Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Någon som har eller har testat en sån där fönsterputsmaskin som finns att köpa för 500-1000:-. Finns säkert olika tillverkare. Jag har bara sett den från Kärcher.
Jag har en kärcher, är jättenöjd! Använder den flera ggr i veckan. (Nej jag putsar inte fönstren så ofta!! Men jag putsar speglarna i huset varje städning)
Min mamma har en sån jag brukar låna! Funkar riktigt bra faktiskt så den kan jag rekomendera! Däremot hade vi smala "vädringsfönster" i gamla lägenheten, dom var lite kluriga i och med att skrapan är alldeles för bred, men det blev väl hyffsat okej att dra vågrätt också i stället för lodrätt.
Det finns en smal skrapa att köpa till, är den fortfarande för bred för smala vädringsfönster? - Edit: nu hittade jag: 170 mm bredd på den smala skrapan.
(jepp, jag blev lite taggad inför vårens fönsterputsning, jag gruvar mig. Men det är priset för den ljuvliga vårsolen )
Edit igen: ser nu att Kärcher har två st: WV50+ och WV75, den förstnämnda verkar smidigast att hålla i men suger den upp överskottsvattnet?
Jag har WV50+ (efter tips härifrån) och den suger upp överskottsvattnet!
Har bara använt den i lägenheten för fönster och speglar och den funkar super. Blir kanske mer utmaning nu i vår när jag även ska testa den på fritidshuset och föräldrarnas hus som har väldigt många fönster.
Tipsa gärna om vilken modell som verkar bäst.
Kan man köpa till extra batteri tros?
Om man räknar antal rutor på vårt hus (genomgående spröjs) så har jag 260 rutor att putsa! Och sen ett stort uterum med rutor runt om. 20 min batteri räcker inte långt då.
Hästnyheter En annan ÖD där hon tävlat helgen innan ringde upp tävlingsplatsens ÖD och talade om att hon överskridit antal starter tolkade jag det som.
Hästhantering 8-16 tyckte jag du skrev nånstans. Det funkar just fine på vintern även om det är en unghäst. Alla unghästar varken vill eller behöver...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.