej, oftast räcker det med att vara medlem i en enda brukshundklubb för att få träna på de andras planer. Fråga vad som gäller hos de aktuella klubbarna. Däremot måste du vara medlem där du går kurs.

I ditt läge skulle jag skrapa ihop pengar till en kurs. Att komma ensam, som nybörjare med en hund man inte vet hur man ska jobba med, låter dömt att misslyckas. Det är ju inte så att folk kastar sig över dig för att ge dig råd. Eller vad hade du tänkt dig ska hända när du kommer dit? Vill du bara låna planen går det ju bra men det känns som att du behöver träningstips?

Lycka till, alla är nybörjare någon gång.

Man får väl trana på alla SBK-klubbar om man är medlem i SBK+lokalklubb? Det räcker alltså att man är medlem på ett ställe, man får ändå träna i grannkommunen om man vill utan att lösa avgift där med.

I senaste nr av Brukshunden står att det inte är en självklarhet att man får träna på alla planer utan man bör fråga klubben först. Det är ju bara att bränna iväg ett mail och höra sig för :)

Jag följer jättegärna med! Är nog mest det att det känns umt att komma själv och inte ha råd att gå kurs! Pmar dig!

Jag sparar pengar en det går långsamt! ;) jag vill mest träna med störningar och inte träna själv på fotbollsplanen hemma jämt. Vill känna att jag och hunden är delaktiga och åker iväg för hennes och min skull. :D

Nar jag kom till Sverige med min rottis akte jag forbi Botkyrka BK och ... bara svangde in dar:p Alla var jatte trevliga och flera stycken kom fram och pratade. De fragade om jag var ny och ville ha hjalp med nagot. Supertrevliga helt enkelt. Jag traffade flera nya vanner som jag fortfarande har kontakt med ... en kommer formodligen snart och halsar pa har.:D

Låter superbra! Nu hav du mig lite mer mod att ta mig iväg! :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 877
Senast: Maniac123
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 976
Senast: Edla
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 992
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej! Jag har en äldre blandrashund från Ungern, han fyller 10 år i september. När han kom till mig som 1 åring så var han väldigt rädd...
Svar
7
· Visningar
1 622
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • En tråd om bäddar