Fönsterputsmaskin?

Andorra

Trådstartare
Någon som har eller har testat en sån där fönsterputsmaskin som finns att köpa för 500-1000:-. Finns säkert olika tillverkare. Jag har bara sett den från Kärcher.

Sv: Fönsterputsmaskin?

Jag har en kärcher, är jättenöjd! Använder den flera ggr i veckan. (Nej jag putsar inte fönstren så ofta!! Men jag putsar speglarna i huset varje städning:D)

Min mamma har en sån jag brukar låna! Funkar riktigt bra faktiskt så den kan jag rekomendera! Däremot hade vi smala "vädringsfönster" i gamla lägenheten, dom var lite kluriga i och med att skrapan är alldeles för bred, men det blev väl hyffsat okej att dra vågrätt också i stället för lodrätt.

Det finns en smal skrapa att köpa till, är den fortfarande för bred för smala vädringsfönster? - Edit: nu hittade jag: 170 mm bredd på den smala skrapan.

(jepp, jag blev lite taggad inför vårens fönsterputsning, jag gruvar mig. Men det är priset för den ljuvliga vårsolen ;))

Edit igen: ser nu att Kärcher har två st: WV50+ och WV75, den förstnämnda verkar smidigast att hålla i men suger den upp överskottsvattnet?

Tredje edit: jag som avskyr Kärcher!

Senast ändrad:

Jag har WV50+ (efter tips härifrån) och den suger upp överskottsvattnet!

Har bara använt den i lägenheten för fönster och speglar och den funkar super. Blir kanske mer utmaning nu i vår när jag även ska testa den på fritidshuset och föräldrarnas hus som har väldigt många fönster.

Det som känns lite skit är 20 minuters batterikapacitet. Det hinner jag inte mycket på, med spröjs och konstigheter på huset.

Jag får kolla om de andra modellerna (har hittat 3 hittills) har bättre kapacitet.

Tipsa gärna om vilken modell som verkar bäst.
Kan man köpa till extra batteri tros?

Om man räknar antal rutor på vårt hus (genomgående spröjs) så har jag 260 rutor att putsa! Och sen ett stort uterum med rutor runt om. 20 min batteri räcker inte långt då.

Liknande trådar

Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 301
Senast: LinnK
·
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
301
Hemmet Håller på med en badrumsrenovering som dragit ut i evigheter. Nu är äntligen allt nästan klart men plötsligt säger hantverkaren att den...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 476
Senast: MiniLi
·
Hemmet Har självhäftande hylla från Beslag online i duschen (helkaklat) men skiten släpper ju hela tiden. Första gången släppte det efter...
2
Svar
21
· Visningar
772

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka